Okovita Janusza Palikota: półmetek w zbiórce crowdfundingowej – 2 mln zł i ponad 800 inwestorów
Tenczyńska Okovita podpisała list intencyjny z Fundacją Wisławy Szymborskiej. W ramach współpracy, procent z zysku ze sprzedaży wybranych produktów, spółka przekaże na działalność statutową organizacji. Nadal trwa zbiórka crowdfundingowa Tenczyńskiej Okovity, promowana na platformie Crowdway.pl. Od ubiegłego tygodnia odnotowano 100% wzrost i w tej chwili na koncie firmy Janusza Palikota znajdują się już 2 mln zł.

Fundacja Wisławy Szymborskiej została założona w kwietniu 2012 roku na mocy testamentu pozostawionego przez Noblistkę. Zgodnie z wolą poetki w skład zarządu Fundacji weszli Michał Rusinek, Teresa Walas i Marek Bukowski. Do zadań Fundacji należy opieka nad spuścizną literacką Wisławy Szymborskiej, a także działalność popularyzatorska i edukacyjna w zakresie propagowania polskiej kultury, twórczości literackiej, naukowej i czytelnictwa w Polsce oraz za granicą, jak również wspieranie idei tolerancji oraz kultury dialogu w życiu publicznym.
Na mocy podpisanego listu intencyjnego umowy Tenczyńska Okovita przekaże na rzecz Fundacji zysk od 5 do 10 gr z każdej sprzedanej butelki piwa Barrel Aged i Tenczyńskiej Okovity. Pozyskane fundusze pomogą utworzyć program stypendialny i rezydencjalny dla podopiecznych organizacji, którzy rozwijają swoją karierę literacką.
- Szacujemy, że rocznie przekażemy Fundacji im. Wisławy Szymborskiej od 35 tys. do nawet 70 tys. zł. Wierzę, że jest to kwota, która pomoże istotnie wesprzeć utalentowanych pisarzy. Od lat obserwuję działalność Fundacji i jestem pełen podziwu dla prowadzonych aktywności, mających na celu promowanie twórczości literackiej naszej Noblistki – powiedział Janusz Palikot.
Nadal trwa zbiórka crowdfundingowa Tenczyńskiej Okovity, promowana na platformie Crowdway. Po trzech tygodniach kampanii spółka może pochwalić się zebraną kwotą 2 mln zł, wpłaconą przez ponad 800 inwestorów.
- Jesteśmy na półmetku drogi. Każdy kolejny sprzedany pakiet przybliża nas do realizacji planów. Jednak to, co mnie cieszy najbardziej, to liczba inwestorów, którzy uwierzyli w nasz projekt. 800 osób tworzy imponującą społeczność ambasadorów marki, która może wspierać nasze działania i towarzyszyć w powstawaniu całego projektu przywrócenia do życia legendarnej okowity – dodał Janusz Palikot.
Na realizację celów biznesowych Tenczyńska Okovita chce pozyskać od inwestorów crowdfundingowych kwotę 4,18 mln zł, z czego najwięcej pochłonie budowa wieży destylacyjnej (1 mln zł) i opłata akcyzy (2 mln zł). Pozostała część budżetu zostanie zainwestowana w remonty (0,5 mln zł) i zakup beczek do starzenia piw (400 tys. zł). Spółka planuje wypłacanie dywidendy po trzecim roku działalności, co oznacza, że pierwsza wypłata nastąpi za rok obrotowy 2022.
Komentarze