Partner serwisu
16 lipca 2015

Branża winiarska na fali wzrostów

Kategoria: Z życia branży

Rynek winiarski od wielu lat rośnie i ma przed sobą dobre perspektywy. To bezpośrednio przekłada się na korzystną sytuację producentów i dystrybutorów win. – Mijające półrocze to z pewnością kolejny okres strategicznego rozwoju firmy – twierdzi Jacek Janoń, prezes Jantoń S.A. Sp.k.

Branża winiarska na fali wzrostów

Jest wiele uwarunkowań, które są niekorzystne dla przedstawicieli tego segmentu, m.in. wciąż obecne regulacje akcyzowe, czy dominujące spożycie w Polsce piwa i wódki. Przynajmniej kilka razy w roku piwo pije prawie 73% dorosłych osób, co odpowiada blisko 23 milionom w miarę regularnych konsumentów. Tak samo popularne pozostają napoje spirytusowe, po które w ciągu roku sięga aż 88% dorosłych Polaków.[1]

Jednak mimo pozycji lidera, jaką niewątpliwie mają piwa i wódki, rynek staje się coraz bogatszy i bardziej złożony. I tutaj do grona zyskujących coraz większą popularność trunków możemy zaliczyć wina gronowe. – Znacząco zwiększyliśmy udział sprzedaży win gronowych, gdzie kolejny raz rozwijamy się dużo szybciej niż rynek co potwierdza atrakcyjność naszych produktów takich jak Kadarka Prestige czy Bulgarius – podkreśla Jacek Jantoń. Polacy odkrywają wino gronowe. Dlatego eksperci wróżą dalszy wzrost sprzedaży. Ze względu na polskie początki w poznawaniu win gronowych, w porównaniu z krajami europejskimi, nasz rynek wina gronowego ma przed sobą jeszcze wiele lat wzrostu.

Warto zaznaczyć, że bardzo dobre zakończenie sezonu zimowego odnotowały także wina grzane. Wino Zbójeckie Grzane, produkowane przez Jantoń S.A. Sp. K. to lider w tym segmencie.

Kolejne trunki, dla których minione półrocze to okres wzrostu sprzedaży, to coraz chętniej pite przez Polaków cydr i perry. Ten pierwszy stał się rewelacją dwóch ostatnich lat. Nic dziwnego – jest silnie promowany przez producentów i detalistów, a samo jabłko, ze względu na potencjalne zagrożenia jakim są sankcje ze wschodu, znowu wróciło do łask wśród polskich konsumentów. Cydr jest szeroko komentowany w mediach i mimo stosunkowo niedługiej obecności na naszym rynku już ponad 3 miliony Polaków przynajmniej kilkukrotnie spróbowało jak smakuje. – Bardzo ważna jest dla nas dodatnia dynamika sprzedaży Cydru Dobrońskiego, która jest większa od wzrostu rynku co pozwala nam na umocnienie się Dobrońskiego jako marki nr 2 na rynku i znacznie nas przybliża do walki o fotel lidera w tej kategorii – podkreśla Jacek Jantoń.

[1] http://www.kpmg.com/PL/pl/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/Documents/2014/Rynek-napojow-alkoholowych-w-Polsce-2014-czesc-I.pdf

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ