Carlsberg Polska – wzrost szybszy niż rynek
W 2013 roku sprzedaż Carlsberg Polska rosła szybciej niż rynek, osiągając najwyższe w historii firmy udziały ilościowe na poziomie 20% (wzrost o 1,5 p.p.) i wartościowe 19,4% (wzrost o 1,6 p.p.). Dzięki wprowadzonym z sukcesem innowacjom produktowym oraz właściwej strategii marek, firma zanotowała 5% wzrost sprzedaży pod względem ilościowym i ponad 6% wartościowo.
Dla branży był to rok spadków na poziomie –2%, wg GUS. Jedną z głównych przyczyn takiego wyniku było bardzo późne i zbyt gorące lato, drugą z kolei - nadal znaczny spadek optymizmu konsumenckiego (wg grupy badawczej IPSOS) i związanych z nim wydatków. Mimo ujemnych wyników, jakie zanotowała branża, dla Carlsberg Polska rok 2013 był rokiem wzrostów udziałów rynkowych i dalszego umacniania pozycji marek.
Za dobrymi wynikami Carlsberg Polska stoją wprowadzone innowacje produktowe, które ożywiły rynek i stanowiły odpowiedź na nowe trendy konsumenckie. Jest to także zasługa konsekwentnych strategii takich marek jak Harnaś, Kasztelan, Somersby – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska. Wyróżnieniem jest dla nas to, że nasze starania docenili klienci. W badaniu ich satysfakcji wypadliśmy najlepiej spośród ocenianych producentów piwa – dodaje.
Rok 2013 dla Carlsberg Polska można określić rokiem wielu nowości. Kategoria tzw. Beer Mixów, w tym Radlery i marka Somersby, które zanotowały 70% wzrost w ujęciu ilościowym, jednoznacznie pokazują, że konsumenci posiadają coraz szerszą wiedzę na temat gatunków piw oraz oczekują nowych ciekawych smaków.
Źródło: Carlsberg Polska
Zdjęcie: Carlsberg Polska