Mlekovita najbardziej rozpoznawalną marką w Polsce
Według najnowszego Raportu Brand Footprint Europe marka Mlekovita zajmuje 1. miejsce wśród najczęściej wybieranych przez Polaków marek FMCG. Wyniki są oparte na całorocznej obserwacji koszyków zakupowych 13,5 mln polskich gospodarstw.
Raport Brand Footprint Europe to szczegółowe badanie, które pokazuje, jakie marki są najchętniej wybierane przez konsumentów w danym kraju. Niekwestionowanym liderem wyborów zakupowych Polaków okazała się marka Mlekovita, która zajęła 1. miejsce w rankingu głównym FMCG (jest też liderem w podkategorii nabiałowej), osiągając wskaźnik Consumer Reach Points (CRP) na poziomie 250,1 mln. Co ważne, w przypadku marki Mlekovita wykazuje on tendencję rosnącą. Wskaźnik ten jest obliczany poprzez pomnożenie trzech liczb: populacji gospodarstw domowych, penetracji (procent gospodarstw domowych kupujących daną markę) i wyboru konsumentów (jak często kupowana jest marka). CRP przedstawia siłę marki na podstawie tego, jak często wybierają ją nabywcy.
– Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej kupowanych przez Polaków marek jest dla nas wyjątkowo satysfakcjonujące i szczególnie ważne, ponieważ jest efektem decyzji zakupowych naszych rodaków. To oni z całej branży FMCG najchętniej wybierają właśnie Mlekovitę – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński. – To jasny sygnał od konsumentów, że dla nich produkty marki Mlekovita są numerem jeden, wygrywają smakiem i jakością. Świadczy to nie tylko o najsilniejszej na ryku FMCG pozycji marki Mlekovita, ale również o lojalności konsumenckiej w mocno konkurencyjnej branży. To dla nas najważniejsze potwierdzenie dobrze wykonanej pracy, wkładanej w spełnianie oczekiwań i potrzeb żywieniowych kupujących – podkreśla Prezes Dariusz Sapiński.
Raport Brand Footprint Europe jest częścią serii Global Brand Footprint tworzonej przez CPS GfK we współpracy z Kantar Worldpanel. Dane pochodzą z 21 rynków europejskich, a przeanalizowanych zostało ponad 20 600 marek konsumenckich (z wyłączeniem marek własnych sprzedawców detalicznych). Raport obejmuje pięć kategorii FMCG: nabiał, napoje, żywność, środki czystości oraz higiena osobista i uroda. Wyniki raportu zostały przygotowane w oparciu o całoroczną obserwację koszyków zakupowych oraz zachowań gospodarstw domowych w poszczególnych krajach Europy.
Komentarze