Partner serwisu
22 sierpnia 2014

Kompania Piwowarska szkoli pracowników

Kategoria: Z życia branży

Ponad 130 tys. godzin szkoleniowych w ciągu roku dla ponad 3 000 pracowników. Kompania Piwowarska podsumowała właśnie ubiegłe lata pod względem zrealizowanych szkoleń. Rok rozliczeniowy zakończony w marcu 2013 był rekordowy pod tym względem: w porównaniu do roku poprzedniego każdy pracownik uczył się średnio 6 godzin dłużej. 

Kompania Piwowarska szkoli pracowników

Wiedza o piwie
Każdy pracownik Kompanii Piwowarskiej w roku rozliczeniowym trwającym od kwietnia 2012 do marca 2013 zaliczył średnio ponad 38 godzin nieobligatoryjnych szkoleń, co daje łącznie 130 252 godziny rozłożone na 3397 osób. Firma stara się, by programy szkoleniowe były różnorodne i przydatne. Nowo zatrudnionym umożliwia płynne zintegrowanie z otoczeniem biznesowym i wyposażenie ich w podstawową wiedzę o piwie oraz portfolio marek poprzez kurs KP Intro. Co ważne, w trakcie KP Intro kompani nowicjusze zapoznają się m.in. z ideą programu „Ambasadorzy Piwa” oraz kwestiami odpowiedzialności społecznej. A to dopiero początek, ponieważ na pracowników z różnych działów oraz na różnych szczeblach kariery czekają kolejne programy, przybliżające m.in. technologię produkcji piwa, wiedzę na temat maszyn, utrzymanie standardów mikrobiologicznych, wykorzystanie elementów coachingu czy komunikację z klientem.

Management dobrze wyszkolony

Najwięcej, bo aż 57 868,3 godzin szkoleniowych w KP przypada na dyrektorów oraz kadrę kierowniczą. Osoby na tych stanowiskach podejmują kluczowe decyzje w firmie oraz zarządzają zespołami, dlatego tak ważny jest rozwój ich kompetencji liderskich. Programy przeznaczone dla różnych grup managerów pozwalają kształcić umiejętności interpersonalne i komunikacyjne czy angażować pracowników np. poprzez coaching. Szkolenia przybierają również formę warsztatową, która ułatwia ćwiczenia prezentacji czy rozwiązywania problemów w zespole. Średnia liczba godzin szkoleniowych na osobę w ciągu roku F13 wyniosła 123,39 dla stanowiska dyrektorskiego i 98,94 dla stanowiska kierowniczego.

– Dewizą działu szkoleń jest jedna z wartości KP: „Nasi ludzie stanowią naszą najtrwalszą przewagę”. Wierzymy, że pracownik, który jest najlepiej wyszkolonym i zmotywowanym fachowcem, daje nam największą przewagę konkurencyjną. Wierzymy także, że oprócz perfekcji, gruntownej wiedzy o piwie, potrzebna jest pasja i budowanie piwnej kultury, poczynając od produkcji, na degustacji kończąc – mówi Barbara Lewicka-Arendt, kierownik szkoleń produkcji. – W Kompanii Piwowarskiej wiążemy się z ludźmi na długo i inwestujemy w ich rozwój, w sposób zawsze zgodny ze strategią firmy. Dzięki temu mamy najlepszych ekspertów w branży, którzy rozwijając się, przyczyniają się do sukcesu naszej firmy.

Źródło i fot.: Kompania Piwowarska

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ