Skłodowscy kierują wzrok ku nowym rynkom eksportowym w 2024 roku
Skłodowscy Sp. z o.o., producent wysokiej jakości mrożonych burgerów wołowych, stawia przed sobą ambitne cele, a część z nich zamierza zrealizować jeszcze w tym roku. Nowe inwestycje, konsekwentnie wypełniana i rozbudowywana strategia zrównoważonego rozwoju oraz zwiększanie udziału produktów marki na rynku polskim i wybranych rynkach europejskich stanowią kamień milowy w dążeniu firmy do umocnienia pozycji na międzynarodowej scenie.
Rok 2023 – osiągnięcia i wyzwania
W minionym roku firma odnotowała znaczące sukcesy, z których jednym z kluczowych wydarzeń było otwarcie nowoczesnej ubojni na Łotwie. Konsekwentnie realizując strategię dywersyfikacji, Skłodowscy skupili się na kompaktowych zakładach ubojowych, a także intensyfikowali wysiłki w dziedzinie dekarbonizacji procesów produkcyjnych. Inwestycje poczyniono także w Polsce. Postęp w projekcie rozbudowy zakładu w Nienałtach-Szymanach, gdzie odbywa się produkcja burgerów mrożonych, dodatkowo potwierdza zaangażowanie firmy w rozwój działalności przy zachowaniu wysokich standardów jakości i zrównoważonego podejścia do rozwoju.
To był przełomowy czas pod względem działań nie tylko biznesowych, ale także marketingowych. Firma przeszła gruntowny re-branding i skoncentrowała się na komunikacji B2B zarówno w Polsce, jak i na rynkach eksportowych. W 2024 roku Skłodowscy planują intensyfikację działań skierowanych do konsumentów końcowych, rozwój marki w segmencie retail.
Rok 2023 przyniósł jednak także wyzwania, głównie związane ze wzrostem kosztów płac i energii. Mimo presji płacowej Skłodowscy skutecznie dostosowali się do zmieniającej się sytuacji gospodarczej. Rozbudowali ofertę w odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie na produkty z dodatkiem soi, a dzięki elastycznym strategiom cenowym utrzymali dwucyfrowy, rentowny wzrost sprzedaży. Firma skoncentrowała się głównie na umacnianiu pozycji na rynku eksportowym, ze szczególnym uwzględnieniem Francji, osiągając tam 6% udziału w kategorii mrożonych przetworów z wołowiny w kanale HoReCa.
Co jeszcze zaserwują Skłodowscy?
Nadchodzące miesiące to dla Skłodowskich przede wszystkim budowa przeciwwagi dla dominującego rynku francuskiego poprzez poszukiwanie nowych kierunków eksportowych, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii i Skandynawii. Firma dąży również do utrzymania dynamicznego rozwoju w rynku HoReCa w Polsce i wprowadzenia swoich produktów, takich jak mrożone burgery wołowe, do szerszej dystrybucji B2C.
- Ubiegły rok przyniósł nam wyzwania i znaczący rozwój na różnych płaszczyznach. Nasza obecność we Francji, głównym rynku eksportowym, umacnia się, a my konsekwentnie budujemy świadomość marki, co przekłada się na naszą rosnącą sieć partnerów biznesowych. Patrząc w przyszłość, z niecierpliwością oczekujemy na możliwości, jakie otwierają Igrzyska Olimpijskie 2024 we Francji, widząc w tym wydarzeniu szansę dla całego sektora HoReCa. Spodziewamy się napływu kibiców i turystów z całego świata oraz wzmożonego zainteresowania szybką gastronomią, która w dużej mierze bazuje na burgerze. Mamy jednak apetyt na więcej. Widzimy ogromny potencjał w segmencie retail, dlatego nasze działania w tym obszarze mają kluczowe znaczenie dla naszej strategii. Chcemy, by nasze produkty były w jeszcze większym stopniu dostępne w sieciach we Francji pod markami naszych partner. Ponadto planujemy zdywersyfikować naszą sprzedaż eksportową wchodząc na nowe rynki w Europie zwłaszcza rozważamy Wielką Brytanię i Skandynawię. Chcemy dotrzeć do Klientów obsługujących kanał HoReCa oferując im rozwiązanie ułatwiające prowadzenie biznesu - wysokiej jakości mrożone burgery wołowe – mówi Tomasz Skłodowski, prezes Skłodowscy Sp. z o.o.
Inwestycje w rozwój z myślą o środowisku
W 2024 roku Skłodowscy zamierzają otworzyć kolejne lokalizacje ubojowe, w tym jedną w Lipiach. Nowe zakłady powstają w miejscach w pobliżu hodowców bydła, zgodnie z wizją rozproszonych, przyjaznych środowiskowo ubojni. Maksymalny dystans to 150-200 km, co pozwala skrócić uciążliwy dla zwierząt czas transportu i ograniczyć emisję szkodliwych spalin.
Zielone inicjatywy wprowadzane są już na poziomie planowania działalności i rozwijania obecnej. Duża inwestycja w rozbudowę zakładu produkcji burgera w Nienałtach-Szymanach to m.in. nowa hala z szeregiem rozwiązań prośrodowiskowych, takich jak podczyszczalnia ścieków, czy systemy odzysku ciepła. Dodatkowo, w okolicy powstanie własna farma fotowoltaiczna o mocy 1 MW. Nadwyżka produkowanej energii zostanie przekazana już istniejącym budynkom.
Firma rozpoczęła proces oceny śladu węglowego, poprzedzony gruntownym audytem w tym zakresie, dążąc do jak najbardziej zrównoważonego zarządzania biznesem. Fundamentem misji firmy jest troska o naturę, dlatego wprowadzane rozwiązania mają długofalowy i kompleksowy charakter.
Komentarze