Zapewnij swojej firmie wzrost sprzedaży o nawet 29% za pomocą CRM i aplikacji mobilnych
Prowadzenie biznesu wymaga elastyczności i skutecznego zarządzania relacjami z klientami. Aby sprostać tym wyzwaniom, przedsiębiorstwa coraz częściej sięgają po nowoczesne oprogramowanie sprzedażowe. Należą do nich między innymi systemy CRM i SFA. Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu systemy te mogą podnieść sprzedaż nawet o 29%. Według portalu Finances Online warunkiem osiągnięcia takiej poprawy wyników jest dobranie odpowiedniego oprogramowania do potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Rola technologii w przyszłości sprzedaży
Jak podaje serwis Yahoo Finance klucz do zwiększenia efektywności procesów handlowych leży w technologiach takich jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Funkcje przewidywania sprzedaży, analizy zachowań klientów czy identyfikacja potencjalnych leadów są wynikiem zaawansowanych algorytmów AI. Przedsiębiorstwa inwestujące w nowoczesne technologie osiągają znaczącą przewagę rynkową, poprawiając przy tym skuteczność swojej sprzedaży.
Kluczowe narzędzia dla efektywniejszego procesu sprzedażowego
Aplikacje mobilne przynoszą liczne korzyści w zakresie procesu sprzedażowego. Po raz kolejny potwierdzają to badania. Wykorzystanie oprogramowania CRM może zwiększyć wyniki sprzedaży o 41% osobno na każdego przedstawiciela handlowego (Yahoo Finance). Mobilne systemy takie jak CRM i SFA umożliwiają zdalny dostęp do danych klientów i analizy sprzedaży w każdym miejscu. Zarówno stacjonarnie, w biurze, jak i podczas wizyty u klienta.
Jednak oprogramowanie sprzedażowe nie jest tylko narzędziem do zwiększania zysków. Jego prawdziwa siła tkwi w głębokim zrozumieniu klienta. Funkcje analizy sentymentu czy prognozowanie zachowań pozwalają na tworzenie spersonalizowanych strategii, które efektywnie docierają do poszczególnych klientów oraz całych grup docelowych. Co więcej, zadowolenie klientów z usługi, dzięki oprogramowaniu CRM, może wzrosnąć nawet o 74% (Yahoo Finance).
Oczekiwania współczesnych klientów — bezbłędna obsługa szybko i na czas
W obecnych czasach klienci szukają szybkich i dostępnych rozwiązań. Oczekują usługi, która w krótkim czasie zaspokoi ich potrzebę oraz spełni wymagania pod względem obsługi.
Dlatego mobilne narzędzia sprzedażowe stają się coraz bardziej użyteczne.
Rozwiązania mobilne nie tylko zwiększają produktywność sprzedawców, ale także poprawiają doświadczenie klienta. Za ich pomocą handlowiec ma stały dostęp do aktualnych informacji o produktach, a także możliwość sprawnego reagowania na pytania i problemy klientów. Jednym słowem nowoczesne systemy sprzedaży umożliwiają skupienie się na poprawie satysfakcji klientów oraz budowaniu z nimi długotrwałych relacji.
Sztuczna inteligencja w zarządzaniu sprzedażą
Dwie główne składowe wpływające na efektywność sprzedaży to systemy CRM oraz SFA. CRM, czyli system do zarządzania relacjami z klientami, umożliwia zarządzanie i analizę interakcji z klientami. Z kolei SFA, system do automatyzacji sił sprzedaży, usprawnia procesy sprzedażowe i działania w terenie.
Obecnie nie trzeba wybierać pomiędzy jednym lub drugim rozwiązaniem, albo inwestować w oba osobne oprogramowania. Są na rynku systemy SFA czy CRM które mają możliwość dostosowywania funkcji pod konkretne przedsiębiorstwo i branżę, a ich funkcjonalności się przenikają. Połączenie opcji dwóch systemów gwarantuje najlepsze efekty oraz pozwala utrzymać dane sprzedażowe w idealnym porządku.
Niemniej samo wprowadzenie technologii do firmy to nie wszystko. Aby odnieść sukces na rynku, przedsiębiorstwa muszą zrozumieć, że technologia ma służyć ewolucji w podejściu do klienta. To dzięki zaspokajaniu jego potrzeb możliwe jest prawdziwe usprawnienie procesów sprzedaży i zwiększanie jej wolumenu.
Transformacja sprzedaży dzięki 4MPOWER
Jednym z polecanych i sprawdzonych rozwiązań łączących funkcje CRM i SFA jest system 4MPOWER. Jest to oprogramowanie sprzedażowe od firmy Softline tworzącej rozwiązania dla biznesu już od ponad 20 lat. 4MPOWER oferuje szereg zaawansowanych funkcjonalności, które pomagają firmom lepiej zarządzać relacjami z klientami i procesami sprzedaży. Oto kilka z nich.
Szeroki dostęp do danych klienta — profil 360
System oferuje funkcję „klient 360”, która gromadzi i przechowuje wszystkie informacje o klientach w jednym miejscu. Pozwala to użytkownikom na szybki i łatwy dostęp do potrzebnych im danych. Należą do nich m.in. historia zakupów, dane kontaktowe, przewidywanie zapotrzebowania czy zaległe płatności.
Uporządkowanie wizyt handlowych
4MPOWER pomaga zorganizować i usystematyzować wizyty handlowe. Użytkownicy oprogramowania mogą w prosty sposób zaznaczyć w systemie terminy spotkań, a każda wizyta jest automatycznie dodawana do kalendarza. Nie tylko oszczędza to czas, ale także zmniejsza ryzyko popełnienia błędu lub zapomnienia o ważnym spotkaniu.
Realizacja działań z klientem
Oprogramowanie 4mPOWER umożliwia lepszą realizację taktyki sprzedażowej. Tworzenie zamówień z uwzględnieniem promocji i rabatów oraz przygotowanie ofert zapewnia sprawną obsługę klienta. Moduły: „Merchandising” oraz „Badania rynkowe” uzupełniają aplikację o funkcje z zakresu marketingu.
Łatwo dostępne scenariusze wizyt
Dzięki oprogramowaniu 4MPOWER możliwe jest tworzenie szczegółowych scenariuszy wizyt. Ta funkcja jest niezwykle przydatna dla nowych sprzedawców, za pomocą których mogą łatwo nauczyć się poszczególnych kroków. Eliminuje to konieczność podróżowania z przełożonym, gdy rozpoczynają pracę. Możliwość nauki poprzez aplikację oszczędza czas, zasoby oraz pomaga w szybszym wdrożeniu nowych pracowników.
Lepsze planowanie kontaktu z klientem
4MPOWER umożliwia tworzenie i wprowadzanie do systemu harmonogramów spotkań / kontaktu e-mail lub telefonicznego. Harmonogramy te pomagają zapewnić systematyczność i utrzymać tak cenny dzisiaj kontakt z klientami. Przekłada się to na poprawę relacji i wyników sprzedażowych.
Prosta integracja z już wykorzystywanymi systemami
4MPOWER można łatwo zintegrować z innymi systemami, dając firmom większą kontrolę nad ich danymi i procesami. Za pomocą integracji możliwe jest łatwe i bezbłędne przesyłanie danych pomiędzy różnymi programami. 4MPOWER można zintegrować m.in. z systemem do księgowości, obsługi magazynu czy optymalizatorem tras.
4MPOWER — Twój partner w cyfrowej transformacji
4MPOWER to nie tylko oprogramowanie sprzedażowe – to rozwiązanie, które pomaga firmom w pełni wykorzystać potencjał technologii w rozwoju relacjami z klientami. Z jego pomocą organizacje mogą podnieść swoje wyniki, poprawić doświadczenia klienta i przyspieszyć wewnętrzne procesy.
Jeśli chcesz, aby Twoja firma nadążała za trendami i wykorzystywała pełen potencjał dostępnych narzędzi, sprawdź 4MPOWER. Dołącz do grona firm, które już skorzystały z zalet tego rozwiązania i przekonaj się, jak może ono zrewolucjonizować Twoje działania sprzedażowe. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej na bezpłatnej konsultacji.
Źródło danych statystycznych: https://tech.co/crm-software/crm-statistics
Komentarze