Grupa Żywiec podsumowała I kwartał 2016 roku. Kontynuacja dobrych wyników po udanym 2015 roku
W pierwszym kwartale 2016 roku Grupa Kapitałowa Żywiec S.A., producent m.in Żywca, Warki, Heinekena i Tatry, osiągnęła dalszą poprawę wyników. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów osiągnęły poziom 493 841 tys. złotych, podczas gdy w takim samym okresie 2015 roku skonsolidowane przychody wyniosły 602 493 tys. złotych. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w pierwszym kwartale 2016 roku wyniósł 43 399 tys. złotych. Grupa zanotowała zysk netto w wysokości 59 828 tys. złotych, podczas gdy w takim samym okresie roku ubiegłego zanotowano stratę netto w wysokości 4 114 tys. złotych.

Po udanym 2015 roku, w pierwszym kwartale tego roku Grupa Żywiec kontynuowała poprawę wyników. Mimo intensywnej aktywności promocyjnej ze strony konkurencji, utrzymaliśmy wielkość sprzedaży na poziomie analogicznego okresu zeszłego roku. Wdrożenie strategii ukierunkowanej na silne marki, innowacje oraz efektywną organizację przyczynia się do dalszej poprawy naszej pozycji konkurencyjnej – powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A. – finalizacja transakcji sprzedaży 80% udziałów w spółce dystrybucyjnej, która miała miejsce na początku lutego, jednorazowo wpłynęła na całościowy wynik, co utrudnia porównanie wyników like for like. Przy podobnym poziomie sprzedaży i niższych przychodach osiągnęliśmy wzrost rentowności. W tym roku będziemy kontynuować inwestycje w dalsze wzmacnianie naszych marek i atrakcyjność oferty produktowej przez innowacje - dodał Duverdier.
Więcej informacji TUTAJ.
Źródło, fot. Grupa Żywiec