Partner serwisu
28 grudnia 2015

Co ósmy polski kierowca ambasadorem akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

Kategoria: Z życia branży

Ponad 30 nowych koalicjantów i aż 1 000 000 naklejek z symbolem przekreślonych kluczyków, które trafiły w ręce kierowców w całej Polsce, to efekty niespełna sześciu miesięcy działań prowadzonych w ramach 2. edycji ogólnopolskiej akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie w ścisłej współpracy z Komendą Główną Policji. Od startu kampanii w czerwcu 2014 r. swoje poparcie dla niej wyraziło łącznie ponad 80 instytucji i organizacji oraz 2 500 000 polskich kierowców, którzy oznakowali swoje auta naklejką-manifestem z hasłem inicjatywy.

Co ósmy polski kierowca ambasadorem akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

Koniec roku to zwyczajowo czas bilansów i podsumowań. Organizatorzy kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie, mogą z satysfakcją spojrzeć wstecz – udało się im bowiem powtórzyć sukces pierwszej edycji ogólnopolskiej akcji promującej trzeźwość za kierownicą. Już drugi rok z rzędu działania podejmowane w ramach inicjatywy, nagłaśniane w mediach i wspierane przez grono zaangażowanych koalicjantów, zaowocowały rezultatami, które pozwalają wierzyć, że polscy kierowcy nie pozostają obojętni wobec apeli o odpowiedzialną – trzeźwą jazdę.

- Zadaniem, jakie postawiliśmy sobie u progu kampanii, było dotarcie do jak największej liczby osób i zaangażowanie ich do wspólnej walki ze społecznym przyzwoleniem na wsiadanie za kółko pod wpływem alkoholu. Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że przybliżyliśmy się do tego celu, o czym świadczą zarówno policyjne statystyki wskazujące na malejącą liczbę kierowców prowadzących „na podwójnym gazie”, jak i sam zasięg akcji, który przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Niebagatelna liczba 2 500 000 naklejek, które rozdaliśmy przy wsparciu partnerów inicjatywy oznacza, że co ósmy polski kierowca miał szansę stać się ambasadorem naszej kampanii, umieszczając symbol przekreślonych kluczyków na szybie swojego samochodu[1]- mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

 

Bezpieczni w drodze na Święta

 

Dni poprzedzające Święta Bożego Narodzenia będą dla kierowców kolejnym sprawdzianem
z odpowiedzialnych zachowań na drodze. Wówczas bowiem wielu z nich wyruszy w podróż, by spotkać się z bliskimi. W tym czasie mogą spodziewać się większej niż zwykle liczby policyjnych patroli na drogach w całym kraju. - W trakcie kontroli będziemy starać się przypominać o konieczności rozważnej jazdy, trzeźwym kierowcom wręczając w dowód uznania naklejki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Zależy nam, by w tym szczególnym, świątecznym czasie wszyscy podróżujący bezpiecznie dotarli do celu, stąd zamierzamy apelować o trzeźwość, rozwagę i zdjęcie nogi z gazu - mówi insp. Anna Kuźnia, Zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Komenda Główna Policji, będąca parterem merytorycznym inicjatywy, od początku trwania działań bierze czynny udział w dystrybuowaniu naklejek. To dzięki jej wsparciu i wielkiemu zaangażowaniu wszystkich krajowych jednostek, możliwe było dotarcie do szerokiego grona kierowców. W całej Polsce, w ramach kontroli drogowych prowadzonych w okresie wakacji oraz podczas listopadowej akcji „Znicz”, policjanci zachęcali trzeźwych kierowców do oznakowania swoich samochodów  – w ten sposób rozdano około 450 000 naklejek.

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ