Partner serwisu
28 kwietnia 2015

Nowy format Cydru Lubelskiego - puszka

Kategoria: Alkohole

AMBRA S.A. inauguruje kolejny sezon letni w wydaniu Cydru Lubelskiego – ulubionego cydru Polaków. Producent wprowadza do sprzedaży nowy format opakowania – półlitrową puszkę. Jedyny naturalny polski cydr dostępny w puszce pojawi się na sklepowych półkach w maju bieżącego roku.

Nowy format Cydru Lubelskiego - puszka

Poręczne, designerskie, półlitrowe opakowanie puszki Cydru Lubelskiego, dostępne wkrótce również w wygodnych 4-pakach, to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na lekki, orzeźwiający alkohol w opakowaniu, które jest bezpośrednią alternatywą dla piwa. Amatorzy cydru doceniają jego smak, lekkość, naturalność i uniwersalność, dzięki którym pasuje do wielu okazji, zarówno o charakterze towarzyskim, jak i kameralnym, niewymagającym specjalnej oprawy.

 

- Sukces cydru w nadchodzącym sezonie zależy od pełnego wejścia w dynamiczne, towarzyskie okazje konsumpcji, jako naturalnej i smacznej alternatywy dla piwa i piwa smakowego. Jak dotąd najważniejszym deficytem oferty kategorii był brak puszki, czyli wygodnego i zwyczajowego opakowania piwnego, w którym realizowane jest około 50%[1] konsumpcji zarówno piw, jak i piw smakowych. Wprowadzenie puszki poszerza kontekst konsumpcji np.
o swobodne spotkania towarzyskie czy wyjścia w plener i jest kluczem do znaczącego wzrostu rynku w perspektywie najbliższych dwóch lat – mówi Michał Rozalicz, Dyrektor Marketingu AMBRA S.A.

 

Badania konsumenckie pokazują, że cydr stał się już niezwykle cenionym i rozpoznawalnym napojem alkoholowy. To najszybciej rosnący segment rynku w Polsce, który od dwóch lat wrasta w tempie 400% rocznie[2]. Od momentu narodzin kategorii, jej niekwestionowanym liderem jest Cydr Lubelski z 55% udziałami
w rynku. Jego największą przewagą konkurencyjną jest bezkompromisowa strategia jakości produktu, stawiająca w procesie produkcji na całkowitą naturalność, pochodzącą ze świeżo tłoczonego soku z jabłek. Dziś Cydr Lubelski to synonim cydru w Polsce.

 

- Cydr jest odrębną kategorią lekkich napojów alkoholowych, ale jednak najbardziej zbliżoną do rynku piw, dlatego też powinien być eksponowany na półkach sklepowych właśnie w tym dziale, obok piw jasnych i smakowych. Według badań to właśnie te napoje konsumenci najczęściej zastępują cydrem. Szacujemy, że w tym roku Polacy wypiją ok. 20 mln litrów cydru, co oznacza podwojenie wielkości rynku. To najlepszy moment na poszerzenie portfolio marki o nowy format – dodaje Michał Rozalicz.

 

W wyglądzie puszki powtarzają się motywy graficzne charakterystyczne dla wszystkich opakowań Cydru Lubelskiego.

 

- Projekt puszki podkreśla wartość, świeżość i nowoczesność stworzonej marki. Dzięki dominacji bieli nowy format wyróżnia się na półce, a minimalistyczne trzy zielone jabłka, znak rozpoznawczy marki, skupiają na sobie uwagę klienta. Atrakcyjności i jakości dodaje delikatna złota linia. Pozostawiliśmy też ten sam font w logo. Chcieliśmy, aby wszystkie charakterystyczne już dla marki cechy również na puszce pojawiły się w komplecie. Dwa nowe elementy to pionowe hasło: „polski cydr naturalny”, które odróżnia produkt od konkurencji bazującej na koncentratach, oraz graficzne zaproszenie na Lubelskie Święto Młodego Cydru 2015 – mówi dr Maciej Konopka, założyciel pracowni Brandy Design, która od samego początku odpowiada za projekty graficzne marki.

 

Wprowadzeniu puszki do sprzedaży towarzyszy szereg działań sprzedażowo-marketingowych, obejmujących komunikację 360°. Do kanału tradycyjnego i nowoczesnego trafią dedykowane materiały POS. Planowane są również kampania telewizyjna, aktywności w prasie i internecie, eventy wizerunkowe. Przez wakacyjne miesiące ton komunikacji nadawać będzie trzecia edycja najbardziej orzeźwiającej trasy koncertowej w Polsce „Spragnieni Lata” z udziałem Julii Marcell, Skubasa oraz duetu Xxanaxx. Wielki finał trasy odbędzie się we wrześniu w Lublinie podczas Lubelskiego Święta Młodego Cydru – drugiego ogólnopolskiego festiwalu cydru w Polsce. Strefy orzeźwienia marki pojawią się również podczas największych letnich wydarzeń plenerowych, m.in. w czerwcu na Stadionie Legii w ramach Warszawskich Targów Designu WZORY.

 

 

[1] Źródło: AC Nielsen - Udział wolumenowy Puszki  w kategorii piwo, na rynku Total Poland (suma: HM>2500, SM<2500, Sklepy spożywcze (duże, średnie, małe), Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), w rocznym okresie skumulowanym luty 2014 – styczeń 2015 wyniósł 48,9%;
[2] Źródło: AC Nielsen, szacunek sprzedaży na stacjach benzynowych, w HORECA i kanale C&C; 

Źródło, fot.: AMBRA SA

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ