Partner serwisu
15 grudnia 2014

Polacy odkrywają wina gronowe

Kategoria: Z życia branży

Dynamiczny rozwój przeżywa rynek win. Wina gronowe, wzmacniane i wermuty przynajmniej kilka razy do roku pije już
blisko co drugi (45%) dorosły konsument, choć wciąż jeszcze w niewielkich ilościach.

Polacy odkrywają wina gronowe

Prawdziwym odkryciem Polaków w ostatnich latach były wina gronowe. W 2013 roku Polacy kupili ich 142,5 mln l (wliczając wina musujące) o wartości 2,6 mld zł – ilościowo o 56% więcej niż w 2004 roku.

O połowę wolniej z kolei rozwija się rynek win wzmacnianych i wermutów, który w 2013 roku osiągnął wolumen 30,5 mln l oraz wartość 0,9 mld zł. Pomimo wzrostu popularności win, polski rynek pozostaje bardzo niewielki w skali europejskiej. Jak wynika z prognoz firm, w najbliższych 2 latach kategoria wina gronowego może rosnąć ilościowo w tempie prawie 7%rocznie.

W kategorii win wzmacnianych i wermutów spodziewana jest jednak stagnacja lub spadek.

Źródło: raport Rynek napojów alkoholowych w Polsce KPMG

Fot. freeimages.com



 

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ