Kompania Piwowarska: Szkolenia dla sprzedawców alkoholu docenione
„Odpowiedzialna Inicjatywa Kwartału” to konkurs organizowany dla firm przez serwis CSR.pl. W ramach plebiscytu redakcja cztery razy w roku wyłania najciekawsze projekty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Inicjatywy oceniane są w takich obszarach jak zaangażowanie firmy na rzecz środowiska naturalnego, społeczeństwa, miejsca pracy czy biznesu. Liczy się m.in. oryginalność działań oraz spójność z prowadzoną strategią CSR. Szkolenia dla sprzedawców zostały docenione w kontekście wpływu na społeczeństwo.

Odpowiedzialne spożycie
Projekt ten jest realizowany cyklicznie przez KP w ramach źródła wzrostu „Odpowiedzialne spożycie”, będącego jednym z pięciu, na których opiera się nowa strategia zrównoważonego rozwoju „Postaw na piwo". Jest ono o tyle istotne, że Kompania Piwowarska organizuje je samodzielnie, niezależnie od działań prowadzonych wspólnie z branżą. Szkolenia zostały opracowane jako 2-godzinny warsztat, podczas którego sprzedawcy poznają metody asertywnego
odmawiania sprzedaży alkoholu nieletnim.
Każdy uczestnik podczas praktycznych ćwiczeń uczy się, jak reagować w trudnej i stresowej sytuacji, gdy nastolatki próbują kupić alkohol, jakich argumentów użyć i jak zachować odpowiednią postawę. Jego wiedza i umiejętności zostają potwierdzone stosownym certyfikatem. W szkoleniach biorą udział sprzedawcy obsługujący imprezy masowe, jak również właściciele i menedżerowie firm cateringowych współpracujących z KP. Jak dotąd, podczas trzech edycji projektu przeszkolono ponad 1700 osób.
To już drugie wyróżnienie Kompanii Piwowarskiej w plebiscycie CSR.pl. Dwa lata wcześniej firma została laureatem Odpowiedzialnej Inicjatywy Miesiąca – Lipiec 2012 za uczestnictwo w ekologiczno-prospołecznym projekcie „Zakretki.info – Pomagamy nie tylko przyrodzie…".
Źródło i fot.: Kompania Piwowarska