Partner serwisu
29 lipca 2014

Polacy nie chronią przed słońcem ani siebie, ani żywności

Kategoria: Z życia branży

Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Tetra Pak* wynika, że blisko połowa Polaków (46%) nie chroni skóry przed działaniem promieni słonecznych, a blisko trzy czwarte (70%) nie zwraca uwagi na ochronę żywności przed światłem. Kartony do żywności to opakowania skutecznie chroniące żywność przed działaniem światła

Polacy nie chronią przed słońcem ani siebie, ani żywności

Czy odważyłabyś się wyjść latem na dwór nie zabezpieczając skóry przed szkodliwym działaniem promieni UV? A co z żywnością? Czy chronisz jedzenie przed światlem? Dla wielu osób nie do pomyślenia jest wyjście na plażę czy wylegiwanie się na leżaku przy basenie bez kremu z filtrem, okularów przeciwsłonecznych czy kapelusza. Jednak, jak wynika z badań zleconych tego lata przez Tetra Pak, aż 46% Polaków nie chroni skóry przed słońcem. Więcej, bo aż 70%, nie zastanawia się też, jak słońce i światło wpływają na produkty spożywcze.

 

Tego lata zadbaj o siebie i o to, co jesz! Używaj kremów z odpowiednim filtrem i wybieraj soki i produkty mleczne w opakowaniach kartonowych, które najlepiej chronią żywność przed światłem!

 

„Opakowania wielowarstwowe do żywności, zwane popularnie kartonami, stanowią doskonałą barierę dla światła i innych czynników zewnętrznych, dzięki czemu produkty w nie zapakowane, takie jak soki, napoje i produkty mleczne są skutecznie chronione przed utratą cennych wartości odżywczych” – powiedział Radosław Rozmierski, menedżer ds. zapewnienia jakości na Europę Centralną i Północną, Tetra Pak.

 

Co zaskakujące, według badań Polacy mają wysoką świadomość tego, jak światło słoneczne wpływa na produkty spożywcze. 54% respondentów wiedziało, że pod wpływem światła żywność zmienia kolor, 44%, że zmienia smak, a 37% było świadomych, że światło niszczy cenne składniki odżywcze i zmienia zapach produktów spożywczych. Mimo tej wiedzy, mniej niż jedna na trzy badane osoby (zaledwie 30%) bierze to pod uwagę przy zakupie żywności. Wyniki dotyczące stosowania filtrów słonecznych – używa ich tylko nieco ponad połowa Polaków – także pokazują, że konsumenci, którzy wiedzą jak niebezpieczne mogą być promienie słońca, nie próbują się przed nimi chronić.

 

„Latem jedzenie i napoje, tak samo jak ludzie, narażone są na długotrwałe działanie promieni słonecznych. Tlen i światło zmieniają smak i wartość odżywczą takich produktów jak mleko, soki czy napoje owocowe. W przypadku mleka i produktów na jego bazie, światło powoduje rozpad witamin i przyspiesza rozkład tłuszczu, co objawia się zmienionym smakiem. Soki i napoje owocowe pod wpływem światła zmieniają kolor i tracą cenne składniki takie, jak witamina C czy beta karoten” – wyjaśnia Radosław Rozmierski.

 

Najważniejszą funkcją opakowania do żywności jest ochrona zawartego w nim produktu przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych. Kartony do żywności stanowią barierę nie tylko dla powietrza, zanieczyszczeń i bakterii, lecz także dla światła. Zapakowana w nie żywność zachowuje więc wszystkie wartości, w tym cenne witaminy, a także naturalny smak, aromat i kolor. Dzięki aseptycznej technologii przetwarzania i pakowania firmy Tetra Pak, soki i produkty mleczne w opakowaniach kartonowych nie wymagają chłodzenia ani stosowania konserwantów. Kartony do żywności są więc idealnym opakowaniem dla pożywnych i zdrowych napojów, po które warto sięgać niezależnie od tego czy opalasz się na plaży, wędrujesz po górach, czy zwiedzasz zabytki.

 

* Badanie przeprowadzone na grupie 800 osób w wieku 15-50 przez Internetowy Instytut Badań Rynkowych.

Źródło: Tetra Pak sp. z o.o.
Fot.: www.freeimages.com

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ