Partner serwisu
02 marca 2020

Dlaczego mięso nie zniknie ze stołów?

Kategoria: Aktualności

Rynek spożywczy i gastronomiczny zmienia się w zaskakującym tempie. Świadomość konsumencka w Polsce z roku na rok staje się coraz większa. Klienci coraz częściej szukają rozwiązań przyjaznych środowisku. Wiele osób deklaruje przejście na wegetarianizm lub flexitarianizm. Według badań portalu pyszne.pl[1] powodem najczęściej jest wątpliwość co do jakości mięsa (aż 54% badanych). Jak te statystyki wyglądają na tle danych o preferencjach osób jedzących mięso?

Dlaczego mięso nie zniknie ze stołów?

Wyniki najnowszych, międzynarodowych badań dotyczących rynku mięsa, przeprowadzonych na zlecenie Goodvalley[2], wpisują się w trendy, które konsumenci kreują już od kilku lat. Wskazują na wzrost preferencji konsumpcji z poszanowaniem środowiska naturalnego. Do najważniejszych atutów poszukiwanych produktów mięsnych należą między innymi naturalność produktu rozumiana jako: brak sztucznych dodatków w gotowym produkcie (68%) oraz brak stosowania antybiotyków podczas chowu zwierząt (60%). Stosowanie pasz wolnych od GMO jest istotne dla co drugiego konsumenta (43%). Co czwarty badany podkreśla, że podczas zakupu mięsa zwraca uwagę na to, czy pochodzi ono od producenta przyjaznego klimatowi, a 48% za ważny uznaje fakt, że hodowla była prowadzona w Polsce.

Na co konsumenci zwracają najmniejszą uwagę przy zakupie mięsa?

Najbardziej zaskakuje brak przywiązania konsumenta do pozytywnych wrażeń smakowych oraz to czy pochodzi ono od nowoczesnego producenta. Jako ważne uznało te czynniki jedynie 5% ankietowanych.

Sposób porcjowania, wygoda zakupu to elementy, które współczesny konsument rzadko wskazuje jako istotne dla jego decyzji zakupowych. 24% Polaków jest przekonanych, że jest to najmniej ważny element. Takie deklaracje wskazują na wyraźne zmiany w podejściu do odpowiedzialnej i świadomej konsumpcji mięsa.

To co najważniejsze!

Hasło „wolne od…” zyskuje na popularności, jednakże co ono tak naprawdę oznacza? Jak rozumieją je konsumenci w momencie sięgania po nie na półkę? Klient chce, aby kupowany przez niego produkt był wolny od sztucznych ulepszaczy smaku czy konserwantów takich jak azotany sodu. Do tego dochodzi również chęć nabywania mięsa, które nie ma w sobie antybiotyków. Pod tym względem świadomość konsumencka w Polsce rośnie bardzo szybko, a Polacy zwracają uwagę nie tylko na etykietę, ale również na skład. Dlatego właśnie bardzo ważne, aby skład jak najprostszy i jak najkrótszy. Właśnie po takie produkty najchętniej sięgają Polscy konsumenci. – podsumowuje Paweł Nowak, Dyrektor Goodvalley.

Jeżeli producent chce wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta największą uwagę musi przykuć do naturalności i jakości swoich produktów. Takie stanowisko zadeklarowało po 29% badanych. Transparentność firmy i produkcji staje się coraz ważniejsza. Konsument musi mieć pewność jakiej jakości jest dany produkt, skąd pochodzi i jak został wyprodukowany. – uważa Grzegorz Brodziak, Dyrektor Zarządzający Goodvalley.

W ramach ochrony klimatu przemysł mięsny oskarżany jest o nadmierną emisję CO2. Wciąż brakuje pozytywnych wzorów zachowań w tej branży. Tymczasem takie przykłady, choć rzadkie - istnieją. Jednym z nich jest firma Goodvalley, która jako jedyna w Polsce firma produkująca mięso może poszczycić się certyfikatem neutralności emisji CO2. Cały gaz CO2 jaki powstaje za jej przyczyną zamienia w O2. Ma także największą sieć biogazowni, i w ten sposób nie tylko ogranicza efekt cieplarniany, ale równocześnie jest współproducentem zielonej energii. Te rozwiązania firma wprowadza już od wielu lat. Nie są to działania wymuszone, nie są to działania reklamowe. Taka jest wizja właściciela, który część zysków od wielu lat poświęca na inwestycje w "zielone" rozwiązania i ochronę środowiska naturalnego.

[1] https://www.rp.pl/Przemysl-spozywczy/310019879-Polacy-rezygnuja-z-miesa.html

[2] Cykliczne badania realizowane w czterech krajach: Danii, Ukrainie, Rosji i Polsce, N= powyżej 1000 w każdym kraju.

źródło: informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ