Partner serwisu
22 czerwca 2015

Sezon na Redd’sa – Polacy chętnie sięgają po lekkie i orzeźwiające piwa smakowe

Kategoria: Alkohole

Polacy to prawdziwi piwosze! W ciągu roku wypijamy prawie 100 litrów piwa, dzięki czemu znajdujemy się wśród pięciu narodów konsumujących najwięcej tego złocistego trunku w Europie. Wartość piwnego rynku szacuje się na ponad 14,5 mld złotych. Ponadto chętniej niż kiedyś, sięgamy po nowe, oryginalne smaki. Z okazji zbliżającego się lata Redd’s zaproponował nowy intrygujący wariant: Gruszka i Chili. Słodki i zarazem lekko pikantny smak, który można poczuć już po pierwszym łyku piwa!

Sezon na Redd’sa – Polacy chętnie sięgają po lekkie i orzeźwiające piwa smakowe

Piwa smakowe to segment stosunkowo dla nas nowy. Poznaliśmy je w 2000 roku, kiedy to na naszym rynku zadebiutował jabłkowy Redd’s, który do tej pory jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych owocowych lagerów w Polsce. Od tego czasu nasze piwne gusta się zmieniają. Ponad dekadę temu, znaliśmy głównie zwykłe lagery i portery i te rodzaje piwa traktowaliśmy, jako jedyne i oryginalne. Zdarzało się, że piliśmy je z dodatkiem soków smakowych, głównie malinowego, co w późniejszym czasie zainspirowało twórców Redd’sa do wprowadzenia wariantu smakowego – malinowego.

 

W poszukiwaniu nowych smaków

Piwa owocowe doskonale trafiły w gusta osób znudzonych lagerami oraz do tych, którzy nie przepadają za goryczką tradycyjnego piwa. Od kilku lat ich sprzedaż wzrosła blisko dwukrotnie i odgrywa obecnie dużą rolę w skali całego rynku piwa z wolumenem sprzedaży sięgającym 268 mln litrów w 2013 roku.

Niektórzy uważają, że piwa smakowe to produkt przeznaczony wyłącznie dla kobiet, które wolą lekkie i słodsze alkohole. Okazuje się jednak, że mężczyźni sięgają po nie równie chętnie. Szczególnie w sezonie letnim, kiedy piwa smakowe stanowią doskonałe orzeźwienie – mówi Bartosz Brusiło, Manager ds. Strategii, Badań i Analiz, Kompania Piwowarska.

Polacy otwierają się na mało znane i egzotyczne smaki. Aż 29% dorosłych konsumentów napojów alkoholowych przyznaje, że  chętnie próbuje nowych produktów, jeżeli zaintryguje ich kombinacja smakowa[1]. Takie nieznane do tej pory w Polsce połączenie smaków, zaproponował Redd’s – piwo o smaku gruszki z posmakiem pikantnej papryczki chili.

Nowy Redd’s Gruszka i Chili dostępny jest w sprzedaży od kwietnia br. Dołączył do trzech znanych wcześniej wariantów piwa: Jabłko i Trawa Cytrynowa, Malina oraz Żurawina. 

 

Nowe smaki a gusta Polaków

Nie da się zaprzeczyć, że największą popularnością w naszym kraju niezmiennie od wielu lat cieszą się lagery, które stanowią aż 80% rynku. Jednak Polacy coraz chętniej sięgają po nowości.

To właśnie wokół stylu lagerów najczęściej różnicuje się smaki, tak aby sprostać wymaganiom piwoszy, którzy coraz częściej, szczególnie w letnim sezonie, wybierają piwa lżejsze, zawierające mniej alkoholu oraz goryczy– mówi Bartosz Brusiło, Manager ds. Strategii, Badań i Analiz, Kompania Piwowarska.

Piwa smakowe idealnie nadają się na wakacyjne pikniki i plenerowe spotkania z przyjaciółmi.  Kategoria regularnie od 2004 roku odnotowuje dwucyfrową dynamikę wzrostu. Pojawia się coraz więcej wariantów i smaków, które Polacy bardziej lubią i zgodnie przyznają, że chętnie spróbują piw o egzotycznych i niebanalnych nutach smakowych.

 

Źródło, fot.: Kompania Piwowarska

ZAMKNIJ X
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ