Partner serwisu
06 marca 2018

Hiszpański koncern spożywczy przenosi swoją siedzibę do Polski

Kategoria: Aktualności

Hiszpański koncern spożywczy Iberdigest przenosi swoją siedzibę do Gdyni. Od 29 marca polska spółka córka koncernu, Polska Meat S.A. przejmie jej udziały. W efekcie centrum operacyjne i finansowe zlokalizowane będzie w siedzibie spółki w Gdyni. Tutaj też odprowadzane będą podatki.

Hiszpański koncern spożywczy przenosi swoją siedzibę do Polski

W dniu 5 marca br. Spółka Polska Meat S.A. poinformowała o zmianach w akcjonariacie. Dotychczasowy większościowy akcjonariusz, spółka Iberdigest SL, zbyła swój pakiet akcji na rzecz podmiotu finansowego Iberdigest Group SL, zarejestrowanego w Hiszpanii. Jednocześnie na dzień 29 marca br. zaplanowane jest Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie, na którym uchwalona ma być emisja akcji której celem będzie przejęcie przez Polska Meat S.A. spółki Iberdigest SL. W ten sposób dokończony zostanie etap kapitałowej restrukturyzacji grupy, a Polska Meat S.A. stanie na jej czele jako centrum operacyjne, finansowe i zarządcze.

Polska Meat swoją działalność w Polsce rozpoczęła w 2012 r. Od 2016 r. notowana jest na rynku New Connect Polskiej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pod koniec marca odbędzie się Walne Zgromadzenie, na którym uchwalona ma być emisja akcji Spółki. Jej celem będzie przejęcie dotychczasowej spółki matki, Iberdigest SL. W ten sposób dokończony zostanie etap restrukturyzacji grupy kapitałowej, a Polska Meat S.A. stanie na jej czele.

Dynamika wzrostu polskiego rynku, wysokiej jakości surowiec oraz doskonały klimat inwestycyjny pozwalają nam na rozszerzenie roli naszej spółki w grupie Iberdigest. Chłodnia, którą posiadamy w Gdyni spełnia coraz istotniejszą rolę w naszej działalności. Obecnie 35 % obrotów grupy Iberdigest pochodzi z Polski, a trendy ostatnich lat pokazują, że liczba ta rośnie o 4-5 punktów procentowych rocznie. Główna część produkcji z gdyńskiej chłodni trafia na rynek afrykański, z którego pochodzi blisko 60 % rocznych obrotów całej grupy. W związku z tym, że w najbliższych latach to właśnie afrykański kierunek będzie naszym priorytetem podjęliśmy decyzję do ulokowaniu centrali grupy w Polsce - mówi Sebastien Guyon, prezes Zarządu Polska Meat.

Plany Polska Meat na najbliższe lata są bardzo ambitne

Spółka planuje stworzenie własnej sieci sprzedaży detalicznej w krajach zachodniej i południowej Afryki.

Na rynkach 14 krajów Afryki działamy już od 18 lat, doskonale znamy ich lokalną specyfikę, a prognozy ekonomiczne i demograficzne pozwalają postrzegać przyszłość tych krajów z dużym optymizmem - do 2015 roku ludność Afryki ma się podwoić. Nawiązaliśmy ścisłą współpracę z lokalnymi partnerami, do których dostarczamy drób, głównie kury, ale i inne rodzaje mięsa. Polska Meat stała się największym europejskim eksporterem kur, których eksport sięga 6 000 ton miesięcznie. Teraz, dzięki temu, że sytuacja społeczna, ekonomiczna i polityczna bardzo sprzyjają rozwoju biznesu w tym regionie, postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenia i rozpoczynamy rozszerzenie działalności o własną sieć sprzedaży detalicznej - zauważa Inacio Fernandes Pedrosa, Przewodniczący Rady Nadzorczej Polska Meat.

Sieć sprzedaży obejmie budowę dwóch supermarketów rocznie. Ekspansja zakłada rozwój sieci w dwóch lub trzech krajach co kolejne pięć lat. Markety będą wpasowywać się w lokalną specyfikę rynków afrykańskich i obejmą sprzedaż mrożonych owoców, lodów, warzyw i mięsa w ramach lokalnych centrów handlowych. Dzięki sieci sprzedaży dla końcowego klienta detalicznego Polska Meat będzie w stanie objąć swoją działalnością całą linię produkcyjną od pozyskania produktów w Polsce, poprzez ich przygotowanie, magazynowanie, logistykę i dystrybuuję, aż po sprzedaż hurtową i detaliczną na najbardziej dynamicznie rozwijających się afrykańskich rynkach. Dla spółki oznacza to możliwość czterokrotnego powiększenia własnej marży z 7-8 % w dostawach i logistyce o dodatkową marżę 25-30% ze sprzedaży na rynku detalicznym.

Naszą największą siłą jest doskonałe rozeznanie w potrzebach lokalnych odbiorów w 14 państwach, do których należą m.in. Kongo, Nigeria, Senegal, Wybrzeże Kości Słoniowej - mówi Sebastien Guyon. Współpraca z lokalnymi partnerami pozwala spółce docierać do 6-7 kolejnych państw. Co istotne, kraje, w których Polska Meat przygotowuje swoją ekspansję są na wczesnym etapie rozwoju, a ich własna produkcja mięsa zaspokaja lokalny popyt jedynie w 20%. Są to kraje, w których w zasadzie nie prowadzi się produkcji mięsa, przy czym Afryka jest jedynym kontynentem, na którym mięso kur jest wysoce cenione. Polska natomiast wyróżnia się wśród europejskich krajów tym, że ma spore nadwyżki w produkcji mięsa i duża część produkcji trafia na eksport. Dzięki dobrze rozbudowanej sieci dostaw oraz dużej wydolności chłodni w Gdyni Polska Meat stała się jednym z największych eksporterów mięsa w Europie, a największym w obszarze eksportu kur.

Polska Meat własną sieć sklepów detalicznych przygotowuje we współpracy z lokalnym partnerem oraz międzynarodową grupą inwestycyjną, z którą zamierza nawiązać współpracę. Środki na rozwój własnej sieci sprzedaży detalicznej pochodzić mają z funduszy pozyskanych w czasie debiutu spółki na parkiecie głównym Polskiej Giełdy Papierów Wartościowych, co planowane jest jeszcze na 2018 r.

źródło: newseria.pl
fot. 123rf.com
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ