Nowy raport KPMG na temat alkoholi
Firma KPMG opublikowała nowy raport, w którym analizuje rynek napojów alkoholowych w Polsce.
Wg KPMG w 2013 roku Polacy kupili napoje alkoholowe o wartości detalicznej ponad 41,1 mld zł
Kluczowy udział w sprzedaży miało tradycyjnie piwo (47%) oraz wódka (30,7%). Stopniowo rośnie jednak udział win gronowych, whisk(e)y, likieru, nalewek i smakowych napojów spirytusowych.
Jak wynika z badania KPMG, coraz więcej Polaków wybiera produkty wysokiej jakości i marki o charakterze premium (31%), jednocześnie aktywnie poszukując jak najlepszego stosunku ilości lub jakości do ceny (26%).
Na rynku piwa i napojów spirytusowych szczególnie wyraźny jest trend innowacyjny, zgodnie z którym konsumenci poszukują nowych, oryginalnych lub mało znanych produktów.
Źródło: Polski Przemysł Spirytusowy
Fot. freeimages.com