Grolsch świętuje 400 lat kreatywności
W tym roku Grolsch świętuje 400-lecie swojego istnienia. Z tej okazji 1 kwietnia ruszyła ogólnopolska kampania outdoorowa przygotowana przez warszawski oddział agencji GPD Agency. W ramach prowadzonej kampanii do sklepów trafiły także nowe, limitowane opakowania, zaprojektowane przez 400 artystów z całego świata, także z Polski.
Grolsch od 400 lat wierzy w siłę kreatywnej ekspresji i niezależnego myślenia. Od zawsze łączy to, co klasyczne i doskonale znane z nowym, twórczym myśleniem. Najnowsza kampania opiera się na kreatywnej zabawie sztuką, stąd pomysł wykorzystania w outdoorze klasycznych dzieł światowego malarstwa, które w zestawieniu z hasłami na nowo komentują miejską rzeczywistość i udowadniają, że epoka memów ma w sobie wiele z Belle Époque. Wystarczy odpowiedni kontekst, by sztuka nabrała nowego, aktualnego znaczenia.
Hubert Olczak, Brand Manager Grolsch w Kompanii Piwowarskiej podkreśla:
„Z okazji 400-lecia istnienia świętujemy to, co od lat jest w Grolschu najważniejsze – kreatywność. Stawiamy na przełamywanie stereotypów nie tylko w kontekście myślenia o piwie, ale także w sferze pojmowania sztuki i kultury. W niesztampowy sposób przypominamy szerokiemu gronu Polaków najbardziej znane dzieła światowego malarstwa. Osadziliśmy je w miejskiej przestrzeni i dodaliśmy współczesny komentarz. W ten sposób celebrujemy kreatywność.”
Za kreację i przygotowanie materiałów OOH do druku odpowiedzialny jest warszawski oddział GPD Agency. Działania digital i social media prowadzi agencja Lubię to. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MEC. Działania PR zaplanowała i prowadzi agencja Tailor Made PR.
Wraz z kampanią outdoorową do sklepów trafiły piwa w nowych, limitowanych opakowaniach. Pod koniec zeszłego roku w Amsterdamie spotkało się 400 artystów z całego świata, w tym także z Polski. Nasz kraj reprezentowali Xawery Deskur Wolski, Hubert Gromny, Marta Zawadzka oraz Michał Korchowiec – artyści wcześniej związani z festiwalem Grolsch Art.Boom. Twórcy stworzyli podczas spotkań warsztatowych w Holandii okazjonalne opakowania Grolscha. Limitowane edycje są dostępne w sklepach na całym świecie, także w Polsce.
Za Grolsch kultury
Kultura i sztuka w codziennym życiu to jedna z wartości, które warunkują większość działań Grolscha na całym świecie. W Polsce osią działań jest inicjatywa „Za Grolsch kultury” (www.zagrolschkultury.pl), w ramach której prowadzony jest m.in. program przyznawania grantów finansowych dla młodych artystów. Program jest realizowany we współpracy z platformą crowdfoundingową wspieramkulture.pl. Dofinansowanie ze strony Grolsch pozwoliło m.in. Samborowi Kostrzewie, znanemu po prostu jako Sambor, wydać drugą płytę pt. Bruksizm, dziewczynom z folkowego zespołu „Same Suki” nakręcić najnowszy teledysk „Siedem”, a fundacji Hi!Art wystawić spektakl „Rodzina”, którego premiera jest zaplanowana na 18 kwietnia tego roku. Niebawem ruszy kolejna pula grantów, dzięki której powstaną nowe, kreatywne, ciekawe projekty artystyczne. Pod patronatem „Za Grolsch kultury” działa również projekt „Creative Network”, czyli cykliczne spotkania i warsztaty z twórcami kultury i sztuki w najważniejszych miejscach na kulturalnej mapie polskich miast. Do grona „Creative Network’ należą m.in. trójmiejska Zatoka sztuki, poznański Kontner Art., warszawski Plac Defilad, czy chorzowski Kontener Cooltury. Platforma wspiera także rozwój polskich festiwali, zarówno muzycznych, jak i filmowych czy street-artowych. Tego lata „Za Grolsch kultury” kolejny rok z rzędu wesprze m.in. Off Festival, T-Mobile Nowe Horyzonty oraz Grolsch Art.Boom.
Przydatne linki:
www.zagrolschkultury.pl
https://www.facebook.com/Grolsch.Polska
Źródło, fot: Kompania Piwowarska