Jantoń planuje rozbudowę centrum logistycznego oraz uruchomienie nowej linii rozlewniczej
Po tym, jak w marcu 2015 roku spółka Jantoń wybudowała kosztem 5 mln złotych nowe centrum logistyczne, w realizacji znajdują się już kolejne inwestycje. Producent i dystrybutor napojów alkoholowych planuje budowę linii rozlewniczej oraz dalszą rozbudowę zaplecza logistycznego. Inwestycje pochłoną kilka milionów złotych i będą finansowane w sporej części z własnego kapitału.
– Na przełomie tego i przyszłego roku uruchomimy nową linię rozlewniczą. Planujemy także dalszą rozbudowę naszego centrum logistycznego – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Jacek Jantoń, prezes zarządu spółki Jantoń.
Nowa linia rozlewnicza powstanie w zakładzie produkcyjnym w województwie łódzkim, w Dobroniu. Ma to pozwolić na znaczące zwiększenie możliwości produkcyjnych spółki Jantoń. Według szacunków zarządu łączny koszt inwestycji wyniesie kilka milionów złotych.
– Częściowo jest to finansowane z bieżącej działalności, częściowo z kredytów bankowych, a niektóre maszyny i urządzenia są leasingowane – mówi Jacek Jantoń o źródłach finansowania nowych inwestycji.
Rozbudowa centrum logistycznego jest natomiast kontynuacją projektu, którego pierwszy etap zakończył się w marcu tego roku. Kosztem 5 mln złotych oddano wówczas do użytku nowoczesne centrum wyposażone w system gęstego składowania Automag.
– System pozwala zaoszczędzić zarówno czas, jak i przestrzeń magazynową, zapewnia także dużą optymalizację składowania. To z kolei zwiększa nasze możliwości dalszego zwiększania sprzedaży i umacniania się na pozycji rynkowego lidera – tłumaczy prezes Jantoń.
Szef spółki dystrybucyjnej zauważa, że choć w dalszym ciągu dominującymi trunkami na polskim rynku są piwa i wódki, to coraz większą popularność zaczynają zdobywać także wina gronowe. Z raportu KPMG „Rynek napojów alkoholowych w Polsce w 2014 roku” wynika, że 10 proc. wydatków Polaków na alkohol przeznaczane jest na wino. Statystyczny Polak przez rok wypija ok. 7 litrów wina, z czego połowa to wino gronowe. Choć to wciąż niewiele w porównaniu z tradycyjnymi winiarskimi krajami, to w ciągu 10 lat spożycie tego trunku wzrosło o ponad połowę.
– Znacząco zwiększyliśmy udział sprzedaży win gronowych, gdzie kolejny raz rozwijamy się dużo szybciej niż rynek, co potwierdza atrakcyjność naszych produktów takich jak Kadarka Prestige czy Bulgarius – podkreśla.
Uznanie konsumentów zaczynają budzić także mniej popularne alkohole, takie jak wina grzane oraz cydr. W pierwszym z wymienionych segmentów firma Jantoń, dzięki winu Zbójnickie Grzane, znajduje się na pozycji rynkowego lidera. Z kolei jeśli chodzi o sprzedaż cydru plasuje się na drugim miejscu.
– Bardzo ważna jest dla nas pozytywna dynamika sprzedaży Cydru Dobrońskiego, która jest większa od wzrostu rynku, co pozwala nam na umocnienie się Dobrońskiego jako marki nr 2 na rynku i znacznie nas przybliża do walki o fotel lidera w tej kategorii – podkreśla Jacek Jantoń.
Źródło, fot. newseria.pl