Złoto i srebro dla Grupy Żywiec w rankingu Najlepszy Produkt 2017
Grupa Żywiec zdobyła 4 wyróżnienia w rankingu „Najlepszy Produkt 2017 – Wybór Konsumentów”. Złoto przyznane zostało w kategorii piwa specjalne za Leżajsk Pszeniczne Klarowne i Leżajsk Chmielowe oraz w kategorii miksy piwne za Warkę Radler Jabłko z Gruszką. Srebro firma otrzymała za piwo Żywiec Bezalkoholowe.

Według najnowszego badania GfK "Najlepszy Produkt 2017 - Wybór Konsumentów"[1], zrealizowanego na zlecenie Wiadomości Handlowych i Wiadomości Kosmetycznych, 60% konsumentów deklaruje, że wyróżnienie przyznane w powyższym rankingu zachęca ich do zakupu danego produktu. Co to oznacza dla marek? Przede wszystkim skłania do podejmowania ciągłych starań, a więc nieustannej pracy nad swoimi produktami. Przykładem firmy działającej zgodnie z tą ideą jest Grupa Żywiec, która podczas uroczystej gali podsumowującej wyniki badania odebrała 4 nagrody – 3 w kategorii piw specjalnych: złoto dla Leżajsk Pszeniczne Klarowne oraz Leżajsk Chmielowe, srebro dla Żywiec Bezalkoholowe oraz nagrodę w kategorii miksów piwnych: złoto dla Warki Radler Jabłko z Gruszką.
Wyróżnienia przyznawane przez samych konsumentów cieszą najbardziej. To właśnie dla nich wprowadzamy innowacje i rozbudowujemy swoje portfolio. Co ważne, badanie GfK objęło jedynie nowe lub znacząco wzbogacone produkty FMCG. Wygrana w takim konkursie jest dla nas potwierdzeniem, że podążamy we właściwym kierunku. Srebro dla nowego Żywca Bezalkoholowego pokazuje, że uważne przyglądanie się trendom konsumenckim może zaowocować zdecydowanym sukcesem – mówi Małgorzata Lubelska, Dyrektor ds. Marketingu Grupy Żywiec
Mimo że tradycyjne piwo jasne pełne jest nadal bardzo często wybierane przez konsumentów, to jednak najszybciej rosnącym segmentem rynku w ostatnich latach są piwne specjalności, w tym piwa smakowe, pszeniczne czy radlery. Warka Radler to obecnie najlepiej sprzedający się radler w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 50%. Zachęcona dotychczasowym sukcesem tego segmentu, Grupa Żywiec w ubiegłym roku wprowadziła nowy wariant smakowy - Warka Radler Jabłko z Gruszką, która spotkała się z bardzo dobrym odbiorem konsumentów, co potwierdza wysoka ocena w rankingu. Żywiec Bezalkoholowe jest odpowiedzią Grupy Żywiec na coraz większe zainteresowanie klientów piwem nisko i bezalkoholowym i doskonale uzupełnia ofertę flagowej marki firmy. Leżajsk Pszeniczne Klarowne to natomiast rzadki na polskim rynku przedstawiciel stylu Kristal Weizen, uwarzony z użyciem drożdży górnej fermentacji, na bazie wody, słodu pszenicznego, słodu jęczmiennego i chmielu. Z kolei Leżajsk Chmielowe powstało zgodnie z tradycyjną recepturą na bazie wody, słodu jęczmiennego i aromatycznego chmielu oraz zostało poddane procesowi chmielenia na zimno. Wszystkie nagrodzone piwa z portfolio Grupy Żywiec dostępne są w szerokiej dystrybucji.
[1] Badanie zrealizowane zostało przez GfK metodą CAWI w drugiej połowie listopada 2016 r. na próbie 1 tys. Polaków w wieku 18-65 lat. Przebadano jedynie osoby decydujące lub istotnie współdecydujące o zakupach dla swojego gospodarstwa domowego oraz używające badane kategorie produktowe. Badaniem objęto 54 kategorie produktów spożywczych i chemiczno-kosmetycznych. Łącznie w badaniu uwzględnione były 272 produkty FMCG.
Źródło, fot. informacja prasowa