W Poznaniu trwają Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych
Od 25 do 28 września w Poznaniu odbywa się jedno z najważniejszych wydarzeń branży spożywczej - Polagra Food. Na targi przyjeżdżają wystawcy nie tylko z Polski, ale też z wielu innych krajów.
Targi co roku odwiedza kilkadziesiąt tysięcy profesjonalistów z całego świata, poszukujących nowości, inspiracji, a przede wszystkim nastawionych na zawarcie długoterminowych kontraktów. To ważne wydarzenie w rozwoju nowych perspektyw eksportowych, w którym kluczową rolę odgrywa program Hosted Buyers, dzięki któremu menedżerowie sieci handlowych oraz hurtowni, dystrybutorzy i importerzy żywności spoza Polski mogą wziąć udział w targach na bardzo preferencyjnych warunkach. Targi żywności POLAGRA FOOD są dla nich znakomitą platformą do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, utrzymania dotychczasowych relacji i poznania najnowszych trendów branży spożywczej w Polsce.
Kto będzie?
Prym będą wiodły polska branża mleczarska i przetwórstwa mięsnego. Te dwa sektory prezentować będzie liczne grono liderów rynkowych, których produkty są doskonale znane z półek sklepowych w Polsce. Szykuje się również interesująca ekspozycja ze strony firm przetwórstwa owocowo-warzywnego. Nie zabraknie także słodyczy, przekąsek, herbat, napojów i alkoholi. Oprócz silnej reprezentacji polskich przedsiębiorców pojawią się również producenci żywności z zagranicy, m.in. z Włoch, Finlandii, Bułgarii, Niemiec, Węgier, Litwy, Cypru, a także Malezji, Indonezji i Sri Lanki.
W ofercie wystawców są: mięsa i wędliny, dodatki do żywności, zioła, przyprawy, produkty mleczarskie - sery, kefiry, jogurty, mleko, wyroby piekarskie i cukiernicze - ciasta, castka, słodycze, przetwory owocowo-warzywnych, wina, wódki i likiery oraz żywność ekologiczna.
Wystawy to nie wszystko
Z solidną dawką wiedzy na temat nowych regulacji prawnych dla przedsiębiorców z branży spożywczej będzie można zapoznać się podczas szkoleń prowadzonych przez kancelarię WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr. Sesja poniedziałkowa (25 września) będzie dotyczyła zasad znakowania żywności w Polsce. To niezwykle ważne zagadnienia, bo jak pokazują półki sklepowe nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą np. kiedy można stosować takie określenia jak "polskie", "domowe", "tradycyjne". Tematem dyskusji będzie również znak "Produkt Polski" - nowe oznaczenie handlowe. Podczas drugiego spotkania (środa, 27 września) będzie natomiast mowa o nowych ograniczeniach w handlu oraz ryzyku prawnym dla dostawców i nabywców, w tym sieci handlowych. Problematyka szkolenia nawiązuje przede wszystkim do ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej, która weszła w życie 12 lipca br. Eksperci z kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr w przystępny sposób przedstawią najważniejsze założenia nowych przepisów oraz ich praktyczne znaczenie w codziennej działalności zarówno przedstawicieli dużych sieci handlowych, jak i sprzedawców detalicznych prowadzący handel wyrobami spożywczymi.
Program targów znaleźć można TUTAJ.
Komentarze