System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) – podsumowanie działań komunikacyjnych w 2019 roku
System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) to odpowiedź branży owocowo-warzywnej na potrzeby konsumentów, którzy, jak potwierdzają wyniki badań konsumenckich,[1] poszukują produktów o prozdrowotnych właściwościach. W tym roku działania Systemu zostały wsparte kampanią informacyjno-promocyjną, która obejmowała aktywności w prasie, telewizji, internecie, a także obecność w sieciach handlowych, na wydarzeniach branżowych i konsumenckich.
System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) to odpowiedź branży owocowo-warzywnej na potrzeby konsumentów, którzy, jak potwierdzają wyniki badań konsumenckich,[1] poszukują produktów o prozdrowotnych właściwościach. W tym roku działania Systemu zostały wsparte kampanią informacyjno-promocyjną, która obejmowała aktywności w prasie, telewizji, internecie, a także obecność w sieciach handlowych, na wydarzeniach branżowych i konsumenckich.
Wyniki badań konsumenckich
– Konsumenci, choć są coraz bardziej świadomi wpływu diety na codzienne funkcjonowanie organizmu, nie zawsze przykładają do niej uwagę w kontekście produktów dostępnych w sklepach. Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych w ramach programu System Jakości Certyfikowany Produkt (CP), zaledwie 39% klientów zawsze czyta etykiety artykułów spożywczych, jednak już 66% badanych zwraca uwagę na certyfikaty potwierdzające jakość wyrobu.[2] System Jakości Certyfikowany Produkt (CP), którego twórcą i administratorem jest Stowarzyszenie KUPS, został zaprojektowany w taki sposób, aby nie tylko wyróżniać wysokiej jakości produkty, ale i podkreślać ich wysoką gęstość odżywczą dzięki zastosowaniu oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych. To tych informacji poszukują konsumenci – 94% badanych deklaruje, że informacje na opakowaniu o zawartości witamin i składników mineralnych są dla nich istotne.[3] Nie jest to na pewno zaskakujące dla uczestników branży – trendy prozdrowotne stają się powoli codziennością. Z tego też powodu postanowiliśmy w tym roku wesprzeć działanie programu dodatkowymi aktywnościami promocyjnymi, aby zasygnalizować konsumentom, że na rynku są rozwiązania, pomagające im dokonać najlepszych wyborów żywieniowych. – dr inż. Barbara Groele, Sekretarz Generalny Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS), wyjaśnia potrzebę wyróżniania wysokiej jakości produktów dodatkowymi oznaczeniami.
Efekty kampanii promocyjno-informacyjnej
Tegoroczna edycja kampanii „Promocja certyfikacji innowacyjnych przetworów z owoców i warzyw” obejmowała szereg działań, których głównym celem było dalsze zwiększanie rozpoznawalności programu. Kampania promocyjno-informacyjna obejmowała najróżniejsze aktywności, które pozwoliły nam dotrzeć do konsumentów i przedstawicieli branży. Przygotowaliśmy m.in. spoty reklamowe, które wyemitowano blisko 14 000 000 razy w telewizji, serwisach VOD oraz w sieciach handlowych, w których dodatkowo dystrybuowaliśmy ulotki informacyjne. W ramach kampanii uruchomiliśmy także stronę internetową www.certyfikowanyprodukt.pl, na której zarówno producenci, jak i konsumenci mogą znaleźć najważniejsze informacje o Systemie Jakości Certyfikowany Produkt (CP) – wymienia dr inż. Groele – Tworzyliśmy materiały promocyjne dla konsumentów i przedstawicieli środowisk naukowych i branży. Byliśmy obecni na wydarzeniach konsumenckich i branżowych. Wszędzie, gdzie mogliśmy, informowaliśmy o Systemie Jakości Certyfikowany Produkt (CP), bo jest on odpowiedzią na potrzeby kupujących i producentów. To był naprawdę intensywny rok, a już nie możemy doczekać się następnego. W 2020 roku będziemy kontynuować działania promocyjne, także za granicą.
Kampania „Promocja certyfikacji innowacyjnych przetworów z owoców i warzyw” została sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Za jej realizację w 2019 r. odpowiadały agencja PR Hub oraz Rebel Media.
[1] Dane z badania Promocja Certyfikacji Innowacyjnych Przetworów z Owoców i Warzyw etap III, IQS Sp. z o. o., grudzień 2019, Badanie CAWI, matki dzieci w wieku 3-18 lat, N=305
[2] ibidem
[3] ibidem
Komentarze