Lajkonik prezentuje Edycję Limitowaną Mini Krakersów nawiązującą do kuchni świata
Chakalaka i Smakorini – to nowe smaki Mini Krakersów Lajkonik z Edycji Limitowanej inspirowanej kuchnią z różnych zakątków świata. Tym razem marka Lajkonik postawiła na ulubione kierunki podróży kulinarnych przedstawicieli Gen Z – region śródziemnomorski (Smakorini) oraz Afrykę (Chakalaka). Produkty są już dostępne na sklepowych półkach.
Przekąski niewątpliwie kojarzą się z dobrą zabawą oraz imprezami w gronie rodziny lub znajomych. Jak jednak wskazuje raport State of Snacking 2022, są one chętnie spożywane również na co dzień, bez szczególnej okazji. W globalnym badaniu konsumenckim 64% osób stwierdziło, że w ciągu dnia woli jeść częściej mniejsze porcje niż kilka dużych posiłków. Co więcej, 71% ankietowanych przyznało, że podjada je co najmniej 2 razy dziennie.
Na wzrost popularności przekąsek w dużym stopniu wpłynęli przedstawiciele generacji Z, czyli osoby urodzone w latach 1997-2010. Jedną z cech charakterystycznych dla tego pokolenia jest duża ciekawość świata. Zoomerzy chętnie podróżują i są otwarci na nowości, w tym także kuchnie świata. Analizując te trendy, marka Lajkonik przygotowała dwa nowe smaki kultowych Mini Krakersów – Chakalaka oraz Smakorini.
Odkrywanie smaków afrykańskich i śródziemnomorskich z Lajkonikiem. Edycja Limitowana Mini Krakersów Lajkonik została zainspirowana smakami tych regionów, które cieszą się zainteresowaniem i popularnością wśród młodych konsumentów. Smak Chakalaka to kwintesencja kuchni południowoafrykańskiej, dlatego też w składzie krakersów znalazły się charakterystyczne dla niej przyprawy, m.in. kolendra, kmin, imbir, kardamon czy kurkuma. Projekt opakowania nawiązuje do kultury regionu – na tle utrzymanym w kolorystyce ziemi pojawiły się geometryczne wzory znane ze sztuki afrykańskiej oraz chakalaka w glinianym naczyniu.
W Mini Krakersach Smakorini marka Lajkonik oddała z kolei istotę kuchni śródziemnomorskiej, która kojarzy się z soczystymi pomidorami, czarnymi oliwkami i aromatycznymi ziołami. To właśnie te produkty znalazły się na opakowaniu w intensywnie niebieskim kolorze, z elementami graficznymi nawiązującymi do kultury śródziemnomorskiej.
– Nowe Edycje Limitowane Mini Krakersów Lajkonik to nasza odpowiedź na oczekiwania młodych konsumentów, dla których najbardziej atrakcyjnymi kierunkami podróży kulinarnych są Afryka i region śródziemnomorski. Pomysł był z jednej strony efektem analizy coraz większego zainteresowania konsumentów przekąskami, z drugiej zaś – chęcią odkrywania nowych, nietypowych smaków. O sukcesie tej strategii świadczą nasze wyniki – na przestrzeni roku odnotowaliśmy wzrost sprzedaży Mini Krakersów na poziomie 92% – mówi Małgorzata Stojanowska-Szulejko, Brand Manager Lajkonik.
Edycje Limitowane Mini Krakersów Lajkonik Chakalaka i Smakorini są już dostępne na półkach sklepowych, a ich gramatura wynosi 100 g.
Komentarze