Wystartowała nowa edycja programu „Trzeźwo myślę”
Carlsberg Polska rusza z nową odsłoną programu społeczno-edukacyjnego promującego odpowiedzialną konsumpcję alkoholu „Trzeźwo myślę”. Działania wspiera marka piwa Carlsberg. Akcja skupia się na kierowcach, do których trafi jasny przekaz – po alkoholu nigdy nie wsiadaj za kierownicę.
„Czerwone światło dla nietrzeźwych kierowców. Zielone dla trzeźwego myślenia” – to nie tylko motyw przewodni tegorocznej odsłony programu „Trzeźwo myślę”, ale i wezwanie do realnych działań. Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że w roku 2022 zanotowano 2248 wypadków, w których uczestniczyli użytkownicy dróg pod wpływem alkoholu. 268 przypadków było śmiertelnych.
– Liczba tego typu zdarzeń z roku na rok maleje, ale problem jest nadal poważny. Tylko przez pierwsze sześć miesięcy obecnego roku policjanci zatrzymali ponad 47 tys. nietrzeźwych kierujących. W rozwiązaniu problemu może pomóc systematyczna edukacja i nieustanne uświadamianie konsumentów poprzez akcje edukacyjne, jak ta prowadzona przez Carlsberg Polska – mówi Dorota Olszewska, Prezes Zarządu Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.
– Trzeźwe myślenie oznacza rozsądne podejście do konsumpcji alkoholu. Alkohol może towarzyszyć radosnym chwilom w życiu, spotkaniom z przyjaciółmi, ale nigdy nie może towarzyszyć kierowcom. W tej kwestii jesteśmy bardzo poważni i dlatego w naszej tegorocznej kampanii włączamy mocne czerwone światło dla nietrzeźwych kierowców – mówi Agata Koppa, dyrektor ds. ESG i Komunikacji.
–Świat piwa daje dziś wybór również kierowcom, którzy mogą napić się klasycznego lagera w wersji 0,0% czy też szeregu piw smakowych z portfolio piw bezalkoholowych. Marka Carlsberg w tym roku mocno zaangażowała się w akcję i swoim rozpoznawalnym logotypem wzmacnia jedynie słuszny przekaz „nigdy nie jedź po alkoholu” – dodaje Aleksandra Borek, Senior Brand Manager Marki Carlsberg.
Komentarze