Unilever i Wawel rozpoczynają współpracę
Już w najbliższym sezonie Unilever oraz Wawel wprowadzą na rynek lodów nowe produkty, które są rezultatem współpracy pomiędzy tymi dwiema firmami.
Kultowe smaki cukierków Michałki z Wawelu oraz czekoladek Tiki Taki i Malaga pojawią się w nowej lodowej odsłonie – pod marką Big Milk ze świeżym mlekiem. Konsumenci będą mieli do wyboru produkty z segmentu lodów familijnych i impulsowych – pudełka (450 ml) oraz rożki (105 ml), które w lodówkach sklepowych pojawią się w marcu. Partnerzy handlowi będą mieli dostęp do nowych produktów już od połowy lutego.
Obie marki mają silne pozycje na polskim rynku. Big Milk jest obecnie największą marką lodową w kraju. Według badań przeprowadzonych przez AC NIELSEN YTD w sierpniu 2018 - wartościowe udziały rynkowe marki wynosiły 11,6%, Wawel z kolei posiada obecnie 10% udziałów rynkowych w swojej kategorii. Jest liderem segmentu czekolad gorzkich premium i sprzedaży słodyczy na wagę.
Jak podkreśla Marek Kopyto (Country Manager, Unilever): „Rynek lodów rośnie kilkukrotnie szybciej od reszty rynku spożywczego. To wynik dobrej pogody, ale także rosnącej popularności lodów. Współpraca z firmą Wawel umożliwi nam poszerzenie tej kategorii. Smaki bazujące na jej produktach będą uzupełnieniem naszego portfolio, zbudowanego zarówno w oparciu o globalne marki takie jak Ben&Jerry’s czy Carte d’Or, jak i polskiego Big Milka”.
Komentarze