Partner serwisu
07 maja 2015

Żadna ze 148 reklam piwa wyemitowanych w I kwartale 2015 r. nie naruszyła zasad Kodeksu Etyki Reklamy

Kategoria: Z życia branży

To już 10 raport opublikowany przez Instytut Monitorowania Mediów, który na zlecenie członków Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie szczegółowo analizuje zgodność reklam piwa z Kodeksem Etyki Reklamy. Analizie poddanych zostało 148 nowych przekazów reklamowych piwa. Wobec żadnego z nich nie zgłoszono zastrzeżeń etycznych.

Żadna ze 148 reklam piwa wyemitowanych w I kwartale 2015 r. nie naruszyła zasad Kodeksu Etyki Reklamy

Raport wskazuje, że w I kwartale 2015 r. wyemitowano łącznie 148 nowych reklam piwa - 19 reklam prasowych, 42 internetowe, 38 telewizyjnych, 2 radiowe oraz 47 outdoorowych. Statystyki te wskazują na spadek aktywności reklamowej branży - liczba nowych przekazów reklamowych w analogicznym okresie 2014 roku była większa niemal dwukrotnie. Dziesiąta edycja raportu IMM po raz kolejny pokazała, że piwowarzy reklamują się etycznie. W żadnej z wyemitowanych od stycznia do końca marca reklam piwa nie stwierdzono niezgodności z zaleceniami Kodeksu Etyki Reklamy. Z raportu wynika także, że zdecydowana większość spotów reklamowych została opatrzona wprowadzonymi dobrowolnie przez branżę znakami odpowiedzialnościowymi „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol – tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”.  


Samoregulacja piwowarów

Poddanie reklam piwa niezależnemu audytowi jest zwieńczeniem kilkuletniego, trwającego od 2007 roku, procesu samoregulacji przemysłu piwowarskiego w zakresie odpowiedzialnej i etycznej reklamy oraz informacji konsumenckiej. Został on zainicjowany przez stowarzyszenie The Brewers of Europe, do którego należy Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie. Piwowarzy złożyli wobec Europejskiego Forum ds. Alkoholu i Zdrowia, funkcjonującego w ramach Komisji Europejskiej, zobowiązanie wspierania  etycznej reklamy piwa. Komisja Europejska działając w porozumieniu z European Advertising Standards Alliance (EASA), wypracowała siedem standardów reklamy , zwanych „standardami  operacyjnymi”. Dotyczą one m.in. popularyzacji krajowych kodeksów etyki w reklamie piwa, informowania konsumentów o możliwości składania skarg na nieetyczną reklamę oraz kontroli poszczególnych form komunikacji marketingowej. 

 

Źródło: Marketing & Communications Consultants
Fot.L www.photogenica.pl

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ