Mazurska Manufaktura S.A. ruszyła z dwiema emisjami akcji. W publicznej chce zebrać 1,6 mln zł
Mazurska Manufaktura S.A., producent mocnych alkoholi segmentu premium oraz regionalnych i rzemieślniczych piw, 12 grudnia br. wystartowała z publiczną emisją akcji serii H. Warunki oferty prezentowane są na platformie własnej spółki pod adresem mazurskamanufaktura.pl/emisja. Dzięki tej emisji Mazurska Manufaktura chce pozyskać 1,6 mln zł, które przeznaczy na doposażenie zakładu w Szczytnie w linię do rozlewu piwa puszkowego oraz rozwój portfolio produktowego. Niedługo wcześniej spółka uruchomiła emisję prywatną skierowaną do podmiotów, które zaprasza do współpracy biznesowej. Obie emisje to ostatnia szansa na dołączenie do akcjonariatu spółki przed jej wejściem na rynek NewConnect, który planowany jest w I kw. 2023 roku.
Mazurska Manufaktura to założona w 2019 rodzinna firma specjalizująca się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych, aktywnie działająca także w branży piwnej. Głośnym sukcesem spółki jest zakończona niedawno rewitalizacja ponad 100-letniego Browaru w Szczytnie, do którego powraca produkcja historycznej marki piwa Jurand. Środki na ten cel pozyskano dzięki przeprowadzonej w 2020 roku emisji, której wynik przekraczający 4 mln zł, był w owym czasie rekordem polskiego crowdfundingu. – Już wkrótce do Browaru w Szczytnie powróci produkcja piwa. W listopadzie w zakładzie rozpoczął się montaż instalacji warzelniczej, a w najbliższych planach jest stworzenie linii do produkcji piwa puszkowanego. Puszka to opakowanie, które coraz śmielej zdobywa segment piw regionalnych i rzemieślniczych, ciesząc się rosnącą popularnością zarówno wśród konsumentów, jak i producentów. Inwestując w rozwój naszych mocy produkcyjnych chcemy jednocześnie rozwijać portfolio produktów oraz wchodzić w kolejne segmenty rynku – mówi Jakub Gromek, Dyrektor Generalny Mazurskiej Manufaktury S.A.
Dwie emisje – by rozwijać produkcję i konsolidować rynek
Obecne grono inwestorów Mazurskiej Manufaktury S.A. liczy 1289 osób, z czego 39 posiada pakiety powyżej 3 tys. akcji, a 28 zasiada w Radzie Akcjonariuszy. W poniedziałek 12 grudnia br. ruszyła emisja akcji serii H, która ma powiększyć to grono, a zarazem rozproszyć akcjonariat przed wejściem na rynek NewConnect. Cena emisyjna każdej akcji wynosi 40 zł. Emisja ma potrwać maksymalnie do 31 stycznia 2023 roku. Za złożenie zapisów na akcje Mazurskiej Manufaktury S.A. przewidywane są dwa rodzaje dodatkowych benefitów. Właściciele pakietu 100 akcji mogą liczyć na przesyłkę z zestawem piw kraftowych, zaś do tych, którzy nabędą 500 akcji trafi przesyłka z zestawem nowości alkoholowych Mazurskiej Manufaktury. Dodatkowo, jeśli utrzymają w posiadaniu min. 500 akcji, mogą liczyć na „wysokoprocentową dywidendę” – podobny zestaw alkoholi wysyłany dwa razy do roku, przed świętami Wielkanocnymi oraz Bożego Narodzenia.
– Tuż przed startem emisji podpisaliśmy akt notarialny z Kujawianką, która jest główną hurtownią piwa, wody, napojów i wina w województwie kujawsko-pomorskim. To zarazem trzeci największy dystrybutor wody mineralnej w północnej Polsce, co pozwoli nam wejść w zupełnie nowy segment rynku. Zgodnie z umową do Rady Nadzorczej Mazurskiej Manufaktury wejdzie prezes Kujawianki, który podpisał lock-up na akcje obowiązujący do końca 2023 roku. Prowadzimy również zaawansowane rozmowy z kilkunastoma regionalnymi hurtowniami oraz producentami piwa, w tym także uznanymi markami kraftowymi, po to by objąć w nich udziały w zamian za akcje Mazurskiej Manufaktury S.A. Tym samym kontynuujemy nasze plany dotyczące konsolidacji rynku lokalnych producentów i dystrybutorów piwa. Takie działanie przełoży się na skrócenie łańcucha dostaw, usprawnienie kwestii logistycznych, a w konsekwencji redukcję kosztów operacyjnych – tłumaczy Jakub Gromek.
Mazurska Manufaktura podsumowuje III kwartał i dotychczasowe sukcesy
W ciągu kilku lat działalności Mazurska Manufaktura przeszła drogę od lokalnego przedsięwzięcia startupowego do poważnego gracza na polskim rynku alkoholowym. Dobrą kondycję spółki potwierdzają jej wyniki finansowe, stale rozwijająca się dystrybucja oraz to, w jaki sposób udało jej się przejść przez trudny okres pandemii (w 2020 roku spółka uruchomiła linię do produkcji środków dezynfekcyjnych MM Hygienic, która w okresie gorszej koniunktury pozwoliła na wypracowanie ok. 50 proc. przychodów ze sprzedaży). Opublikowany po III kwartale 2022 roku rachunek zysków i strat wykazał przychody netto ze sprzedaży w wysokości ponad 10 mln zł i zysk na poziomie powyżej 260 tys. zł. Dane na dzień 12 grudnia 2022 pokazują, że spółka wygenerowała obrót o ponad 42% większy niż w całym roku 2021 i o ponad 5% przekroczyła budżet zakładany na rok 2022.
– Mimo trudnych dla branży czasów Mazurska Manufaktura S.A. rozwija się dynamicznie, co najlepiej pokazują wyniki z III kwartału 2022. Pod koniec tego okresu wygenerowaliśmy większy obrót niż przez cały rok poprzedni. Już 15 listopada br. przekroczyliśmy nasz target roczny w obrocie, którego wysokość na cały rok 2022 była założona na 13,64 mln. zł. W dniu startu emisji nasz obrót kształtuje się na poziomie bliskim 14,4 mln złotych. Nie zamierzamy spoczywać na laurach, a do końca roku chcemy jeszcze polepszyć te wyniki. Mamy solidne podstawy do optymizmu, gdyż na finalny wynik wpłyną dodatkowo dane z sieci Aldi oraz Polo Market, które w tym roku złożyły u nas swoje pierwsze zamówienia – komentuje Jakub Gromek, Dyrektor Generalny Mazurskiej Manufaktury S.A.
Rosnące obroty spółki w roku bieżącym to przede wszystkim efekt wprowadzenia kilku nowości produktowych, wzrostu zainteresowania historycznymi markami piw, nawiązania współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi, a także zakończenia budowy działu sprzedażowego. Plany Mazurskiej Manufaktury S.A. zakładają dalszy rozwój segmentu alkoholi wysokoprocentowych, a także konsolidowanie rynku regionalnych browarów oraz dystrybutorów piwa.
Więcej informacji na temat emisji akcji tej spółki można znaleźć na: http://mazurskamanufaktura.pl/emisja
Michał Zębik
Komentarze