Lavazza na Warszawskim Festiwalu Kawy
Sponsoring Mistrzostw Polski Baristów 2024 oraz premiera nowej kawy z segmentu AFH: La Reserva de ¡Tierra! Cuba.
Miniony weekend (10-11 lutego) upłynął w Warszawie pod znakiem kawy. Na PGE Narodowym odbyła się kolejna edycja Warsaw Coffee Festival. Jednym z partnerów wydarzenia oraz sponsorem głównym Mistrzostw Polski Baristów 2024 była Lavazza. Festiwal ten to największe tego typu wydarzenie w tej części Europy. Organizatorzy zebrali w jednym miejscu dziesiątki stoisk pełnych kawowych inspiracji i eksperckiej wiedzy. Warszawski Festiwal Kawy przeznaczony był zarówno dla profesjonalistów, jak i kawowych pasjonatów. Lavazza, jako jedna z czołowych światowych marek produkujących kawę na swoim stoisku zaprezentowała kluczowe linie produktowe z segmentu retail, ale także, w ramach Espresso Bar dla partnerów SCA, częstowała wyjątkową włoską kawą z kolekcji La Reserva de ¡Tierra!, z przeznaczeniem dla profesjonalnych baristów, łącznie z najnowszym blendem - La Reserva de ¡Tierra! Cuba.
Odwiedzający Warszawski Festiwal Kawy mieli szansę poznać niesamowity świat marki Lavazza, dzięki specjalnie przygotowanemu stanowisku znajdującemu się pod nr 1 w strefie wystawienniczej, poświęconemu liniom produktowym z segmentu retail: Espresso Barista, ¡Tierra oraz doskonale znana i doceniana przez Polaków gama Qualità Oro, wraz z najnowszym wariantem Qualità Oro Gran Riserva – mieszance 100% Arabika, której część ziaren leżakowana była w beczkach po whisky, co nadało kawie wyjątkowego charakteru i aromatu. Dodatkowo, goście strefy partnerów SCA – Espresso Bar, mieli okazję również skosztować mieszanek premium o zrównoważonej jakości z linii La Reserva de ¡Tierra! z segmentu Food Service z przeznaczeniem dla profesjonalnych baristów, łącznie z najnowszym produktem – La Reserva de ¡Tierra! Cuba.
- W Lavazza niezwykle nas cieszy obecność po raz kolejny na Warszawskim Festiwalu Kawy. To doskonała okazja na zbliżenie się do polskich miłośników kawy oraz potencjalnych partnerów. – komentuje Karen Laesch, dyrektor marketingu regionu DACH&Polska w Grupie Lavazza.
- Segment Away From Home odgrywa ważną rolę dla Lavazza - marki, która poświęca uwagę, by zapewniać najlepsze kawowe doznania w każdym miejscu i o każdej porze dnia. Wprowadzenie na rynek wariantu La Reserva de ¡Tierra! Cuba doskonale wpisuje się w tę wizję, przynosząc polskim miłośnikom kawy produkt, za którym stoi jedyna w swoim rodzaju współczesna historia zrównoważonego rozwoju. Tym bardziej cieszy nas fakt, że mogliśmy zaprezentować go uczestnikom Warszawskiego Festiwalu Kawy. - dodaje
Początki tego produktu sięgają 2018 roku na Kubie, gdzie Grupa Lavazza uruchomiła program zrównoważonego rozwoju za pośrednictwem Fundacji Lavazza we współpracy z różnymi instytucjami i władzami lokalnymi, mając dwa główne cele. Pierwszym z nich było ożywienie upraw kawy w kraju, które zostały drastycznie ograniczone przez eksploatację i wybuch choroby rdzy kawowej, która dotknęła plantacje. Drugim było przywrócenie jakości kubańskiej zielonej kawy do poziomu doskonałości, który uczynił ją sławną na całym świecie, tworząc w ten sposób wspólną wartość w całym łańcuchu dostaw, począwszy od poprawy warunków społeczno-ekonomicznych lokalnych społeczności produkujących kawę, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet i młodych ludzi oraz poprawy dobrych praktyk rolniczych, co prowadzi do lepszej jakości kawy.
Najnowszym produktem jest La Reserva de ¡Tierra! Cuba, która zawiera ziarna uprawiane przez 170 rolników z prowincji Santiago i Granma, których Fundacja zaangażowała w projekt. Organiczna, zrównoważona mieszanka espresso składająca się w 65% z mytej Arabiki Turquino Especial, w 25% z mytej Robusty i w 10% ze sfermentowanej Robusty, dzięki czemu produkt końcowy jest słodszy i nabiera bardziej eleganckiego charakteru, z aksamitnym body z nutami migdałów, mlecznej czekolady i słodkim posmakiem wina. La Reserva de ¡Tierra! Cuba jest monitorowana za pomocą zintegrowanej technologii blockchain, która umożliwia również konsumentom dostęp do pełnych informacji na temat łańcucha dostaw i produktu, od plantacji aż po filiżankę kawy.
Ponadto, podczas Festiwalu miały miejsce również panele dyskusyjne, w których wziął udział Arkadiusz Domurad – główny trener baristów marki Lavazza w Polsce, szkoleniowiec z przeszło 15-letnim doświadczeniem, mający na swoim koncie ponad 5000 wyszkolonych kursantów, a wśród nich wielu późniejszych zwycięzców imprez branżowych. Arkadiusz to również Vice Mistrz Polski Baristów, a także II Vice Mistrz Polski Latte Art. Od lat angażuje się w świat kawy wysokiej jakości w ramach współpracy z międzynarodowym stowarzyszeniem – Speciality Coffee Association. W trakcie niedzielnego wystąpienia przedstawił nowe metody obróbki kawy, z uwzględnieniem m.in. kawowej fermentacji zastosowanej w nowym blendzie La Reserva de ¡Tierra! Cuba.
Lavazza była również sponsorem głównym towarzyszącego festiwalowi wydarzenia organizowanego przez Specialty Coffee Association: Mistrzostw Polski Baristów 2024. Współpraca marki ze SCA opiera się na wspólnych wartościach, jakimi są dbałość o wysoką jakość, innowacyjność oraz specjalistyczna wiedza. Zwyciężczynią Mistrzostw została ogłoszona Dominika Kowalska.
Informacje o Grupie Lavazza
Komentarze