Partner serwisu
24 maja 2017

Browar, który nie tylko warzy piwo

Kategoria: Z życia branży

Czego oczekuje się od browarów? Przede wszystkim tego, aby warzyły świetne piwa, do których chce się wracać. Ale też wymaga się od nich, by działały odpowiedzialnie – wobec swoich pracowników i dostawców, piwoszy i lokalnych społeczności. Kompania Piwowarska, skupiająca trzy wiodące polskie browary, pokazuje, że jedna firma może spełnić wszystkie te warunki.

Browar, który nie tylko warzy piwo

Akcje wolontariackie w regionach, wsparcie inicjatyw ogólnopolskich i organizacji pozarządowych – pracownicy KP angażują się w ogromną liczbę projektów o charakterze społecznym.

- Społeczna odpowiedzialność biznesu w Kompanii Piwowarskiej to nie dodatek do głównej działalności. To strategiczne, zaplanowane i długofalowe działania wypływające wprost z naszej misji jako firmy odpowiedzialnej społecznie. Wiele podobnych do nas, dużych firm działa na rzecz społeczności, w których funkcjonuje. Nas wyróżnia ogromne, autentyczne zaangażowanie samych pracowników i szeroka skala działalności, gwarantująca docieranie do najdalszych zakątków kraju – skomentowała Iwona Jacaszek-Pruś, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej.

Klucz do sukcesu: autentyczne zaangażowanie i dzielenie się doświadczeniem

Kompania Piwowarska stawia na swoich wolontariuszy. Gros projektów o charakterze społecznym w firmie inicjują właśnie sami pracownicy. To za ich sprawą udało się wesprzeć potrzebujące rodziny prezentami o łącznej wartości ponad 212 000 zł w ubiegłorocznej edycji „Szlachetnej Paczki”. W akcję włączyło się ponad 1600 osób. Entuzjazm wolontariuszy nie osłabł po tej akcji, dlatego już 11 stycznia pomogli odświeżyć Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych „Centrum Trójki" w Suwałkach, prowadzone przez Stowarzyszenie KOSTROMA i Fundację Prometeusz. Odmalowali m.in. salę konferencyjną, pełniącą ważne funkcje w życiu lokalnej społeczności (m.in. była sztabem WOŚP). W ramach dzielenia się wiedzą i doświadczeniem pracownicy KP zaprezentowali też swoje działania społeczne organizacjom pozarządowym podczas spotkania TechKlubu Suwałki (inicjatywa programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności).

Akcje wolontariackie są częstym punktem programu roboczych spotkań pracowników KP w regionach. - Spotkania regionalnych kierowników sprzedaży są tak zaplanowane, by znalazł się czas i na służbowe, piwne tematy, i na integrację. A integracja jest jeszcze przyjemniejsza, jeśli można przy okazji zostawić pozytywny ślad w miejscu, które nas ugościło – skomentował Adam Samorek, dyrektor Regionu Północ. – Nie da się ukryć, że dla naszej ekipy, składającej się głównie z mężczyzn, remont to miła odskocznia od codziennych obowiązków w KP i prawdziwa frajda, którą daje praca fizyczna i świadomość tego, że przychodzimy komuś z pomocą.

Troska o otoczenie nie kończy się na ludziach. 7 marca ponad 40 wolontariuszy pomogło schronisku w Solcu-Zdroju w województwie świętokrzyskim, gdzie wyprowadzili na spacer prawie 20 psów i przeprowadzili prace porządkowe. Odbyła się też sesja zdjęciowa, dzięki której zwierzęta mogą zwiększyć swoje szanse na adopcję.

Jednak to była dopiero rozgrzewka przed prawdziwym „pospolitym ruszeniem” wolontariuszy w Czarnej Górze (21.04) i Dolinie Charlotty (26.04). To właśnie tam pracownicy Regionu Zachód skręcali stojaki na rowery, które zostały zamontowane przy najbardziej uczęszczanych szlakach, a wolontariusze z północy przesadzali i rozdawali mieszkańcom Słupska rośliny pomagające walczyć ze smogiem. Łącznie ponad 300 osób zostawiło swój pozytywny ślad w tych miastach.

Myśl globalnie, działaj lokalnie… i dbaj o zdrowie

Kompania Wolontariuszy jest aktywna nie tylko w regionach, ale przede wszystkim na własnym podwórku. W lutym i marcu grupa wolontariuszy wsparła dwie edycje akcji „Dress for Success Poland”. W ramach tego projektu 42 mieszkanki Wielkopolski, długotrwale borykające się z bezrobociem, wzięły udział w 7-dniowych warsztatach, które pomogą zwiększyć im szanse na rynku pracy. Podczas spotkań panie uczyły się technik autoprezentacji oraz poznały zagadnienia z dziedziny prawa, psychologii, ale także asertywności czy wizażu. Ponadto otrzymały garderobę na rozmowę kwalifikacyjną pozyskaną w ramach akcji SOS (Send One Suit).

Kolejnej inicjatywie KP wiele osób może zawdzięczać zdrowie, a nawet życie. 10 marca kilkudziesięciu pracowników browarów w Tychach i Poznaniu oddało krew, a trzy tygodnie później w ślad za nimi poszła załoga warszawskiego biura firmy. Co więcej, do udziału w akcji oddawania krwi udało się zachęcić pracowników innych firm, które mają swoje siedziby w tym samym biurowcu co KP – łącznie około 80 osób.

Dobroczynność doceniona

Czynienie dobra płynące z potrzeby serca nie musi pozostawać w cieniu. W raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki” uwzględniono aż 9 działań KP z zakresu CSR: Kodeks Etyki (w kategorii „Ład korporacyjny”), udział w akcji Szlachetna Paczka, szkolenia z pierwszej pomocy przedmedycznej dla pracowników i program Postaw na Ruch („Praktyki z zakresu pracy”), Trzeźwobus („Zagadnienia konsumenckie”) oraz kampanię „Będę mamą – nie piję”, projekty „Siły sprzedaży pomagają w regionach”, „Oddech dla mam” i wsparcie fundacji „Dress for Success” („Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej”).

Pierwsze miesiące 2017 r. przyniosły Kompanii Piwowarskiej także szereg nagród i wyróżnień. Złoty Listek CSR przyznany już szósty rok z rzędu przez tygodnik „Polityka” i 5. miejsce w diamentowej kategorii Rankingu Odpowiedzialnych Firm były poprzedzone Green Frog Award, czyli nagrodą za jeden z najlepszych raportów społecznych w Europie. Dodatkowo Fundacja Rozwoju Filantropii w Polsce przyznała KP tytuł finalisty w konkursie Dobroczyńcy Roku 2017 w kategorii „Wolontariat Pracowniczy”.

Źródło: Informacja prasowa

Fot.: freeimages.com

 

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ