Heinz na Marsie? Tak! Houston, Mamy Ketchup!
Wybiegając (nie?)daleko w przyszłość, marka Heinz zadała sobie pytanie czy przyszli kolonizatorzy Marsa będą mogli produkować kultowy ketchup i rozpoczęła eksperyment o nazwie „Red Project”. Naukowcy stworzyli symulację marsjański warunków i uprawiali pomidory, które następnie przetworzyli w ketchup i porównali ze smakiem tego ziemskiego. Wnioski są jednoznaczne: być może ludzkość będzie musiała zrezygnować z życia na Ziemi i przenieść się na Czerwoną Planetę, ale z pewnością nie będzie musiała rezygnować z Heinz Tomato Ketchup!
Kraft Heinz ma ponad 100-letnie doświadczenie w agronomii pomidorów. Z myślą o ludziach i ich przyszłości na naszej planecie, Heinz podjął wyzwanie i przeprowadził dwuletni eksperyment wraz ze specjalistami z Aldrin Space Insitute, aby sprawdzić, czy da się wyprodukować kultowy ketchup z pomidorów uprawianych w warunkach i w glebie podobnej do tej na Marsie. Eksperyment nie był tylko zabawą naukowców – wynalezienie odpowiednich technik, poprawiających wzrost roślin w trudnym środowisku, może zostać wykorzystane również wtedy, gdy warunki na Ziemi staną się niesprzyjające z powodu postępujących zmian klimatycznych.
W przeciwieństwie do ziemskiej gleby, marsjański regolit jest dużo trudniejszy w uprawie z uwagi na brak znacznej ilości materii organicznej. Ponadto Mars otrzymuje o wiele mniej światła słonecznego niż Ziemia. Wyzwaniem dla zespołu było zatem wynalezienie nowych technik poprawiających wzrost roślin. Na potrzeby projektu Heinz stworzył specjalną szklarnię „Red House”, w której warunki uprawy roślin odpowiadają warunkom panującym na Marsie. Wyhodowane pomidory Heinz zamienił oczywiście w ketchup. Powstało 250 butelek limitowanej wersji ketchupu Heinz – Marz Edition, w środku których znajduje się słynny sos, ale zrobiony z pomidorów dojrzałych na „marsjańskiej” glebie. Co ważne i pewne: smak zamknięty w limitowanych butelkach okazał się być… niezmiennie doskonały i nie do odróżnienia! Ufff, kolejne pokolenia fanów ketchupu Heinz nie muszą się martwić nawet
w obliczu potencjalnych intergalaktycznych przeprowadzek!
Ambasadorem Heinz Tomato Ketchup Marz Edition i zarazem samozwańczym fanem marki jest były astronauta Mike Massimino, który odbył dwa loty kosmiczne, cztery spacery kosmiczne i został pierwszy astronautą tweetującym z kosmosu.
Aby uczcić powodzenie eksperymentu, Heinz wysłał butelkę ketchupu Marz Edition poza ziemską atmosferę. Butelka podróżowała na wysokości co najmniej 37 km nad Ziemią.
To naprawdę kosmiczna edycja ketchupu Heinz!
Komentarze