Partner serwisu
18 marca 2024

Światowy Dzień Recyklingu. Podaruj drugie życie swojej kawie!

Kategoria: Aktualności

18 marca obchodzimy Światowy Dzień Recyklingu. To międzynarodowe wydarzenie ma na celu zwiększanie i podtrzymywanie świadomości społecznej na temat zrównoważonego rozwoju.

Światowy Dzień Recyklingu. Podaruj drugie życie swojej kawie!

Przypomina nam o tym, jak ważne jest dbanie o środowisko na co dzień, a marka Nespresso od ponad 30 lat jest zaangażowana w budowanie bardziej inkluzyjnej i zrównoważonej gospodarki, poprzez liczne programy, inicjatywy w tym dedykowane systemy recyklingu. Jako firma z certyfikatem B Corp, która w znaczący sposób ukształtowała globalną kulturę picia kawy, duży fokus stawia na propagowanie wśród swoich Klientów zachowań mających na celu ponowne zużycie produktów, tym samym minimalizując odpady.

Zrównoważone podejście do biznesu

Historia Nespresso sięga 30 lat wstecz do Szwajcarii, gdzie narodziła się główna misja marki – samodzielne przygotowanie najwyższej jakości kawy w domowym zaciszu. Bez wątpienia cel ten został osiągnięty i jest kontynuowany do dziś, jednak kluczowa pozostała koncentracja na zrównoważonym rozwoju. Działania w trosce o planetę od początku stanowiły podstawę – poczynając od sposobu pozyskiwania materiałów, aż po recykling wyprodukowanych już produktów.

Wizja Nespresso skupia się na generowaniu zmian w oparciu o trzy fundamentalne filary: dbania o klimat, społeczności oraz cyrkularność. Objawia się to na każdym kroku marki – już na etapie zbiorów owoców przez zaprzyjaźnionych rolników, następnie przy produkcji kapsułek lub kubków – świadomie wykorzystując zasoby, a kończąc na recyklingu wykorzystanych już artykułów i poddanie ich obróbce w celu ponownego wykorzystania. Wszystkie te procesy odbywają się w zgodzie z Nespresso AAA Sustainable Quality™, czyli programem zrównoważonego rozwoju marki. Jego celem jest pozyskiwanie najlepszej jakości nasion, zapewnianie farmerom i ich rodzinom odpowiednich warunków życia, lecz także sadzenie nowych nasion oraz przywracanie upraw zniszczonych wskutek m.in. klęsk żywiołowych. W 2022 roku Nespresso otrzymało certyfikat B Corp, który odzwierciedla zaangażowanie marki w produkcję wysokiej jakości produktów z poszanowaniem środowiska i społeczności.

Ostatnia kropla kawy nie oznacza, że podróż Twojej kawy się kończy

Kapsułki Nespresso wykonane są z aluminium - surowca, który może być poddawany recyklingowi nieskończoną ilość razy. Tworzywo to zabezpiecza aromaty i chroni kawę przed utlenieniem, wilgocią i światłem, zapewniając wyjątkową świeżość w każdej filiżance. Korzystając z odpowiednich technologii, kawa jest oddzielana od aluminiowej kapsułki w taki sposób, aby oba surowce były gotowe do przetworzenia i ponownego wykorzystania. Trafiają one do zakładu recyklingu, gdzie następuje ich oddzielenie, a następnie przetopienie aluminium oraz przekazanie fusów na produkcję biogazu lub kompost o wysokiej zawartości składników odżywczych.

W duchu programu Drugie Życie z aluminium po kapsułkach Nespresso powstało wiele stylowych i użytecznych przedmiotów, a wśród nich: scyzoryk Victorinox, długopis Caran d’Ache 849 czy rower RE:CYCLE we współpracy z marką Vélosophy.  

Zużyte kapsułki Nespresso można oddać bezpośrednio do butików marki lub skorzystać z opcji odbioru ich przez kuriera. Nie bądź obojętny i dorzuć swoją cegiełkę do minimalizowania negatywnych skutków dla środowiska. Więcej informacji na ten temat dostępnych jest pod linkiem: https://www.nespresso.com/pl/pl/recykling.

Dążenie do bilansu zero

Jednym z głównych celów Nespresso w trosce o planetę jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Marka zobowiązuje się osiągnąć bilans zero do 2030 roku i zredukować wytwarzane gazy cieplarniane. Dodatkowo, na każdym etapie prac rolniczych Nespresso stara się zapewniać farmerom i ich rodzinom dogodne życie z dostępem do opieki zdrowotnej oraz edukacji. Marka wspiera rolników w przejściu na rolnictwo regeneracyjne, cechujące się delikatnym podejściem do roślin i traktowaniem ich z troską, tym samym dając im szansę na samodzielną regenerację i odciążając dbających o nie ludzi. Dzięki współpracy z Rainforest Alliance, od 2003 roku marce udało się wesprzeć ponad 150 000 rolników, poprawiając i wpływając na jakość ich życia.

źródło: informacja prasowa Nespresso
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ