Spółka PepsiCo jednym z największych odbiorców ziemniaków przemysłowych w Polsce
W portfolio produktów firmy PepsiCo są nie tylko napoje bezalkoholowe, lecz także chipsy i chrupki oferowane pod markami Lay’s oraz Mr. Snaki czy Star. Od samego początku działalności w Polsce koncern korzysta z usług krajowych kontrahentów. Zdecydowana większość ze 120 tys. ton ziemniaków wykorzystywanych do produkcji chipsów pochodzi od lokalnych dostawców.
– Pierwsze skojarzenie z firmą PepsiCo to napój gazowany Pepsi. Natomiast my w naszej ofercie mamy też słone przekąski, czyli chipsy ziemniaczane Lay’s. I one stanowią bardzo istotną część naszego portfolio – informuje Małgorzata Skonieczna, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na Europę Centralną w PepsiCo.
Spółka PepsiCo rozpoczęła produkcję słonych przekąsek na polskim rynku na początku lat 90. Od samego początku strategia koncernu w Polsce zakłada ścisłą współpracę z krajowymi kontrahentami. Ziemniaki wykorzystywane przy wyrobie chipsów niemal w całości pochodzą od lokalnych dostawców. Dziś jest ich ponad czterdziestu.
– Zaczęliśmy programy współpracy z rolnikami w Polsce we wczesnych latach 90., kiedy wspieraliśmy ich, pomagając finansowo, ucząc i pokazując, co należy robić, żeby uzyskać takie wyniki jakości i taki rodzaj ziemniaka, o jaki nam chodzi – tłumaczy Małgorzata Skonieczna.
PepsiCo prowadziła i prowadzi w ramach programu agrarnego nie tylko moduł edukujący rolników, jaki rodzaj ziemniaków i sposób ich uprawy jest konieczny do uzyskania dobrej jakości chipsów, lecz także rozdawała bezpłatne sadzonki i pośredniczyła w zdobywaniu przez rolników finansowania na rozwój i unowocześnianie gospodarstw.
Spółka PepsiCo jest obecnie jednym z największych konsumentów ziemniaków przemysłowych w Polsce. Rocznie w procesie produkcji firma wykorzystuje ich ponad 120 tys. ton. W 2010 roku spółka zainwestowała ponad 50 mln dolarów w modernizację i rozbudowę produkujących przekąski zakładów w Tomaszowie Mazowieckim i Grodzisku Mazowieckim.
W czerwcu tego roku firma PepsiCo świętowała swoje 50. urodziny. Międzynarodowy koncern spożywczy został utworzony w 1965 roku w Nowym Jorku w wyniku fuzji producenta przekąsek Frito-Lay oraz specjalizującej się w napojach spółki Pepsi-Cola.
– Po 50 latach, portfolio PepsiCo to zupełnie inne portfolio, bo są w nim zarówno napoje gazowane, mrożona herbata, napoje izotoniczne, napoje energetyczne, soki i woda – wyjaśnia Małgorzata Skonieczna.
Rozmówczyni zwraca również uwagę na inne produkty oferowane przez spółkę. Należą do nich napoje mleczne, jogurty oraz napoje izotoniczne. Te ostatnie dedykowane są głównie osobom aktywnie uprawiającym sport.
PepsiCo należy do grupy największych na świecie producentów napojów bezalkoholowych oraz produktów spożywczych. Według danych za 2014 roku spółka na całym świecie zatrudnia ponad 270 tys. osób, a łączna wielkość przychodów wynosi 66 mld dolarów. W Polsce w czterech zakładach produkcyjnych zatrudnionych jest niemal 3 tys. osób.
Źródło, fot. newseria.pl