Prosto z naszego pola – marka Dawtona w nowej odsłonie
Dawtona, polska marka obecna na rynku przetworów warzywnych od ponad 33 lat, przechodzi proces rebrandingu, który redefiniuje jej wizerunek i wzmacnia pozycję w sektorze FMCG. W ramach podjętych działań firma zmieniła logo i design opakowań oraz wprowadza na rynek nowe produkty, odpowiadając tym samym na trendy i potrzeby konsumentów. Rebranding obejmuje pełne portfolio marki, która łączy 11 kluczowych kategorii – od produktów pomidorowych, poprzez warzywa konserwowe aż po sosy gotowe.
Od ziarenka po puszkę – pełna kontrola nad jakością
Nowe logo Dawtona, przedstawiające postać kobiety, podkreśla rodzinny charakter marki oraz jej głębokie zakorzenienie w polskiej tradycji. Z kolei pozycjonowanie Dawtony w ramach hasła „Prosto z naszego pola”, doskonale odzwierciedla dbałość marki o jakość swoich produktów. Proces produkcji oparty jest na pełnej kontroli – od uprawy warzyw na własnych polach, poprzez zbiór, aż po ich przetworzenie w krótkim czasie (nawet do 6 godzin od zbioru). Takie podejście gwarantuje zachowanie doskonałego smaku i świeżości. „Od ziarenka po puszkę” to model, który wyróżnia Dawtonę na tle innych producentów na rynku i jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na żywność wysokiej jakości.
Rozwój firmy opiera się także na stałym podnoszeniu jakości, co wymaga nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dawtona dysponuje jednym z najszybszych na świecie systemów pakowania próżniowego kukurydzy, co pozwala jej przetwarzać aż 60% tego warzywa w Polsce z troską o najwyższą jakość i smak. Takie inwestycje pozwalają zachować najwyższe standardy produkcji. Produkty marki charakteryzuje się czystym i dobrym składem – bez zbędnych dodatków czy konserwantów. Taki model działania, wyjątkowy na polskim rynku, czyni z Dawtony markę najczęściej wybieraną przez Polaków w wybranych kategoriach.
– Rebranding Dawtony to odpowiedź na potrzeby konsumentów. Naszym celem jest podkreślenie wartości, które wyróżniają nas na rynku: jesteśmy firmą rodzinną, co pozwala nam zachować pełną kontrolę nad procesem produkcji i dbać o najwyższą jakość produktów – mówi Wiktoria Jaroma, Marketing Manager Dawtony.
Nowe produkty w portfolio
Rebranding uwzględnia także nowy design opakowań – akcentujący lokalne pochodzenie warzyw i optymalny czas zbiorów, co odzwierciedla wartości Dawtony – oraz wprowadzanie nowych produktów z linii premium inspirowanych włoskimi tradycjami kulinarnymi. Nowa oferta obejmuje m.in. Pizza Sauce (sos do pizzy), Pulpa Fine (pomidory drobno krojone) oraz Passata Intenso (unikalny produkt na rynku w stylu włoskim).
– Projektując nową architekturę marki i packing, staraliśmy się stworzyć prawdziwie parasolową markę – wskazuje Wiktoria Jaroma.
– Wprowadzanie nowych linii produktowych do oferty jest częścią strategii, która ma umożliwić marce dalszy rozwój na rynku krajowym – dodaje.
Zmiany wprowadzane przez Dawtonę nie wpływają na logistykę czy procesy produkcyjne. Dzięki zastosowaniu strategii smooth transition, produkty z nową szatą graficzną sukcesywnie zastępują dotychczasowe, bez konieczności modyfikacji w łańcuchu dostaw czy wymiany kodów EAN.
Silna pozycja na wymagającym rynku
– Na rynku, na którym konkurencja jest silna i międzynarodowa, Dawtona wyróżnia się dzięki podkreśleniu lokalności i jakości. To właśnie te wartości pozwalają jej utrzymać pozycję lidera w kluczowych kategoriach FMCG, takich jak passaty, koncentraty pomidorowe, pomidory, ale i warzywa konserwowe czy sosy na ciepło oraz soki warzywne – podkreśla Marketing Manager w Dawtona.
– Konsument wybiera nasz produkt, bo zna miejsce pochodzenia warzyw i ma pewność, że czas od zbioru do puszki to zaledwie kilka godzin. To są przewagi, które budują zaufanie i lojalność – dodaje.
Dzięki temu marka Dawtona już teraz jest dostępna nie tylko w Polsce, ale również w Wielkiej Brytanii czy na Węgrzech.
Rebranding Dawtony to przykład, jak polska firma może przekształcić tradycję i swoje dziedzictwo w element budujący tożsamość marki, który pozwala jej na skuteczne konkurowanie z międzynarodowymi koncernami. To także dowód na to, że jakość i lokalne pochodzenie pozostają niezmiennym fundamentem sukcesu na polskim rynku FMCG.
Komentarze