Debic wkracza w sektor cukierniczy
W czwartek 5 kwietnia 2018 roku, w Międzynarodowej Szkole Sztuki Kulinarnej Ashanti w Łodzi, odbyły się warsztaty dla cukierników i szefów kuchni, które poprowadził Bruno Van Vaerenbergh, doświadczony kucharz i doradca kulinarny w jednej z pięciu największych firm mleczarskich na świecie - FrieslandCampina.

Warsztaty rozpoczęły się cyklem prezentacji, mającym przybliżyć zgromadzonym firmę FrieslandCampina oraz szeroki wachlarz produktów jej flagowej marki dla profesjonalistów – Debic - wśród których znajdują się śmietanki, masła oraz bazy do deserów.
Po części teoretycznej nastąpiła część praktyczna. Z wykorzystaniem nowoczesnego wyposażenia Międzynarodowej Szkoły Kulinarnej Ashanti w Łodzi, Bruno Van Vaerenbergh zaprezentował na żywo właściwości wybranych produktów Debic i pokazał, jak wykorzystać ich zalety w usprawnieniu codziennej pracy. Asystował mu Michał Doroszkiewicz, właściciel doradczej firmy w dziedzinie cukiernictwa Pastry Lab, Mistrz Świata i Polski Młodych Cukierników, zdobywca III miejsca w Lodowym Pucharze Świat Rimini 2014r, Coppa del Mondo della Galateria w 2016.
Debicowi udała się trudna sztuka zebrania grona cukierników w jednym miejscu o jednej porze, co rzadko jest możliwe ze względu na nasze obowiązki. Podczas pokazu Bruno Van Vaerenbergh pokazał nowe globalne trendy i technologie, które obecnie są na topie, co dla nas stało się symptomem do zainspirowania się tymi technikami i zaadaptowania ich w ramach własnego autorskiego stylu. Mam nadzieję, że produkty, na których pracowaliśmy, będą stawały się jeszcze bardziej rozpoznawalne, nie tylko w sektorze HoReCa, ale też na skalę całego rzemiosła cukierniczego - powiedział po wydarzeniu Paweł Mieszała, Mistrz Polski i Świata w cukiernictwie, właściciel cukierni Pawlova.
Goście mogli również osobiście wziąć udział w warsztatach i przygotować słodkie specjały, takie jak Dulce De Leche, Baysam, Costa Rica, Griotto czy Indian Summer „Noche”.
Warsztaty zatytułowane „FrieslandCampina & Debic w słodkiej odsłonie były dla nas wspaniałą okazją by jeszcze mocniej zacieśnić więzi ze współpracującymi z nami cukiernikami i kucharzami, a także być może ambasadorami marki w przyszłości. W miłej i rodzinnej atmosferze pokazaliśmy jak w praktyce pracuje się na naszych produktach. Myślę, że daliśmy też profesjonalistom możliwość wymiany doświadczeń, wiedzy czy tajników swojej kulinarnej sztuki – komentuje Olga Andrzejewska, Key Account Manager w FrieslandCampina Polska, producenta marki Debic.
Komentarze