Partner serwisu
29 grudnia 2021

Co lepiej stawia na nogi: kawa czy herbata

Kategoria: Agro Przemysł

Co nas postawi na nogi po Sylwestrowym szaleństwie? Co da nam „kopa” potrzebnego, by wrócić do codziennych obowiązków? Wiadomo, mocna kawa! A co z herbatą? Dla kawoszy i dla miłośników herbaty, mamy coś specjalnego. Zajrzyjcie do kolejnego raportu Fundacji Konsumentów i przekonajcie się, które napoje zawierają najwięcej kofeiny.

Co lepiej stawia na nogi: kawa czy herbata

Kawa i herbata – jaka jest ich jakość?

Fundacja Konsumentów w zeszłym tygodniu opublikowała pełne raporty z badań przeprowadzonych w tym roku. Dzięki nim jest jasne czy wyższa cena oznacza wyższą jakość. Wiemy już, które kawy i herbaty są najbardziej aromatyczne. Wiemy, czy zawierają pozostałości pestycydów lub metali ciężkich. Teraz możemy dodatkowo przeczytać o zawartości kofeiny w kawie i herbacie w najnowszym raporcie.

Do laboratorium trafiły dostępne na polskim rynku marki kawy: Kimbo, Jacobs Kronung, Dallmayr, Movenpick, Lavazza, Tchibo, Woseba, Bio Village, Sati Bio, Ikea Patar, Mc Cafe oraz następujące marki herbaty: Ahmad, Dilmah, Greenfield, Lipton, Teekanne, Tetley, Twinings, Dary Natury i Lord Nelson.

„Cieszymy się z niezłej jakości badanych kaw i herbat, ale oczywiście mamy nadzieję, że wkrótce będzie ona jeszcze lepsza! Testujemy żywność, aby poznać jej jakość i wiedzieć czy jest bezpieczna. Sprawdzamy czy producenci i sprzedawcy przekazują nam rzetelne informacje. Upubliczniając wyniki badań chcemy zmobilizować producentów do podwyższania standardów, zaś konsumentom ułatwić dokonanie świadomego wyboru.” – mówi Paweł Rokicki, Fundator i Dyrektor Zarządzający Fundacji Konsumentów.

Raporty ze szczegółami można pobrać na stronie testy.konsumenci.org.

Ujawniamy sekrety kawy i herbaty

Fundacja Konsumentów to dynamicznie rozwijająca się organizacja pozarządowa, która powstała w 2013 roku i w zaledwie kilka lat wyrosła na jedną z głównych organizacji konsumenckich w kraju. Jesteśmy grupą ludzi, której zależy na pomocy konsumentom. Naszą misją jest wzmocnienie pozycji konsumentów oraz umożliwienie im podejmowania świadomych decyzji, które odpowiadają ich rzeczywistym potrzebom. Konsumenci w relacji do przedsiębiorców posiadają znacznie mniej informacji o sprzedawanym towarze lub usłudze, są też słabszą stroną w przypadku sporu. Nasz cykl pod hasłem „Konsumenci testują”, prezentuje wyniki niezależnych testów produktów i ma ułatwić konsumentom świadomy wybór towarów (raporty są dostępne na testy.konsumenci.org). Udzielamy bezpłatnej pomocy prawnej w ramach Infolinii Konsumenckiej finansowanej przez UOKiK (ponad 7000 porad miesięcznie) i portalu porady.konsumenci.org, gdzie w kilka minut konsument może samodzielnie znaleźć odpowiedź na nurtujący go problem związany z zakupionym towarem. Szkolimy także przedsiębiorców z prawa konsumenckiego.

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ