Obiekt” Malwiny Konopackiej w krypto-modowej interpretacji Stephanie Fung na portalu High Snobiety
Najczęściej nagradzana szkocka whisky single malt na świecie zaskakuje kolejną kreatywną współpracą w ramach globalnej kampanii Grande Composition.

W kwietniu tego roku Glenfiddich – najczęściej nagradzana szkocka whisky single malt na świecie – ogłosiła premierę kampanii Grande Composition, która składała się z serii współprac z kilkunastoma artystami z całego świata. Ich zadaniem była reinterpretacja francuskiego motywu filigree, zdobiącego oryginalne opakowanie 26-letniej whisky Glenfiddich Grande Couronne. Jedną z zaproszonych do kampanii artystek była Malwina Konopacka, polska ilustratorka i projektantka m.in. ceramicznych wazonów, która stworzyła instalację „Obiekt” – nowoczesną, geometryczną wersję zdobnego filigranu. Praca Malwiny Konopackiej już 5 października trafi na aukcję designu w domu aukcyjnym DESA Unicum.
Teraz szkocka marka, która jest pionierem w swojej kategorii i często korzysta
z innowacyjnych pomysłów oraz najnowszych technologii, podjęła współpracę z projektantką wirtualnej mody, Stephanie Fung, co przybliża markę do nieeksplorowanego przez nią wcześniej obszaru kultury cyfrowej. Poprzez tę kooperację, Glenfiddich zderza świat sztuki i technologii poprzez pryzmat krypto-mody.
Jako pierwsza marka whisky, która podjęła się tematu krypto, Glenfiddich wraz ze Stephanie Fung, projektantką Crypto Fashion Week, ogłaszają premierę cyfrowej kolekcji mody pt. “The Filigree Aesthetic”. Kolekcja składa się z trzech niepowtarzalnych projektów [*NFT’s: Non-Fungible Token] - każdy z nich inspirowany był autorskimi interpretacjami motywu filigree z kampanii The Grande Composition. Kolekcję “The Filigree Aesthetic” można obejrzeć na dedykowanej podstronie na portalu HighSnobiety. Oprócz gotowych projektów, animacji i szkiców, można znaleźć tam również materiały z pracy nad kolekcją, a także informacje o Glenfiddich Grand Series, w tym o kluczowej dla projektu whisky Glenfiddich Grande Couronne.
Fung wzięła na warsztat prace Mzukisi Mbane z Republiki Południowej Afryki, Malwiny Konopackiej z Polski oraz Davida Aiu Servan-Schreibera z Wielkiej Brytanii. Różnorodność stworzonych przez artystów prac pozwoliła projektantce przenieść ich główne motywy na kolekcję cyfrowej mody przy zachowaniu jej własnego stylu, opierającego się na fuzji współczesnej, digitalowej techniki z tradycyjnym warsztatem, a także przemyceniu jej dziedzictwa kulturowego w postaci odważnych kolorów i przykuwających wzrok wzorów, tak charakterystycznych dla chińskiej mody. To wszystko zostało przeniesione na wirtualny wybieg.
Stephanie Fung jest jedną z pionierek projektowania 3D, samoukiem i jedną z pierwszych projektantek Crypto Fashion Week. Jak mówi: “Cyfrowe ubrania będą kolejną istotną częścią w ramach NFT. Klienci będą w stanie używać ich poprzez AR [Augmented Reality], VR [Virtual Reality] czy metaverses. Dzięki cyfrowym możliwościom można osiągnąć dużo więcej niż w tradycyjnej modzie – animowanie grafiki na ubraniach, sprawienie, żeby materiał świecił czy przeciwstawiał się grawitacji”.
Cyfrowy Look nr 1 - Mzukisi Mbane
Południowo-afrykańskie dziedzictwo Mzukisi Mbane’a zostało odzwierciedlone w jego interpretacji motywu filigree, w ramach której użył geometrycznych, plemiennych wzorów. Jego odważny styl zainspirował projekt Fung, bazujący na oversize’owym płaszczu, golfie i ołówkowej spódnicy z bocznym rozcięciem, które zostały uzupełnione złotym nakryciem głowy w formie korony.
Cyfrowy Look nr 2 - Malwina Konopacka
Stalowo-ceramiczny “Obiekt” Malwiny Konopackiej stał się inspiracją do zabudowanego i solidnego, wręcz technicznego looku. Połączenie stylu „roboczej” kurtki i spodni, streetstyle’owej czapki z tradycyjnym chińskim designem Magua stało się dla projektantki idealną bazą do przeniesienia oryginalnego, mocnego printu Konopackiej.
Cyfrowy Look nr 3 - David Aiu Servan Schreiber
Ten projekt został oparty na wyjątkowym podejściu Schreibera do sztuki, która jest bardzo mocno związana ze środowiskiem naturalnym – w przypadku interpretacji motywu filigree wykorzystał on wzór pękającej gliny i teksturę ziemi. Fung przeniosła jego pracę na inny poziom, projektując odzież techniczną jako „one-piece”, z asymetrycznymi cięciami
i wyrazistą fakturą.
Każdy z projektów w postaci NFTs zostanie wystawiony na licytację poprzez platformę sprzedaży cyfrowych tokenów, a cały dochód zostanie przekazany organizacji wspierającej młodych artystów tworzących w świecie digitalowym.
Więcej na stronach: Glenfiddich / The Grande Composition Artist Hub
Komentarze