Partner serwisu
22 maja 2020

Zobacz kto jest największym eksporterem polskich produktów rolno-spożywczych

Kategoria: Agro Przemysł

Lidl Polska nieustannie rozwija eksport polskich produktów spożywczych na zagraniczne rynki obecności marki. W ten sposób wiele polskich produktów można znaleźć na półkach sklepów Lidl w 25 europejskich krajach. Dane eksportowe za rok obrotowy 2019 nie pozostawiają żadnych wątpliwości – Lidl Polska jest największym eksporterem w kategorii polskich produktów rolno-spożywczych.

Zobacz kto jest największym eksporterem polskich produktów rolno-spożywczych

Współpraca z polskimi dostawcami jest dla Lidl Polska priorytetowa i stanowi podstawę wspólnego sukcesu. Zawsze, gdy istnieje możliwość kooperacji z krajowym dostawcą, Lidl Polska stawia na polskie produkty – sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70% obrotu firmy. Dzięki tej współpracy, w roku obrotowym 2019 wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci przez 241 polskich dostawców, do 25 europejskich krajów wyniosła 3,1 mld PLN. Spośród 25 zagranicznych rynków, największa współpraca eksportowa za pośrednictwem sieci Lidl odbywała się z Litwą, Słowacją, Czechami, Rumunią i Węgrami, a najbardziej istotne produkty w eksporcie stanowiły polskie wędliny, świeże mięso, sery i pieczywo.

Polski sukces, czyli jak firmy rozwijają się współpracując z siecią?

Podstawę współpracy sieci z dostawcami stanowi partnerstwo, zaufanie i rozwój. Lidl Polska zawsze podkreśla, że wymaga wysokich standardów i profesjonalizmu, ale jednocześnie ta relacja to również ogromna szansa na rozwój dla polskich firm. Od 4 lat sieć współpracuje z polską, rodzinną firmą Mirko, zajmującą się przetwórstwem ryb.

„Współpracując z Lidlem otrzymujemy ogromne możliwości stabilnego rozwoju i wzrostu naszej rodzinnej firmy. W ostatnim roku odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o 65%, wyposażyliśmy nasz zakład w trzy nowoczesne linie produkcyjne oraz stworzyliśmy 50 nowych miejsc pracy” – mówi Bogusław Krasnoborski, Prezes Zarządu Mirko. „Lidl wspiera dostawców ułatwiając rozwój poprzez eksport sprzedaży na inne kraje. Dzięki tej relacji handlowej rozpoczęliśmy sprzedaż polskich produktów na rynki innych krajów europejskich. Dzięki Lidlowi jesteśmy w stanie bardzo szybko i sprawnie reagować na zmieniające się potrzeby zakupowe Polaków. W poprzednim roku zmniejszyliśmy zawartość soli i cukru w produktach oraz ograniczyliśmy zużycie plastiku w naszych opakowaniach” – dodaje.

Innym przykładem wręcz przyjacielskiej współpracy sieci Lidl Polska z dostawcą jest 15-letnia relacja handlowa z Przetwórstwem Rybnym Łosoś. Na przestrzeni ostatnich lat dostawca potroił sprzedaż oraz zwiększył zatrudnienie o ponad 50%. „Niewątpliwie jednym z przełomowych momentów w historii firmy było nawiązanie współpracy z siecią sklepów Lidl. Współpraca ta stale się rozwija, także pod kątem zasięgu. Oprócz naszego rodzimego, polskiego rynku, produkty, które wytwarzamy dla firmy Lidl Polska można także znaleźć na półkach sklepowych Lidl w 10 innych, europejskich krajach. Sukcesywnie, z roku na rok, ta liczba wciąż rośnie” – opowiada Sebastian Lau, Prezes Zarządu Przetwórstwa Rybnego Łosoś.

Sieć Lidl od lat jest także głównym partnerem biznesowym dla firmy Indrol, posiadającej 100% polskiego kapitału. „Regularna, codzienna sprzedaż do sklepów sieci Lidl pozwala nam gwarantować wysoką jakość produktów, stabilną współpracę z ponad setką polskich, rodzinnych gospodarstw rolnych oraz wielu krajowych dostawców. Niewątpliwie największą zaletą Lidla jest bardzo silne wspieranie rozwoju producentów krajowych, w tym Indrol, na rynkach krajów Europy. Dzięki temu staliśmy się jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów produkujących mięso z indyka w Polsce i Europie” – komentuje Paweł Waligórski, właściciel firmy Indrol.

Już dekadę do sklepów Lidl Polska swoje produkty dostarcza blisko 100-letnia, rodzinna piekarnia Nowel z Legionowa. Dzięki tej współpracy w strefie „Chrupiące z pieca” klienci mogą codziennie znaleźć aromatyczne oraz chrupiące chleby żytnie, zaokrąglane chleby mieszane, kajzerki, bułki śniadaniowe, chrupiące bagietki i wiele innych.

„Wspólnie z zespołem Lidla analizujemy dane, odwiedzamy najlepsze piekarnie w Polsce i w Europie, łamiemy, kroimy, kruszymy i smakujemy. Czasem wpadamy na zupełnie szalone pomysły dodając do chleba buraki, marchewkę czy kiszoną kapustę. Dzięki temu klienci nie tylko w Polsce, ale też na 8 rynkach eksportowych, które dzięki Lidlowi obsługujemy mogą cieszyć się nowościami w swoich domach” – mówi Michał Zajezierski, Wiceprezes Nowel. „Od samego początku współpracy z Lidlem osiągaliśmy trzycyfrowe wzrosty, rosnąc z roku na rok dwu czy nawet trzykrotnie. W ciągu tych 10-ciu lat sprzedaliśmy w sklepach Lidla prawie 2 miliardy produktów. Oznacza to, że do wspólnego stołu moglibyśmy zaprosić całą Europę i to trzy razy – na śniadanie, obiad i kolację, podając im wyłącznie pieczywo z Legionowa. Stół przy którym by usiedli pozwoliłby okrążyć ziemię 13 razy” – uzupełnia.

Od blisko 4 lat Lidl Polska współpracuje również ze Stowarzyszeniem Sady Grójeckie. Głównym produktem, który zaistniał na rynku krajowym dzięki wspólnym działaniom sieci i dostawcy są Jabłka Grójeckie certyfikowane Chronionym Oznaczeniem Geograficznym. Warto dodać, ze Lidl Polska jako jedna z pierwszych sieci zaufała polskiej marce owoców.

„Stowarzyszenie Sady Grójeckie zrzesza przeszło 500 producentów. Dzięki współpracy z siecią marka mogła się rozwinąć, a gospodarstwa produkujące certyfikowane jabłka otrzymały możliwość sprzedaży ich do szerokiego grona konsumentów” – wspomina Maciej Majewski, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Sady Grójeckie. „Dzięki współpracy z siecią Lidl właściwie rozpoczęła się szeroka sprzedaż Jabłek Grójeckich, ale także ich rozpoznawalność pod kątem unijnych certyfikatów jakości, w tym wypadku Chronionego Oznaczenia Geograficznego. Bardzo nas cieszy, że rodzime produkty premium, jakimi są Jabłka Grójeckie o wyjątkowych walorach smakowych, są tak doceniane przez polskich konsumentów” – dodaje.

Jak Lidl Polsk wspiera polskie firmy w aktualnej sytuacji?

Aktualne warunki są bardzo wymagające dla biznesu, a dla mniejszych firm produkcyjnych stanowią poważne wyzwanie. Lidl Polska stara się jednak wspierać swoich dostawców. Firma wsłuchuje się w wyzwania biznesowe swoich dostawców i zachowuje elastyczność oraz otwartość co do warunków współpracy, w taki sposób aby wyjść naprzeciw ich obecnym potrzebom. W tej chwili bardzo ważny jest aspekt ekonomiczny i zachowanie płynności produkcji, dlatego Lidl Polska dokłada wszelkich starań, aby dostawcy byli zabezpieczeni pod względem zbytu produktów oraz finansowo – w uzasadnionych przypadkach firma skraca terminy płatności. Dla przykładu pomimo tego, iż popyt na kwiaty cięte i doniczkowe znacznie spadł, sieć niezmiennie odbiera dostawy od polskich dostawców – Nowacki Tulipany oraz JMP Flowers, co pozwala im przetrwać aktualną sytuację. Innym przykładem jest polska firma Serpol Cosmetics produkująca kosmetyki pod marką Cien: mydła w płynie, szampony, sól do kąpieli, emulsje do higieny osobistej. Lidl wspólnie z producentem wprowadził także nowy produkt: Cien Mydło antybakteryjne. Produkty Serpol Cosmetics znajdują się w sklepach Lidla w Polsce, ale także w zagranicznych placówkach sieci. Dzięki tej współpracy firma Serpol odnotowała wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym o kilkadziesiąt procent w porównaniu do średniej sprzedaży miesięcznej, osiąganej w 2019 r. Sieć swoich dostawców wspiera również komunikacyjnie – na bieżąco prowadząc kampanie marketingowe promujące ich produkty. Nieprzerwanie odbywa się także eksport polskich produktów na rynki zagraniczne.

„Nasza współpraca z dostawcami opiera się na budowaniu długofalowych relacji biznesowych. Do tego niezbędny jest wzajemny szacunek, zaufanie oraz etyka. Przykładamy szczególną wagę do jakości tworzonego produktu. Dzięki tej wspólnej pracy, z powodzeniem udało nam się nie tylko zyskać uznanie polskich konsumentów, ale też wprowadzić polskie produkty na rynki zagraniczne. W roku obrotowym 2019 wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci Lidl przez 241 polskich dostawców, do 25 europejskich krajów wyniosła 3,1 mld PLN. Z dumą informujemy także, że według Listy 500. Rzeczpospolitej jesteśmy największym eksporterem polskich produktów rolno-spożywczych” – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications Lidl Polska

Lidl Polska podkreśla, że zaangażowanie w promowanie polskich produktów za granicą, zaowocowało regularnym odbywaniem się Tygodnia Polskiego np. w Lidlu w Wielkiej Brytanii. Zainteresowanie tygodniami polskimi jest duże. Sieć jest szczególnie dumna z konkurencyjności polskich produktów wyróżniających się wysoką jakością oraz rozwoju ich eksportu na rynki zagraniczne.  

źródło: infoirmacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ