Partner serwisu
10 grudnia 2014

Kompania Piwowarska wyróżniona w konkursie Raporty Społeczne 2014

Kategoria: Z życia branży

Raport zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej drugi rok z rzędu zdobył wyróżnienie w konkursie „Raporty społeczne”. Tym razem doceniono poszerzone ujęcie kwestii różnorodności i łańcucha dostaw oraz włączenie do raportu analizy SROI.

Kompania Piwowarska wyróżniona w konkursie Raporty Społeczne 2014

W dzisiejszym świecie biznesu coraz większego znaczenia nabiera kwestia społecznej odpowiedzialności firm. Systematycznie publikowane sprawozdania z zakresu CSR  pozwalają przedsiębiorstwom śledzić swoje postępy w tej dziedzinie, a przy tym są narzędziem dialogu z interesariuszami. Od 2017 r. ta kwestia będzie w Polsce regulowana dyrektywą unijną o raportowaniu danych pozafinansowych oraz informacji nt. różnorodności, jednak na razie to dobrowolna inicjatywa wielu firm.

Kompania Piwowarska już od kilku lat przygotowuje Raport Zrównoważonego Rozwoju – większość publikacji brała udział w prestiżowym konkursie Raporty Społeczne. Do tej pory firma zdobyła w tym plebiscycie m.in. nagrodę główną (2012), nagrody internautów (2008 i 2011) oraz wyróżnienie za kompleksowe zaraportowanie w obszarze łańcucha wartości w oparciu o standard GRI G4 (2013). W tegorocznej edycji z uznaniem jury spotkało się poszerzone potraktowanie przez KP kwestii różnorodności i łańcucha dostaw oraz włączenie do raportu analizy SROI.

Ten raport był zarazem ostatnim, w którym firma zaprezentowała swoje wyniki w zakresie 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju. Kolejna publikacja będzie uwzględniała działania firmy w ramach 5 źródeł wzrostu, które od połowy br. stanowią podstawę nowej strategii zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej pod hasłem „Postaw na piwo”.

– Cieszymy się, że po raz kolejny dostrzeżono wyjątkowość przygotowywanego przez nas raportu – mówi Katarzyna Radecka, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – Wyróżnienie jest uhonorowaniem pracy wielu osób, które zaangażowały się w jego przygotowanie, dostarczając dane obrazujące działania CSR we wszystkich działach firmy. To również satysfakcjonujące zwieńczenie dotychczasowej polityki firmy w zakresie CSR. Mamy nadzieję, że realizując nową strategię „Postaw na piwo”, za rok będziemy mogli pochwalić się jeszcze lepszymi rezultatami w zakresie społecznej odpowiedzialności.

O konkursie

W konkursie „Raporty Społeczne” przyznawane są nagrody i wyróżnienia za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. To inicjatywa mająca na celu upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, skierowana do firm i organizacji publikujących raporty ze swojej aktywności w tych obszarach. Pierwsza edycja konkursu odbyła się w 2007 roku. Organizatorami projektu są Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz SGS (dawniej CSR Consulting), a patronuje mu Ministerstwo Gospodarki.

Źródło i fot.: Kompania Piwowarska

ZAMKNIJ X
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ