Partner serwisu
23 września 2015

Ambra: Czat inwestorski po zakończeniu roku obrotowego 2014/2015

Kategoria: Alkohole

mas: Czy Cydr osiągnął już rentowność?
Zarząd Grupy AMBRA: CYDR LUBELSKI podobnie jak w poprzednim roku obciążył wynik operacyjny kwota 2,4 mln zł. Liczymy, że projekt będzie opłacalny w roku obrotowym 2016/17.

Krystian: I drugie pytanie ode mnie: spółka poprawia wyniki, ma nowy produkt, który spełnia oczekiwania klientów, rosną przychody, zarząd wydaje się kompetentny i dobrze komunikuje się z akcjonariuszami. A kurs praktycznie stoi w miejscu, a obrotu brak. Co, w opinii zarządu, może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Być może powodem jest niski free float, ale czy to może stanowić główną przyczynę marazmu na spółce?
Zarząd Grupy AMBRA: Free float wynosi ok. 39%, jednakże wśród tych akcjonariuszy dominują akcjonariusze instytucjonalni (fundusze inwestycyjne, etc.) - ok. 25%.

fan wina: Dlaczego Państwa zdaniem spadła sprzedaż win?
Zarząd Grupy AMBRA: Główną przyczyną spadku sprzedaży win było zmniejszenie konsumpcji win typu aperitif w Polsce, a także wzrost udziału dyskontów w rynku wina.

Ewa: Czy spółka rozważa jakieś akwizycje?
Zarząd Grupy AMBRA: Obecnie nie.

MichałStaszewsk: Jak prognozują Panowie rynek wina na 2015 i 2016 rok? I jak się ma do tego planowana sprzedaż wina? Zakładacie raczej wzrost czy ustabilizowanie?
Zarząd Grupy AMBRA: Oczekujemy utrzymania obecnego poziomu rentowności operacyjnej.

RomanW: Po stronie kosztowej mocno urosły wynagrodzenia. Z czego to wynika?
Zarząd Grupy AMBRA: Ekspansja dystrybucyjna Cydru Lubelskiego wymagała rozbudowy organizacji sprzedaży, co łącznie z podwyżkami głównie dla pracowników działu sprzedaży wpłynęło na wzrost kosztów wynagrodzeń.

kristof: Jakie są pomysły spółki na zwiększenie przychodów?
Zarząd Grupy AMBRA: Źródłami wzrostu przychodów będą wzrost na rynku cydru, a także wzrost w segmencie ”fine wines”. Będziemy również analizować możliwości wzrostu w nowych kategoriach alkoholi. Zakładamy również wzrost organiczny na rynku rumuńskim.

gru: Czy planujecie kolejne otwarcia Centrum Wina? Co z obecnymi punktami? Zostają tak jak są czy planujecie tu jakieś zmiany?
Zarząd Grupy AMBRA: Nie planujemy istotnych zmian w liczbie sklepów Centrum Wina.

Stefan Szczygieł: Jakie wyniki spółka może osiągnąć w 2015/2016 roku?
Zarząd Grupy AMBRA: Spółka nie publikuje prognoz wyników.

xenia: Jak idzie biznes i jakie są jego perspektywy w Rumunii?
Zarząd Grupy AMBRA: Rynek rumuński rozwija się pomyślnie. Natomiast częste zmiany stawek akcyzy w Rumunii utrudniają przewidywanie długoterminowego tempa wzrostu tego rynku. Dzięki temu, że jesteśmy obecni w Rumunii zarówno w segmencie alkoholi mocnych, jak i win mamy możliwość korzystania z rozwoju rynku niezależnie od zmian w strukturze sprzedaży.

magda: witam - czy oprócz pysznego cydru planujecie jakieś produkty?
Zarząd Grupy AMBRA: Fresco Frizzante wprowadzone tego lata orzeźwiające, lekko musujące wino w wariantach białym i różowym sprzedaje się bardzo dobrze. Najważniejszą nowością tego roku, obok wprowadzenia Cydru Lubelskiego w puszce, jest aktualna premiera Cydr Lubelski Antonówka 2015.

gru: Spółka niemal podwoiła środki wygenerowane z działalności operacyjnej. Czego było to następstwem?
Zarząd Grupy AMBRA: Głównym źródłem cash flow z działalności operacyjnej był obok zysku operacyjnego również spadek zapasów.

ksiegowy: Co zakłada program optymalizacji kosztów?
Zarząd Grupy AMBRA: Optymalizacja będzie obejmować m.in. koszty energii, logistyki, floty samochodowej, badania rynku, połączenie telefoniczne i transfer danych, ubezpieczenia, inne usługi.

PP: Jakie widzi Pan obecnie największe zagrożenia dla spółki i jaką ma Pan receptę na ich minimalizację?
Zarząd Grupy AMBRA: Spółka ma stabilną pozycję na rynku i zdywersyfikowany portfel oparty na pozycji lidera w różnych segmentach rynku: wina musujące, wina stołowe, aperitif, brandy, szampany dla dzieci, sprzedaż win do gastronomii, własna sieć sprzedaży detalicznej. Czynniki ryzyka ograniczające potencjał wzrostu przychodów naszej Grupy oddziaływały na polskim rynku silnie w minionych okresach: wzrost udziału dyskontów, przechodzenie konsumentów win typu aperitif do innych alkoholi, zwłaszcza whisky. Spółka dotąd skutecznie kompensuje negatywne czynniki ryzyka rynkowego poprzez rozwój nowych źródeł przychodów, jak np. rosnącą sprzedażą cydru.

Staszek: Czy Cydr dalej będzie motorem napędowym w kolejnych kwartałach?
Zarząd Grupy AMBRA: Cydr będzie nadal kontrybuować do wzrostu sprzedaży, szczególnie w pierwszym i czwartym kwartale roku obrotowego.

Wit: Jakie wyniki i jaki jest planowany rozwój Centrum Wina?
Zarząd Grupy AMBRA: Obszar Centrum Wina generuje pozytywny wynik finansowy i oczekujemy wzrostu przychodów i zysków z tego perspektywicznego segmentu rynku wina.

RomanW: Z czego Państwa zdaniem wynika tak niskie spożycie wina w Polsce? Czy znają Państwo dane na temat innych gatunków alkoholi? Inne alkohole spożywamy w większej ilości niż średnia w Europie?
Zarząd Grupy AMBRA: Optymalizacja przyczyni się do zatrzymania wzrostu kosztów. Nie zamierzamy ograniczać skali operacji rynkowej.

MichałStaszewsk: Jak prognozują Panowie rynek wina na 2015 i 2016 rok? I jak się ma do tego planowana sprzedaż wina? Zakładacie raczej wzrost czy ustabilizowanie?
Zarząd Grupy AMBRA: Oczekujemy umiarkowanego wzrostu rynku wina w najbliższych okresach w skali od 3 do 6%. Z segmentów wina oczekujemy stabilnych przychodów.

ggg: Czy mógłby Pan wytłumaczyć jakie znaczenie ma dla spółki kapitał obrotowy netto?
Zarząd Grupy AMBRA: Efektywność wykorzystania kapitału obrotowego jest warunkiem generowania dobrych przepływów operacyjnych w dłuższym okresie, dlatego jest jednym z priorytetów zarządzania finansami w Grupie.

dex: Jaki poziom nakładów inwestycyjnych w nowym roku obrotowym pójdzie na cydr?
Zarząd Grupy AMBRA: Inwestycje w produkcję cydru nie stanowią znaczącej części nakładów inwestycyjnych.

fan wina: Z czego Państwa zdaniem wynika tak niskie spożycie wina w Polsce? Czy znają Państwo dane na temat innych gatunków alkoholi? Inne alkohole spożywamy w większej ilości niż średnia w Europie?
Zarząd Grupy AMBRA: Struktura konsumpcji napojów alkoholowych w Polsce różni się od średniej europejskiej zwiększonym udziałem wódki i piwa. Od 10 lat obserwujemy stopniowe zmniejszanie się tych dysproporcji, tzn. spadające udziały wódki i piwa na korzyść win i innych alkoholi międzynarodowych.

Maksymilian: Wynik brutto był większy niż przed rokiem. Co złożyło się na podatek, w tym odroczony, w tym i poprzednim roku?
Zarząd Grupy AMBRA: Podatek odroczony w roku 2013/2014 obejmował jednorazowe ujęcie aktywa na podatek odroczony dotyczący amortyzacji znaków towarowych. W roku 2014/2015 nie było takich jednorazowych zdarzeń, a stawka efektywna nie odbiegała znacząco od nominalnej.

Czat został zorganizowany na platformie Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych.

Źródło: Ambra

Fot. www.freeimages.com

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ