Rynek spożywczy w Polsce wzrośnie o 2,1% r/r do 243 mld zł w br.
Rynek artykułów spożywczych w Polsce osiągnie w tym roku wartość prawie 243 mld zł, czyli 2,1% więcej niż w ub.r., wynika z raportu PMR pr. "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020". Wzrost ten jest przede wszystkim generowany w segmencie dyskontów oraz convenience, a w jego tle nadal pozostaje deflacja cen produktów spożywczych z pierwszej połowy roku.

"Prognozujemy, że w najbliższych latach, w związku ze zmieniającymi się przyzwyczajeniami konsumentów, nastąpi polepszenie sytuacji mniejszych sklepów, dzięki formatowi convenience oraz sklepom specjalistycznym. Dodatkowo nasze prognozy pokazują, że deflacja ustąpi z końcem wakacji, przez co cały rynek w 2015 roku wzrośnie powyżej dynamiki z roku minionego" - czytamy w raporcie.
Ubiegły rok zakończył się wzrostem rynku na jedynie trochę wyższym poziomie niż w roku wcześniejszym, bo o 1,8%, co przełożyło się na wartość 238 mld zł. Jest to największy ze wszystkich segmentów rynku handlu detalicznego w Polsce.
Według PMR, rynek spożywczy w Polsce można scharakteryzować jako względnie dojrzały, tzn. nie podlega on nagłym i znacznym zmianom w zależności od pogorszenia się lub polepszenia sytuacji ekonomicznej konsumentów lub ewentualnych zmian wśród największych graczy.
Źródło: ISBnews
Fot. freimages.com