Na co stawia Grupa Żywiec?
Grupa Kapitałowa Żywiec podsumowała wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale 2017r. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Spółki w pierwszych trzech miesiącach roku wyniósł 39 432 tys. zł. w porównaniu do 43 399 tys. zł. w analogicznym okresie zeszłego roku. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 429 382 tys. zł. w porównaniu do 493 841 tys. zł w pierwszym kwartale 2016r. W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec będzie w dalszym ciągu koncentrować się na budowaniu wartości poprzez innowacje, umacnianie pozycji w segmencie premium i dalsze budowanie marek.
W wyniku realizacji skutecznej strategii koncentracji na głównych obszarach działalności i budowaniu marek, w ostatnich latach wzmocniliśmy pozycję Spółki. Pomimo dużej konkurencji na rynku, w efekcie realizacji strategii budowania wartości, w pierwszych miesiącach 2017 Grupa Żywiec utrzymała pozycję rynkową. Zwiększyliśmy sprzedaż w segmencie piw premium, wzrosły nasze przychody na hektolitr i wzmocniliśmy marki. Sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o. 1 lutego 2016 roku, zmniejszyła przychody netto ze sprzedaży, ale także znacząco zmniejszyła wysokość kosztów działalności. Poza zamianami wynikającymi z konsolidacji, zmniejszenie przychodów ze sprzedaży związane jest ze spadkiem rynku, jak również innymi czynnikami porównawczymi (jak Święta Wielkanocne przypadające w marcu 2016 roku). W kolejnych miesiącach 2017 będziemy w dalszym ciągu koncentrować się na budowaniu wartości sprzedaży.”– powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.
Rynek piwa
Średnia cena piwa na rynku wzrosła w wyniku powrotu inflacji w kraju oraz wzrostu cen surowców i opakowań. Jednocześnie spadła sprzedaż piwa, co jest konsekwencją wzrostu cen. Na rynku widoczna jest kontynuacja dotychczasowych trendów. Najszybciej rosnącym segmentem są piwne specjalności oraz piwa nisko i bezalkoholowe.
Mocny plan na sezon letni
Wraz z większą liczbą ciepłych i słonecznych dni wiosną, w ostatnich latach sezon piwny się wydłuża, ale nadal zdecydowana większość piwa sprzedaje się w miesiącach od maja do września. Grupa Żywiec przygotowała atrakcyjną ofertę dla konsumentów i plan marketingowy, aby wygrać nadchodzący sezon i dalej budować wartość kategorii:
- Flagowa marka Żywiec, po zrealizowanej z sukcesem w ubiegłym roku kampanii “Chce się Ż” zaczyna sezon z nową odsłoną komunikacji pod hasłem „Ż jest za krótkie żeby”. Marka, która została uznana za najsilniejszą markę w kategorii alkoholi, będzie w tym roku nadal umacniać pozycję lidera w segmencie premium poprzez dalszy rozwój specjalności i popularyzację kultury piwnej. Żywiec będzie także kontynuować inwestycje w wariant bezalkoholowy, który znacznie przyczynił się do rozwoju tego segment w Polsce.
- Wykorzystując rosnące zainteresowanie konsumentów piwem o niższej zawartości alkoholu, po raz pierwszy w historii marki w Polsce, Heineken wprowadził na rynek nowy wariant Heineken 3. To zupełnie nowa na naszym rynku kategoria piw o średniej zawartości alkoholu, której rozwój powinien przyciągnąć do marki nowych konsumentów. Produkt ten wzbogaci ofertę Grupy Żywiec dla tych, którzy poszukują lżejszych piw.
- Zachęcona dotychczasowych sukcesem Warki Radler, niekwestionowanego lidera segmentu miksów piwnych z udziałem w rynku na poziomie 59%, na nadchodzący sezon Grupa Żywiec wprowadziła nowy wariant smakowy Warka Radler Malina z Cytryną. To już piąty wariant w portfolio marki.