OSM Krasnystaw najsilniejszą marką branży mleczarskiej na Lubelszczyźnie
Krasnystaw jest jedną z zaledwie kilku marek z branży mleczarskiej, które znalazły się na liście 330 najcenniejszych polskich marek w najnowszym rankingu dziennika „Rzeczpospolita”.

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Krasnymstawie odnotowała przy tym aż 36% wzrost wartości marki w stosunku do ubiegłego roku, co jest najlepszym wynikiem w całej branży mleczarskiej i jednym z najlepszych rezultatów w rankingu w Polsce. Oprócz wartości polskich marek, dziennik „Rzeczpospolita” zbadał także ich siłę i opublikował ranking 100 najsilniejszych. OSM Krasnystaw jest jedyną spółdzielnią mleczarską z Lubelszczyzny, która znalazła się w tym zestawieniu.
– Pozycja Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Krasnymstawie w najnowszym rankingu dziennika Rzeczpospolita to efekt konsekwentnej dbałości o jakość naszych wyrobów. OSM Krasnystaw od ponad 100 lat kładzie ogromny nacisk na naturalność i zachowanie tradycyjnych receptur w procesie produkcji. Jesteśmy w 100% polską firmą, która wykorzystuje surowce z najczystszych rejonów Lubelszczyzny. Dokładamy wszelkich starań, aby nasze produkty były zdrowe, pełnowartościowe i wyróżniające się na tle konkurencji. Połączenie wszystkich tych czynników daje rezultat w postaci wysokiej oceny marki Krasnystaw. Dziękujemy konsumentom za zaufanie i docenienie naszej pracy – mówi Krzysztof Bortacki, Kierownik Działu Handlu i Marketingu OSM Krasnystaw
Jak wskazuje sama nazwa rankingu dziennika „Rzeczpospolita”, pierwszym kryterium oceny ujętych w nim marek jest ich polskość, rozumiana jako miejsce narodzin. Najcenniejsze polskie marki wyłoniono dzięki zastosowaniu powszechnej na świecie metody opłat licencyjnych. Jej istotą jest obliczenie hipotetycznych opłat jakie ponosiłby użytkownik marki, gdyby chciał z niej skorzystać na zasadzie użyczenia licencji. OSM Krasnystaw znajdowało się w zestawieniu najcenniejszych polskich marek dziennika „Rzeczpospolita” także w latach ubiegłych, jednakże tegoroczny ranking jest wyjątkowy, gdyż pokazuje on największy w polskiej branży mleczarskiej wzrost pozycji marki.
Wartość marki jest pochodną jej siły. Siłę marki określa się porównując pozycję brandu z markami konkurencyjnymi wykorzystując do tego celu badania marketingowe. Takie właśnie badania, metodą wywiadów indywidualnych, na zlecenie dziennika „Rzeczpospolita” wykonała firma Millward Brown na próbie 1200 osób powyżej 15 roku życia z miast powyżej 20 tyś. mieszkańców. Badani odpowiadali na pytania dotyczące między innymi znajomości marek, zakupu i polecania marek, czy też ich oceny
w różnych wymiarach. Na postawie zebranych danych pracownia badawcza dokonała zestawienia marek w czterech obszarach: pozycja rynkowa, zachowanie klientów wobec marki, postrzeganie marki oraz rodzaj rynku, na którym działa. W wyniku analizy tychże obszarów powstał ranking 100 najsilniejszych polskich marek, w którym OSM Krasnystaw zajęła 80 miejsce jako jedyna spółdzielnia mleczarska z Lubelszczyzny i jedna z nielicznych firm województwa lubelskiego. W toku prac nad rankingiem okazało się, że klienci szczególnie wysoko ocenili OSM Krasnystaw w kryterium ich lojalności wobec marki oraz postrzeganej wartości marki. Innymi słowy oznacza to, że po spróbowaniu produktów OSM Krasnystaw konsumenci chętnie sięgają po nie ponownie, a co więcej bardzo korzystnie oceniają stosunek jakości produktów do ich ceny.
Źródło i fot.: Krasnystaw