Partner serwisu
28 września 2016

Oxygen – program motywacyjny dla sił sprzedaży Kompanii Piwowarskiej

Kategoria: Z życia branży

Tegoroczne lato stało pod znakiem rywalizacji za sprawą licznych i ważnych wydarzeń sportowych. Przedstawiciele sił sprzedaży Kompanii Piwowarskiej żyją nią przez cały rok, jednak od niedawna ducha współzawodnictwa mogą poczuć jeszcze mocniej za sprawą dedykowanego im programu motywacyjnego Oxygen. Jego uczestnicy mogą wygrać m.in. nagrody finansowe oraz możliwość użytkowania bogato wyposażonych samochodów służbowych marki Volkswagen.

Oxygen – program motywacyjny dla sił sprzedaży Kompanii Piwowarskiej

 

Rywalizacja w sprzedaży jest jak tlen – z takiego założenia wyszli twórcy programu motywacyjnego dla sił sprzedaży KP. I choć przyczyny ambitnej, nastawionej na współzawodnictwo postawy zawodowej mogą być różne, jedno jest pewne: każdy przedstawiciel handlowy wkłada w swoje obowiązki więcej serca i wysiłku, jeśli widzi wyraźnie, że wyprzedza konkurencję, a na horyzoncie rysują się atrakcyjne benefity.

 

- W programie Oxygen przedstawiciele naszych sił sprzedaży konkurują ze sobą, osiągając dobre wyniki sprzedażowe, ale oprócz tego pracują nad jakością i budują swoje umiejętności. Te elementy składają się na możliwość zdobycia cennych nagród – mówi Michał Mrowiec, wiceprezes ds. sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej.

 

Samodoskonalenie i odwrócona piramida

Oxygen wystartował 1 maja br. i potrwa do 31 marca 2017 r. Jego celem jest wzrost wartości sprzedaży piw KP, poprawa efektywności sprzedaży, lepsza egzekucja działań w rynku oraz rozwój kompetencji pracowników, a wszystkie te priorytety spina niczym klamra idea bezpieczeństwa na drodze. Program składa się z trzech etapów kwartalnych i jednego dwumiesięcznego (maj – czerwiec), który już doczekał się swoich laureatów. Rywalizacja przebiega oddzielnie dla kanału detalicznego i gastronomii, w których konkurują ze sobą przedstawiciele handlowi (PH) i regionalni kierownicy sprzedaży (ASM, Area Sales Manager) w ramach trzech regionów.

 

Premiowany punktami jest nie tylko stopień realizacji celów wyznaczanych siłom sprzedaży na kolejne miesiące, ale także postępy w samodoskonaleniu. PH i ASM biorący udział w programie od poniedziałku do czwartku otrzymują wskazówki, na podstawie których odpowiadają na zadawane co dzień pytania i rozwiązują testy. Punkty przyznawane są zarówno za udzielenie prawidłowej odpowiedzi, jak i systematyczność, która przejawia się codziennym odpowiadaniem na pytania – wszystko po to, by przekazać jak najwięcej wiedzy i utrwalić ją. Co ciekawe, Oxygen rządzi się nieco innymi prawami niż pozostałe tego typu programy – tutaj każdy pracuje na własny rachunek, lecz dodatkowo punkty uzyskane przez ASM-a przekładają się na punkty podległych mu PH. Przedstawiciele handlowi mają zatem powody, by motywować swojego kierownika do rozwoju osobistego.

 

Terenówki za punkty i bezkolizyjność

Co miesiąc w programie z każdego regionu wyłanianych jest pięciu najlepszych przedstawicieli handlowych w kanale detalicznym i trzech w gastronomii, którzy z tego tytułu otrzymują doładowania kart My Benefit. Do grona laureatów etapu kwartalnego z każdego regionu kwalifikuje się trzech PH odpowiedzialnych za kanał detaliczny i jeden PH odpowiedzialny za gastronomię, a dodatkowo po jednym ASM. Na tym poziomie dla przedstawicieli handlowych przygotowano bogato wyposażone Volkswageny Golfy Alltrack, zaś dla kierowników – Volkswageny Passaty Alltrack, z których mogą korzystać przez trzy miesiące. Dla zwycięzców rywalizacji rocznej przewidziano atrakcyjne nagrody pieniężne.

 

Na pozycję uczestników Oxygenu w rankingu ma wpływ także ich styl jazdy. Jeśli przedstawiciel sił sprzedaży spowoduje kolizję lub wypadek, jego punktacja za dany miesiąc zostanie wyzerowana. Takie restrykcyjne podejście do kwestii bezpieczeństwa na drodze jest uzasadnione, ponieważ program angażuje osoby, które z racji wykonywanej pracy często przemieszczają się autami służbowymi. Życie i zdrowie ludzi ma tutaj priorytetowe znaczenie.

 

- Bardzo istotne w tym programie jest dla nas promowanie bezpieczeństwa. Zwycięzcy edycji kwartalnych dostają do użytkowania wysokiej klasy samochody z napędem na cztery koła, o potężnych silnikach. Są to modele z jednej strony przyjazne dla środowiska, a z drugiej strony – bardzo bezpieczne – dodaje Michał Mrowiec.

 

Na bezdroża i na audyt

Widok kolegów, którzy już mogą cieszyć się nowymi autami, z pewnością zdopinguje przedstawicieli sił sprzedaży do wzmożonej pracy – nie tylko w zakresie realizacji celów firmy, ale także rozwoju osobistego. Nagrody zostały bowiem przyjęte z ogromnym entuzjazmem.

 

- Samochód bardzo mi się podoba. Ma napęd 4 x 4 i zamierzam maksymalnie to wykorzystać. Piach, góry, doły, lasy – na pewno będzie dobra jazda! – śmieje się przedstawiciel handlowy ds. detalu z dystryktu Kraków, jeden ze zwycięzców pierwszego etapu. Wtóruje mu ASM z dystryktu Kalisz: Samochód jest chyba nawet lepszy, niż się spodziewałam. Ma tyle gadżetów i taką moc, że teraz już chyba nie będziemy siedzieć ani minuty w biurze, tylko jeździć na audyty.

 

Na koniec warto wspomnieć, że od lipca pod adresem oxygen.kp.pl działa portal dla uczestników zawierający m.in. aktualne rankingi oraz moduł wiedzy, za pomocą którego pracownicy mogą się szkolić. Informacje związane z programem – stan punktacji, nowości, ciekawostki czy konkursy – są regularnie publikowane także w specjalnej grupie w ramach komunikacji wewnętrznej firmy na wewnętrznym portalu społecznościowym. Dodatkowo osoby biorące udział w Oxygenie mają do dyspozycji dedykowaną infolinię, gdzie uzyskają pomoc np. w kwestii logowania lub zasad obowiązujących w programie, mogą też skorzystać z rad udzielnych przez Ambasadorów programu.  

 

Źródło, fot. Kompania Piwowarska

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ