Partner serwisu
13 września 2018

Czy hodowla komórkowa zrewolucjonizuje przemysł mięsny?

Kategoria: Aktualności

Produkcja mięsa bez uboju zwierząt - czy to możliwe? Innowatorzy twierdzą, że tak właśnie wyglądała będzie przyszłość tej branży. “Czyste mięso”, czyli takie, które wyprodukowane zostało w laboratorium, cieszy się coraz większym zainteresowaniem nie tylko naukowców, ale również biznesu, dzięki czemu wkrótce może okazać się realną alternatywą dla przemysłowej hodowli zwierząt.

Czy hodowla komórkowa zrewolucjonizuje przemysł mięsny?

Tematyka czystego mięsa (z ang. clean meat) porusza badaczy, naukowców, ale też inwestorów i kluczowych graczy branży mięsnej od ponad dekady. Terminem tym określa się mięso wyhodowane w wyniku pobrania z ciała zwierzęcia komórek macierzystych i stymulowania ich podziału tak, aby uzyskać włókno mięśniowe. Pierwszy burger wyhodowany w ten sposób powstał w 2013 roku w Maastricht w Holandii i kosztował 330 tys. dolarów. Pierwszy burger wyhodowany w ten sposób powstał w 2013 roku w Maastricht w Holandii i kosztował 330 tys. dolarów.

Obecnie istnieje już ponad 25 firm zajmujących się komercjalizacją czystego mięsa, a jego koszt obniżył się ponad 1000-krotnie. Pracownicy Memphis Meats ze Stanów Zjednoczonych wyhodowali “czystego” nuggetsa z kurczaka, a także foie gras. W technologię czystego mięsa inwestują giganci mięsnego przemysłu - amerykański Tyson Foods i Cargill, czy niemieckie PHW (właściciel Drobimexu).

– Dostrzegamy ogromne skupienie kapitału wokół koncepcji czystego mięsa. W start-upy pracujące nad rozwojem technologii zainwestowali między innymi Bill Gates czy Richard Branson, natomiast najciekawszym wydaje się być zaangażowanie w czyste mięso firm takich jak izraelski Soglowek Food Group, czy niemieckiego PHW – twierdzi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy.

– Co ciekawe, konsumenci są także aktywnie zainteresowani czystym mięsem. Według badań Faunalytics, 66% obywateli Stanów Zjednoczonych jest skłonnych spróbować czystego mięsa, a 46% jest skłonna kupować je regularnie. Mintel w swoim raporcie wskazuje, że już 9% Polaków chętnie spróbowałoby mięsa wyhodowanego w ten innowacyjny sposób  – dodaje Otrębski.

źródło: Informacja prasowa
fot. 123rf.com
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ