Lavazza kupuje Mars Drinks
Grupa Lavazza poinformowała o przejęciu działalności Mars' Drinks, w tym systemów Flavia i Klix, wiodących marek w segmencie Office Coffee Service (OCS) i Vending.
„To przejęcie doskonale wpisuje się w naszą strategię ekspansji międzynarodowej, której celem jest wzmocnienie kluczowych rynków, jak również dążenie do jeszcze bliższych relacji z konsumentami. Przejęcie to wzmacnia pozycję Grupy Lavazza w segmentach OCS i Vending, które oferują znaczne możliwości wzrostu i rozwoju”, powiedział Antonio Baravalle, CEO Grupy Lavazza. „Dzisiejsza transakcja z Mars, Incorporated jest zgodna ze wspólną wizją i wspólnymi wartościami dwóch znanych firm rodzinnych, które koncentrują się na dostarczaniu wysokiej jakości produktów z bezkompromisowym zaangażowaniem naszych pracowników i współpracowników, z długoterminową wizją”.
Na temat porozumienia wypowiedział się również Grant F. Reid, CEO Mars, Incorporated: „Mars Drinks jest ważną częścią naszej działalności od wielu lat i choć zawsze trudno jest żegnać się z wielkimi markami, cenionymi współpracownikami i przyjaciółmi, wierzymy, że nadszedł właściwy czas na zmianę. Jesteśmy przekonani, że ta decyzja umożliwi długoterminowy sukces biznesu Drinks z Lavazzą - firmą, która podziela nasze wartości i koncentruje się na napojach - i pozwoli na dalszy rozwój biznesu i jego współpracowników".
Poprzez tę transakcję Grupa Lavazza, zgodnie ze strategią konsolidacji na poziomie międzynarodowym, przejmie kawową działalność biznesową Mars w Ameryce Północnej, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Kanadzie i Japonii, wraz z powiązanymi systemami i zakładami produkcyjnymi w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
W ramach przejęcia Grupa Lavazza nabyła urządzenia stołowe z serii Flavia oraz wolnostojące maszyny vendingowe z serii Klix. Działalność biznesowa Klix uwzględnia parki maszynowe, a także szerokie portfolio produktów kawowych i innych napojów gorących, skomercjalizowanych zarówno pod markami własnymi (np. Alterra), jak i poprzez licencjonowane marki. Przejęta przez Lavazzę działalność biznesowa wygenerowała w 2017 r. obroty w wysokości około 350 mln USD i zatrudnia około 900 osób.
Oczekuje się, że umowa zostanie zamknięta do końca 2018 r., i podlega warunkom uzyskania zgód i zakończenia procedur regulacyjnych.
Podobnie jak w przypadku poprzednich akwizycji - Carte Noire i ESP we Francji, Merrild w Danii, Kicking Horse Coffee w Kanadzie, NIMS we Włoszech i Blue Pod Coffee w Australii - Lavazza zamierza w dalszym ciągu rozwijać przejęte przedsiębiorstwa, wzmacniając w ten sposób bezpośrednie pokrycie wszystkich segmentów rynku kawy, ze szczególnym naciskiem na sektor poza domem (eng. Away-from-Home), zgodnie z podejściem opartym na coraz bardziej bezpośrednich interakcjach z klientami.
Przy przejęciu Lavazzie doradzali J.P. Morgan, Cleary Gottlieb Steen & Hamilton, PwC i The Boston Consulting Group, zaś Mars, Incorporated doradzali BofA Merrill Lynch, Freshfields Bruckhaus Deringer LLP, KPMG LLP i Rabo Securities USA.
Komentarze