Produkcja serów kremowych Hochland jak na tacy
Jedząc kanapkę z kremowymi serami topionymi często można zastanawiać się jak i z czego są zrobione i co decyduje o ich smaku. Firma Hochland obchodzi w tym roku swój 30 jubileusz obecności w Polsce, a sery kremowe topione w zakładzie w Kaźmierzu produkuje od 1995 roku.
6 września przedstawiciele firmy BMP gościli w Kazimierzu, gdzie mieli okazję z bliska przyjrzeć się produkcji serów Hochland. Goście byli pod dużym, pozytywnym wrażeniem zaprezentowanego procesu.
Zanim kremowe sery Hochland trafią na stół, przechodzą długą drogę. A wszystko zaczyna się od mleka. Firma Hochland skupuje mleko od ponad 500 lokalnych dostawców, którzy przestrzegają wyznaczonych przez firmę rygorystycznych standardów. Z tego mleka powstają sery żółte, stanowiące główny składnik kremowych serów Hochland. Do ich produkcji wykorzystuje się głównie cheddar, ale także inne gatunki: gouda, emmentaler i maasdamer. Następnie dodawane są naturalne składniki, w zależności od receptury, są to np.: szynka, szczypiorek. Na każdym etapie produkcji sery przechodzą szereg kontroli, aby ich jakość była na najwyższym poziomie. Gotowy ser jest pakowany, a konsumenci mają do wyboru krążki, plastry, bloczki. Z fabryki Hochland w Kaźmierzu sery przewożone są do centrum logistycznego, skąd trafiają do hurtowni i do sklepów, a finalnie – na nasz stół.
Jako wiodący producent serów firma Hochland traktuje sprawy jakości produktów bardzo poważnie. Na bieżąco sprawdzana jest jakość produktów sprawiając tym samym, że przeprowadzane kontrole są coraz bardziej wymagające. Od wielu lat Hochland jest prekursorem w sprawach higieny, zarządzania jakością oraz bezpieczeństwa pracy i produktów.
Sukces firmy i jakość oferowanych produktów nie byłyby możliwe bez zrównoważonego działania. Oznacza to oszczędne i świadome obchodzenie się ze wszystkimi niezbędnymi zasobami oraz stałą minimalizację obciążenia środowiska naturalnego przez nasze zakłady, dzięki użyciu najnowszych technologii. Takie działania obowiązują wszystkie zakłady firmy Hochland, co tym samym umożliwi utrzymanie ich użyteczności również w przyszłości.
Produkty Hochland pod względem zawartości składników są takie same na całym świecie, bez konserwantów i barwników. Spółka eksportuje sery kremowe m.in. do Czech, Słowacji, Wielkiej Brytanii, na Węgry i do krajów nadbałtyckich.
- Nasz biznes jest ustawiony szeroko, zarówno co do portfolio, jak i do kanałów sprzedaży. Stawiamy przede wszystkim na pyszny smak, ale pamiętamy o dodatkowych benefitach i wprowadzamy innowacje dotyczące produktów, składu i opakowań. Zachowujemy elastyczność w działaniu i zdolność do dynamicznego reagowania na zmiany sytuacji rynkowej. To pozwala nam patrzeć w przyszłość z optymizmem! – komentuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
Na zdjęciu (od prawej): Mateusz Grzeszczuk, Prezes Zarządu BMP Sp. z o. o. Sp. k., Miłosz Biernaczyk, Dyrektor Zakładu Produkcyjnego Hochland Polska w Kaźmierzu, Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska, z przodu Regina Botorek – redaktor czasopisma "Kierunek Spożywczy".
Komentarze