Partner serwisu

BrauBeviale 2014: Metamorfoza dzięki tradycji i innowacji

Kategoria: Z życia branży

Aktualne trendy w branży napojów, są odpowiedzią na takie potrzeby konsumentów, jak zdrowe odżywianie, welness, naturalność i jakość. Świetnym konceptem są również opakowania. Targi BrauBeviale są w tym roku najważniejszymi targami inwestorów branży napojów, ale również na nie wpływ ma produkt końcowy. Targi zaprezentują się w całkiem nowej odsłonie, w dniach 11-13 listopada 2014 r. w Norymberdze. W tym roku premierę będzie miał zupełnie nowy koncept targów w nowym programie ramowym. Udział w imprezie weźmie 1300 wystawców i ok. 33000 odwiedzających. Zarówno średni inwestorzy, jak i światowa czołówka będą mogli skorzystać z pełnej oferty surowców, technologii, logistyki i pomysłów marketingowych. W centrum uwagi nie zabraknie też tematu międzynarodowych trendów.

BrauBeviale 2014: Metamorfoza dzięki tradycji i innowacji

"Nic nie jest tak niezmienne jak zmiana" - ten stary cytat najlepiej opisuje aktualny rozwój światowych trendów w branży napojów. Producenci będą mogli skorzystać z możliwości konfrontacji z niezliczonymi przedstawicielami małych, innowacyjnych firm, które realizują indywidualne pomysły na rynku. Jak widać na przykładzie USA i w innych częściach świata, w których rozwija się kreatywne kultywowanie piwa, takie indywidualne pomysły mają siłę przebicia. Również na tegorocznych targach BrauBeviale, hasło "Kreatywne kultywowanie piwa", będzie tematem przewodnim licznych wykładów i akcji. W ten sposób światowy trend piwa zawita we Frankonii - w ojczyźnie tego złotego trunku.

 

Światowa konsumpcja piwa nieustannie rośnie

Podczas gdy w roku 2008 globalna konsumpcja napojów wynosiła 240 litrów na głowę, w roku 2013 było to już ok. 265 litrów. Tę liczbę podnoszą najbardziej napoje bezalkoholowe, takie jak woda w butelkach (2008: 23; 2013: 29), gorąca herbata (2008: 54; 2013: 58), oraz mleko i napoje mleczne (2008: 37; 2013: 40). Konsumenci, z napojów bezalkoholowych, wybierają najchętniej gorącą herbatę, jednak w tyle nie pozostają też mleko i napoje mleczne, gazowane napoje orzeźwiające, woda, piwo, kawa i wyroby alkoholowe. (Źródło: Canadean/GB)

 

Woda mineralna numerem jeden w Niemczech

W Niemczech najwięcej pije się wody mineralnej, co potwierdzają statystyki: W roku 2013 przeciętny Niemiec wypił jej 140 litrów. Faworytem jest tu woda gazowana (85%), jednak reszta świata woli wariant bez gazu (80% całkowitej sumy spożycia wody butelkowanej). Prawie trzy czwarte światowego spożycia wody butelkowanej rozkłada się na Azję, Europę Zachodnią i Amerykę Północną, przy czym największy wzrost odnotowano w Azji (12%) 2013. W Niemczech poza wodą, popularne są też napoje orzeźwiające, takie jak: cola, lemoniada, soki z wodą mineralną (t.zw. "Schorle"), woda smakowa, dietetyczne napoje orzeźwiające, napoje energetyzujące, oranżada, napoje na bazie kawy, herbaty owocowe, oraz gazowane i niegazowane soki owocowe. Konsumpcja tych produktów wyniosła w 2013 roku 125,5 litra na głowę. Szczególnie lubiane: napoje typu "cola" w wersji light (+7,5% w stosunku do poprzedniego roku), oaz soki owocowe (+4,5%). (Źródło: Canadean/GB; Stowarzyszenie Napojów Bezalkoholowych Niemcy/GER)

 

Napoje bezalkoholowe - szanse na nowe kreacje

Chociaż butelkowana woda prawie na całym świecie cieszy się coraz większą popularnością, to również napoje orzeźwiające osiągnęły już wysoką pozycję. Ich obrót od 2007 roku, wzrasta już tylko w Ameryce Południowej i Środkowej, oraz na Bliskim Wschodzie. Według Rabobank największego przyrostu można się spodziewać w Brazylii: konsumpcja ma tu wzrosnąć w ciągu trzech kolejnych lat szacunkowo o 3% rocznie. Mistrzami świata w spożyciu gazowanych napojów orzeźwiających są Meksykanie (165 litrów na głowę) zaraz za nimi plasują się Amerykanie (145 litrów) i mieszkańcy Argentyny (144 litry). Najbardziej liczącym się rynkiem napojów bezalkoholowych na świecie jest USA (352 litry na głowę), Niemcy (342) i Argentyna (326). W Europie za Niemcami prym wiedzie Belgia (281) i Szwajcaria (264). Na szarym końcu mamy Litwę (96), Rosję (93) i Ukrainę (64). Nowe kreacje nie pozwalają na zastój w branży: Od bezalkoholowych napojów słodowych, przez soki owocowe wzbogacone beta glukanem, który podobno dobrze wpływa na serce, po wariacje z imbirem i napoje farbowane na różowo za pomocą purpurowych słodkich ziemniaków - fantazja producentów nie zna granic, a klienci szybko decydują o sukcesie lub porażce nowego napoju. (Źródło: Canadean/GB)

 

Lekki spadek obrotu piwa w Niemczech w 2013 roku

Obrót piwa w Niemczech w 2013 roku spadł na 94,6 milionów hektolitrów
(-2% w porównaniu do roku poprzedniego), z czego 84% przeznaczone było do dystrybucji w kraju. Trochę więcej niż 10 milionów hektolitrów trafiło do krajów Unii Europejskiej (-8,6% w porównaniu do roku poprzedniego), a 4,7 milionów hektolitrów do krajów spoza UE (+8,7%). 4,2 miliony hektolitrów mieszanek piwnych stanowiło 4,5% całego obrotu piwa w 2013 roku, co również jest spadkiem w wysokości 2%. Ciekawą nowością jest rosnące zainteresowanie Chin niemieckim piwem. Chiny stanowią jedną czwartą światowego spożycia piwa - co czyni je największym rynkiem piwa na świecie. (Źródło: Główny Urząd Statystyczny Niemcy/GER)

 

Światowy sukces browarów rzemieślniczych

W latach osiemdziesiątych amerykańskie browary zaczęły wracać do rzemieślniczych metod warzenia piwa. Tak rozpoczęła się moda na t.zw. browary rzemieślnicze. Dziś w USA jest prawie 2800 takich browarów, które zatrudniają łącznie ponad 110 tysięcy pracowników. Również niemieckie przedsiębiorstwa zaczynają się skłaniać w tym kierunku - wymieńmy tu choćby mocno przyprawiony Pilsner, który uszlachetnia się górskim wyciągiem z siana, albo silny aromat piwa słodowego, czy też piwa wyróżniające się zapachem łagodnych ziół, wiosennych kwiatów, lekkiej cytryny, lub owoców. W rankingu światowego spożycia piwa w roku 2013, Niemcy zajmowały trzecie miejsce z wynikiem 103 litry na głowę. Najwięcej piwa spożywa się wciąż w Czechach (145) i w Austrii (106). W pozostałej dziesiątce znalazły się: Estonia, Polska, Irlandia, Finlandia, Rumunia, Bułgaria i Litwa - czyli wyłącznie kraje europejskie. (Źródło: Canadean/GB)

 

Kreatywne kultywowanie piwa - gorący temat na BrauBeviale 2014

Gorący temat kreatywnego kultywowania piwa, jest wspierany przez ideowego patrona targów, firmę Prywatny Browar Bawarski, oraz przez nagrodę European Beer Star Award, która od 2004 roku jest przyznawana w trakcie BrauBeviale. Ważnymi punktami programu targów, jest rozdanie tegorocznych nagród, darmowe degustacje w towarzystwie sommelierów, Craft Beer Lounge, czy też Parcours - wystawca prezentujący kreatywnym właścicielom browarów unikatowe rozwiązania. Nie możemy też zapomnieć o organizowanym po raz trzeci sympozjum "European MicroBrew Symposium", które odbędzie się pod pieczą zespołu doświadczalnego i edukacyjnego na dzień przed głównymi targami. BrauBeviale zostanie uroczyście otworzone w nowym, wygodnym forum w samym środku hali, przez Jima Kocha, założyciela i prezesa firmy Boston Beer Company, która produkuje sławne piwo Samuel Adams. Wystąpi tu wiele prominentów z międzynarodowych browarów, takich jak Charlie Papazian - prezes amerykańskiej organizacji Brewers Association i inicjator nagrody World Beer Cup; dr. Marc Rauschmann, kierownik firmy BraufactuM we Frankfurcie, oraz inni.

 

Nadchodzą nowe metody pakowania - również na BrauBeviale

Wszystkie rodzaje napojów obowiązuje jedna zasada: Produkt i jego opakowanie powinny być jednością, żeby zapewnić odpowiednią komunikację z klientem na poziomie Point of Sales. Opakowania napojów są coraz bardziej innowacyjne. Przykładowo opakowanie jednej z afrykańskich marek piwa, ma świadczyć o jakości, innowacji i kreatywności jednocześnie. Po raz pierwszy w Afryce produkowane jest piwo w puszkach, które podlegają w 100% rozkładowi. Również pewien rodzaj Kornbrandu łączy tradycję z innowacją, oferując opakowanie w postaci słoika, co nawiązuje do czasów prohibicji.

 

Również na BrauBeviale nie zabraknie tematu nowoczesnych opakowań. Renomowani przedstawiciele branży zapraszają do wzięcia udziału w prezentacjach, dyskusjach i wykładach dotyczących nowych pomysłów na opakowania, ich wyglądu i recyclingu, które odbędą się w forum. Zostanie również po raz kolejny wręczona międzynarodowa nagroda za najlepsze opakowanie. Wyróżnione zostaną pomysłowe etykiety, zamknięcia, displeje, opakowania przeznaczone do transportu, sprzedaży i promocji, oraz pozostałe elementy opakowań. Do nagrody zgłoszono ponad 200 produktów. Po raz pierwszy przedstawimy Państwu koncept PETnology "connecting comPETence" w PETarenie i Packing Wall of Excellence. W ramach tego konceptu przedsiębiorstwa z branży napojów zaprezentują swoją ofertę opakowań PET i ich użycia. PETarena będzie też ważnym punktem dla projektantów opakowań. Ta część targów rozpocznie się dwudniowym, międzynarodowym kongresem PETnology, który odbędzie się bezpośrednio przed BrauBeviale.

 

BrauBeviale 2014: Dobre rozmowy. Dobre interesy.

Targi BrauBeviale są w roku 2014 najważniejszymi na świecie targami prezentującymi dobra inwestycyjne dla branży napojów. W dniach od 11 do 13 listopada na terenach wystawienniczych Messezentrum w Norymberdze 1.300 wystawców (2012: 45 % zagranicznych) zaprezentuje kompleksową ofertę w zakresie wysokojakościowych surowców do produkcji napojów, nowych technologii, efektywnej logistyki i kreatywnych idei merketingowych. Oczekiwanych 33.000 gości odwiedzających targi (2012: 38 % zagranicznych) kieruje pionami technicznymi i ekonomicznymi europejskiej branży napojów. Specjaliści reprezentujący browary i słodownie, wytwórnie win, destylarnie, mleczarnie, specjaliści z firm produkujących napoje bezalkoholowe, z branży hotelarskiej i gastronomicznej, branżowego handlu detalicznego i hurtowego napojami, jak również z biur usług inżynieryjno – projektowych posiadają wysokie kwalifikacje i 88 % z nich bierze udział w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych (wynik ankiety przeprowadzonej w roku 2012 przez niezależny instytut). Ulubiona mieszanka targowa z profesjonalnej prezentacji i osobistych spotkań w rodzinnej atmosferze przekonuje m.in. przejrzystą inwestycją w targi, wysoką efektywnością pod względem fachowym i czasowym trzech dni trwania targów, kompleksową ofertą, intensywnym dialogiem z decydentami, idealnym terminem:

BrauBeviale 2015: 10 -12 listopada

BrauBeviale 2016: 8 -10 listopada

 

Źródło: www.brau-beviale.de

ZAMKNIJ X
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ