Wyniki kampanii cukrowniczej 2016/2017 w Krajowej Spółce Cukrowej S.A.
Krajowa Spółka Cukrowa podsumowała wyniki kampanii cukrowniczej 2016/2017. We wszystkich siedmiu cukrowniach Spółka skupiła łącznie ponad 5 mln ton buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie ponad 800 tys. ton cukru.

Kampania 2016/2017 w KSC S.A. rozpoczęła się w pierwszej dekadzie września 2016 roku w Cukrowni w Malborku, zakończyła w pierwszej dekadzie stycznia 2017 r. w Cukrowni Kruszwica. Kampania prowadzona była w siedmiu Oddziałach KSC S.A.: Cukrownia Dobrzelin, Cukrownia Kluczewo, Cukrownia Krasnystaw, Cukrownia Kruszwica, Cukrownia Malbork, Cukrownia Nakło, Cukrownia Werbkowice. Średni czas trwania kampanii wyniósł 105 dni. We wszystkich siedmiu cukrowniach Spółka skupiła łącznie ponad 5 mln ton buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie ponad 800 tys. ton cukru. Najwyższy średni plon uzyskano w Cukrowni Nakło – 78,5 t/ha. Średnia polaryzacja wyniosła ponad 17% i była wyższa niż rok wcześniej. W 2016 roku buraki cukrowe uprawiane były na areale ponad 83 tys. ha, uprawiało je ponad 15 tys. plantatorów.
Zarząd Krajowej Spółki Cukrowej S.A. ocenia wyniki kampanii cukrowniczej 2016/2017 jako bardzo dobre.
Krajowa Spółka Cukrowa S.A. powstała w 2002 roku. Jest największym w Polsce i ósmym, co do wielkości, producentem cukru w Europie. Udział KSC S.A. w krajowym rynku cukru wynosi blisko 40 procent. W skład koncernu wchodzi 7 cukrowni (Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice) zlokalizowanych na terenie pięciu województw.
Podstawowy przedmiot działalności Krajowej Spółki Cukrowej S.A. stanowi produkcja i sprzedaż cukru oraz handel wyrobami powstałymi w trakcie jego wytwarzania. Odbiorcami produktów Spółki sprzedawanymi pod marką Polski Cukier są zarówno uznane firmy polskie, jak i renomowane koncerny międzynarodowe.
Źródło: informacja prasowa
Fot. freeimages.com