Partner serwisu
13 listopada 2014

Cydr LubelskiI napędza sprzedaż Grupy AMBRA

Kategoria: Z życia branży

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2014/2015 Grupa AMBRA odnotowała zwiększenie sprzedaży w ujęciu ilościowym i wartościowym, przede wszystkim dzięki rozwojowi swojej najmłodszej marki Cydr Lubelski.

Cydr LubelskiI napędza sprzedaż Grupy AMBRA

Wzrost wartości sprzedaży w Polsce o 6,6 mln zł, czyli o 9,7% został osiągnięty pomimo obserwowanego spowolnienia polskiego rynku wina. Cudr Lubelski nie tylko utrzymał pozycję lidera w rosnącym rynku cydru, ale jest też zdecydowanie najbardziej rozpoznawalną i preferowaną marką cydru w Polsce.

Na rynkach zagranicznych przychody netto ze sprzedaży w pierwszym kwartale roku obrotowego 2014/2015 spadały.
Niższe o 0,9 mln zł przychody ze sprzedaży w Czechach i na Słowacji związane były z osłabieniem kursu czeskiej korony i niższą sprzedażą do gastronomii. W Rumunii przychody ze sprzedaży netto spadły o 0,7 mln zł, co wynikało z jednorazowego wzrostu sprzedaży alkoholi mocnych w roku ubiegłym przed podwyżką akcyzy.

Inwestycje w dynamiczny wzrost marki Cydr Lubelski w zakresie marketingu i dystrybucji obciążyły zysk brutto ze sprzedaży, który spadł o 0,2 mln zł, czyli o 0,6%. Dodatkowo zwiększona została organizacja sprzedaży, co w konsekwencji spowodowało wzrost kosztów wynagrodzeń.

W efekcie tych inwestycji zysk operacyjny EBIT spadł o 0,8 mln zł, czyli o 11,0% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Pomimo wzrostu sprzedaży Grupa AMBRA zmniejszyła poziom zapasów w porównaniu do 30 września 2013 r. Umożliwiło to obniżenie o 8,7 mln zł (9,1%) zadłużenia oprocentowanego oraz kosztów finansowych netto.

Niższe koszty finansowenie zrekompensowały jednak w całości niższego zysku operacyjnego, w wyniku czego zysk netto po udziałach mniejszości Grupy AMBRA spadł o 1,0 mln zł i wyniósł 2,4 mln zł.

– W kolejnych kwartałach oczekujemy stabilnego poziomu sprzedaży winai kontynuacji dynamicznego rozwoju marki CYDR LUBELSKI – mówi Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA. – W sezon świąteczny wkraczamy z nowym designem opakowań głównych marek CIN&CIN i EL SOL oraz świeżymi pomysłami na duże aktywacje konsumenckie.

Źródło i fot.: Grupa AMBRA

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ