Najsilniejsze trendy w branży w 2019 r. i plany firmy Stock Polska
O trendach, które będą rządzić branżą alkoholową w 2019 r. oraz planach firmy Stock Polska na ten rok rozmawiamy z Panią Eweliną Łukasiak, Junior Communication Managerem w Stock Polska.
Kierunek Spożywczy: Jakie trendy będą dominujące w branży alkoholowej w 2019 r.?
Ewelina Łukasiak: Branża alkoholowa wciąż się zmienia, jest to przede wszystkim spowodowane rosnącą świadomością konsumentów i ich otwartością na nowości. Polacy coraz większą wagę przykładają do jakości produktów, dlatego nadal będzie się umacniał trend premiumizacji, który przejawia się również w obszarze packagingu – opakowania będą stawać się bardziej minimalistyczne i designerskie, podobnie ich etykiety. Silnym trendem jest także wzrost znaczenia alkoholi kolorowych - konsumenci chętniej eksperymentują, przełamują bariery i otwierają się na nowe, niekonwencjonalne warianty smakowe. Zmienia się również samo podejście do konsumpcji – spożywamy alkohol dla przyjemności, po to, by się nim delektować, smakować, próbować, w związku z tym prognozujemy, że nadal będzie rosnąć popularność trunków o niższej zawartości alkoholu, mieszanek smakowych i mniejszych, poręcznych formatów. Dla coraz bardziej świadomych konsumentów ogromnego znaczenia nabiera także unikalność i lokalność składników, charakter miejsca, z którego pochodzą oraz naturalne, proste procesy powstawania.
Kierunek Spożywczy: Jakie plany na 2019 rok ma Stock Polska?
Ewelina Łukasiak: Na bieżąco śledzimy zmieniające się trendy w branży, by sprostać oczekiwaniom wymagających konsumentów. W tym roku planujemy rozszerzyć portfolio alkoholi z rodziny Lubelskiej o nowe, intrygujące smaki, a jako submarka Lubelskiej pojawi się również zaskakujący produkt, który będzie hitem na rynku. Podobnie rodzina marki Żołądkowa Gorzka – planujemy wzmocnienie jej portfela o zaskakującą nowość. Będziemy także polecać Chłodnik na bazie tego kultowego produktu, czyli letnią wersję orzeźwiającego drinka, który szybko i łatwo możemy przygotować samodzielnie w domu. Poza tym, jesteśmy w trakcie prowadzenia wiosennych działań na marce Orkisz - jest to wódka ultra-premium na bazie prapszenicy orkisz, która pod koniec zeszłego roku miała swój relaunch i jest odpowiedzią na wciąż umacniający się trend premiumizacji. Doskonale sprawdzi się na uroczystym, wielkanocnym stole, bo oprócz szlachetnego smaku, wyróżnia się również elegancką butelką.
Komentarze